Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit: Ford Mustang – umírněnější sériová podoba

Jan Marek Jan Marek 5. 1. 2004 • 19:33
24
30
Zobrazit náhledy (24)
Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang
Pohon zadních kol, známé linie v podobě dlouhé přídě a krátké zádě – s osvědčenou dávkou tradice představil Ford sériovou podobu legendárního modelu Mustang... (doplněno o 4 plakáty a 24 fotografií)

Pohon zadních kol, známé linie v podobě dlouhé přídě a krátké zádě – s osvědčenou dávkou tradice představil Ford sériovou podobu legendárního modelu Mustang. Přesně po 40 letech od uvedení prvního Mustanga na trh, se tak vrací model „2005“ ve zcela nové, moderní a nadčasové podobě a je jasné, že Ford vsadil na „retrovlnu“. Před rokem veřejnost šokoval na tehdejším Detroitském autosalonu představením studie Ford Mustang GT Concepts s příslibem brzké sériové výroby. Auto s cválajícím koněm ve znaku s cenou pod $20.000 je tady.

Sériová podoba Mustangu byla vzhledem k agresivně vyhlížející studii upravena do „učesanější“ podoby, přesto se designérům podařilo zachovat výrazně sportovní vzhled. A podobně jako uhánějící mustangové na amerických pláních, i Mustang 2005 nepostrádá dostatek síly.

Pod kapotou nabídne zatím dva motory, které jsou modifikovanými jednotkami, které Ford v rámci koncernu používá: celohliníkový osmiválec s objemem 4,6 l s výkonem 300 k/220 kW (pro GT) nebo jako alternativu o něco slabší SOHC šestiválec 4,0 l a 202 k/148 kW. Mustang v novém vydání také respektuje oblíbenost automatických převodovek ve Spojených státech – nabídne pětistupňovou jako základ. Ani milovníci manuálního řazení o svůj požitek nepřijdou. Ford alternativně nabídne pětistupňovou ručně řazenou převodovku.

Nemalou pozornost věnoval Ford interiéru Mustangu. Svědčí o tom i výrok hlavního designéra automobilky Larry Erickson: „Tohle je $30.000 interiér ve $20.000 autě!“ Shrnuje tak funkcionalisticky a na dnešní poměry odvážně pojatý interiér. Tomu v horní polovině přístrojové desky dominuje především hliník, nechybí kůže. Jistou „chuťovkou“ je pak možnost budoucího majitele měnit až 125 variant podsvícení kontrolních přístrojů.

Mustang nezapomíná ani na zábavu, a tak přináší lahůdky i pro milovníky výkonných audiosouprav. V nabídce budou celkem tři: základem bude 80wattový systém s CD přehrávačem a 4 reproduktory. Jako optimální doporučuje Ford 500wattový systém s dvěma subwoofery ve výplních zadních stěn vozu. Koncertem na kolech pak bude pro zájemce o Mustang systém Shaker Audiophile s výkonem 1000 wattů.

Kvality Fordu Mustang 2005 jsou podpořeny také na poli bezpečnosti. K sériovému vybavení patří dvojice čelních airbagů, na přání doplněná o boční. O kvalitu jízdních vlastností se starají víceprvkové závěsy náprav nebo zvětšené kotoučové brzdy se čtyřkanálovým ABS. Standardně se pro variantu GT dodávají 17palcová kola s pneumatikami Pirelli 235/55 ZR17, pro šestiválce pak 16palcová kola s pneumatikami 215/65 R16.

V roce 1964, kdy se Mustang světu představil, si během prvního prodejního dne zajistil přes dvacet tisíc objednávek. Na to, jak si povede současné novinka, si teprve musíme počkat.

Zde si můžete stáhnout plakáty

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku