Detroit: Ford Mustang – umírněnější sériová podoba
Pohon zadních kol, známé linie v podobě dlouhé přídě a krátké zádě – s osvědčenou dávkou tradice představil Ford sériovou podobu legendárního modelu Mustang. Přesně po 40 letech od uvedení prvního Mustanga na trh, se tak vrací model „2005“ ve zcela nové, moderní a nadčasové podobě a je jasné, že Ford vsadil na „retrovlnu“. Před rokem veřejnost šokoval na tehdejším Detroitském autosalonu představením studie Ford Mustang GT Concepts s příslibem brzké sériové výroby. Auto s cválajícím koněm ve znaku s cenou pod $20.000 je tady.
Sériová podoba Mustangu byla vzhledem k agresivně vyhlížející studii upravena do „učesanější“ podoby, přesto se designérům podařilo zachovat výrazně sportovní vzhled. A podobně jako uhánějící mustangové na amerických pláních, i Mustang 2005 nepostrádá dostatek síly.
Pod kapotou nabídne zatím dva motory, které jsou modifikovanými jednotkami, které Ford v rámci koncernu používá: celohliníkový osmiválec s objemem 4,6 l s výkonem 300 k/220 kW (pro GT) nebo jako alternativu o něco slabší SOHC šestiválec 4,0 l a 202 k/148 kW. Mustang v novém vydání také respektuje oblíbenost automatických převodovek ve Spojených státech – nabídne pětistupňovou jako základ. Ani milovníci manuálního řazení o svůj požitek nepřijdou. Ford alternativně nabídne pětistupňovou ručně řazenou převodovku.
Nemalou pozornost věnoval Ford interiéru Mustangu. Svědčí o tom i výrok hlavního designéra automobilky Larry Erickson: „Tohle je $30.000 interiér ve $20.000 autě!“ Shrnuje tak funkcionalisticky a na dnešní poměry odvážně pojatý interiér. Tomu v horní polovině přístrojové desky dominuje především hliník, nechybí kůže. Jistou „chuťovkou“ je pak možnost budoucího majitele měnit až 125 variant podsvícení kontrolních přístrojů.
Mustang nezapomíná ani na zábavu, a tak přináší lahůdky i pro milovníky výkonných audiosouprav. V nabídce budou celkem tři: základem bude 80wattový systém s CD přehrávačem a 4 reproduktory. Jako optimální doporučuje Ford 500wattový systém s dvěma subwoofery ve výplních zadních stěn vozu. Koncertem na kolech pak bude pro zájemce o Mustang systém Shaker Audiophile s výkonem 1000 wattů.
Kvality Fordu Mustang 2005 jsou podpořeny také na poli bezpečnosti. K sériovému vybavení patří dvojice čelních airbagů, na přání doplněná o boční. O kvalitu jízdních vlastností se starají víceprvkové závěsy náprav nebo zvětšené kotoučové brzdy se čtyřkanálovým ABS. Standardně se pro variantu GT dodávají 17palcová kola s pneumatikami Pirelli 235/55 ZR17, pro šestiválce pak 16palcová kola s pneumatikami 215/65 R16.
V roce 1964, kdy se Mustang světu představil, si během prvního prodejního dne zajistil přes dvacet tisíc objednávek. Na to, jak si povede současné novinka, si teprve musíme počkat.