Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate: EPA tvrdí, že podvodný software mají i motory 3.0 TDI

Michal Fokt
Diskuze (72)
Padne hanba i na značky Audi a Porsche? EPA tvrdí, že také třílitrové šestiválce mají nelegální software, Volkswagen to však v tomto případě popírá.

Kolem Dieselgate teď bylo pár dní ticho, jednalo se však o příslovečný klid před bouří. O rozruch se teď postarala opět EPA (Environmental Protection Agency), která včera oznámila, že našla software, jehož "použití nebylo odpovídajícím způsobem popsáno" i v motorech V6 3.0 TDI, kterých jezdí po amerických silnicích zhruba deset tisíc exemplářů. EPA tvrdí, že zjistila u turbodieselového třílitrového šestiválce emise oxidů dusíku, převyšující více než devítinásobek povolené normy. Týká se to prý vozů modelových ročníků 2014 (VW Touareg), 2015 (Porsche Cayenne) a 2016 (Audi Q5, A6, A7, A8 a A8 L).

Proti tomuto tvrzení se však Volkswagen ohradil. Německá automobilka i nadále tvrdí, že 3.0 TDI je "čistý" a není vybaven žádným systémem upravujícím emise. V tuto chvíli nebyl v USA ani pozastaven prodej naftových šestiválců, Volkswagen však ve svém oficiálním prohlášení slibuje plnou spolupráci s EPA, vedoucí k vysvětlení této situace.

Dotyčných motorů ve Státech jezdí relativně zanedbatelné množství, pokud by se ale skutečně prokázalo, že Volkswagen švindloval i s V6 TDI, mohlo by to způsobit další problémy v Evropě, kde je zmíněný turbodiesel velmi populární. Každopádně lze vidět určitý rozpor mezi zjištěními techniků EPA a zkušeben v Evropě, podle nichž jsou nové motory z pohledu emisí v pořádku. Za zmínku rozhodně stojí i skutečnost, že EPA prozatím neobvinila žádnou další automobilky z podvodů, přestože se dá očekávat, že bylo zahájeno vyšetřování na více frontách.

Novinky kolem Dieselgate ale nepřicházejí pouze ze zámoří. Německý úřad pro motorová vozidla KBA totiž schválil plán koncernu Volkswagen svolat 2,4 milionu naftových vozů, kterých se v Německu týká skandál kolem pozměňování testů emisí. KBA podle mluvčího zhodnotil navrhované úpravy a časový harmonogram akce a považuje je za přijatelné. Volkswagen tak může svolávání aut do servisů zahájit v lednu 2016. Uvidíme, zda se seznam svolávaných vozů rozšíří také o ty s motorem 3.0 TDI.

Michal Fokt
Diskuze (72)
6. 11. 2015 21:53
Re: podvod
Sice nevím co má za efekt psát jednu věc dvakrát, ale klidně zopakuju co jsem psal minule: "samozřejmě okamžitá snaha o návrat (tu není potřeba nikam vyhlašovat když to 70 let beru jako samozřejmost)". Nevím jaký článek bys chtěl hledat, že 1+1 jsou 2? ;-)
To že VW to vytyčilo jako svůj cíl považuju jednak za logické, a že to dokázali splnit ještě dříve za jejich velký úspěch.

Jinak GM samozřejmě nemělo ve ztrátě jednu divizi, ale většinu portfolia, proto krachlo, a opel si zachovalo spíše kvůli image v evropě (resp. možnosti tu prodávat alespoň něco když značku Daewoo v evropě pohřbilo, Saab krachnul a nic jiného se tu ve významných počtech neprodávalo), o vývoji nemůže být řeč, naopak, evropská technika je pro ameriku nepoužitelná, a pro východ drahá, takže naopak dneska jezdí logo opelu na věcech vyvinutých daewoo. Zcela opomíjím fakt že kdyby opel skutečně něco zajimavého vyvíjel, tak naopak bude v zisku, protože ostatní koncernové značky GM by to od něj kupovaly...

A o politice USA jsem nic nepsal, a do jisté míry souhlasím že dotace krachujících podniků měla v tomto případě svou opodstatněnost, stejně jako teď chápu že to dávají VW sežrat především za tu "drzost" se snažit prorazit i na jejich trhu, a naopak nechápu evropu která si nechá kopat do své výstavní skřině, a dokonce jsou náznaky (i když už to naštěstí rychle mizí) snahy převést problém i do evropy.

To co zmiňuješ není vůbec nic tajného a naopak je to veřejně známá věc - jedna spolková země má zákonem daný počet hlasovacích práv ve VW, resp. dané právo veta.
A poslední věta je nesmysl - VW se vlastní schopností vypracovalo z provinční automobilky na absolutní vrchol, a počínalo si přitom zcela identicky jako právě kdysi GM.
Avatar - GM.rja
6. 11. 2015 18:14
Re: podvod
Nikde netvrdím, že z toho byli šťastní, kdo by taky byl, ale hoď sem odkaz na nějaký článek o tom, jak z toho vedení GM nespí vyhlašuje programy na návrat na špici a další o GM se závěrečným připomenutím, jak zásadní je to pro GM cíl, něco jako dělal VW. O nákupu PSA nebo sloučení s FCA tady bylo článků víc než dost.
To, že má jedna divize ztrátu (Opel, který vyvíjí i pro další značky koncernu techniku, takže je to pochopitelné).
A ohledně podpory firem, které se ocitly před bankrotem v krizi 2008, nic lepšího vláda USA udělat nemohla, jejich ekonomice se to vrátilo a vrací jako velmi dobrá investice. Konečně, Němci udělají u VW to samé (vlastně ochranářskou politiku VW dělají již dlouho - nevím, jak přesně se to jmenuje, ale je to něco na způsob ochrany vůči převzetí, mám pocit, že je to dokonce zákon). Jen se o tom nesmí moc mluvit...
Jinak, GM rozhodně nejsou andílci, je to firma s cílem max. zisk jako každá jiná, ale takový svi.ě jako VW učitě nejsou, to není žádná jiná automobilka. To je až k nevíře, čeho všeho se VW neštítí. To ještě uvidíme, jak ten jejich podvod po nich steče jako po teflonu.
5. 11. 2015 11:00
Re: podvod
Marnej jsi ty když se snažíš utéct od skutečnosti. Ta byla taková co jsem napsal - tedy velké zklamání z opuštění světové jedničky (zcela bez debat, tvoje pohádka že to vlastně toyotě po 70ti letech pustili asi dobrovolně a s radostí je možná vtipná, ale každej gramotnej běloch ví že nesmyslná - zhoršení postavení firmy neuvítá prostě nikdo), a samozřejmě okamžitá snaha o návrat (tu není potřeba nikam vyhlašovat když to 70 let beru jako samozřejmost) která narazila na totální ekonomickou krizi GM.
Ve ztrátě bylo GM ještě dlouho po bankrotu, a z informace jak splatilo velkou část dluhu v roce 2010 byla akorát aféra když se provalilo že to tak není a je to akorát klička na to jak si půjčit jinde - opět pokud nevíš, nastuduj si.
A i když se časem dík masivní podpoře vlády zase vrátilo do zisku, evropská divize byla nadále ztrátová, a to především kvůli Opelu, takže stále situace kdy si nemůžu kupovat jinou automobilku když mi nefungujou ty vlastní.

To jsou jenom holá fakta o kterých nemá smysl diskutovat, a pohádkama okolo se to neokecá. A je to zcela bez nějakých emočních prvků (což tobě evidentně dělá problém), protože mě doma stojí jak výrobky vw, tak toyoty, tak i ta amerika, a každé to auto má svou přidanou hodnotu (byť každé v něčem jiném), takže nehaním, pouze konstatuju a vyvracím nesmysly.
Avatar - GM.rja
5. 11. 2015 01:43
Re: podvod
Ty jsi skutečně marnej. Když je předběhla Toyota, tak se prostě stalo, nevím, podle čeho soudíš, že to nemohli rozdýchat. Vyhlásili tehdy nějaký velkohubý program něco jako "stát se do r. 2018 největší automobilkou světa", jak to udělali skopčáci?
GM státní výpomoc dávno vrátilo před možností koupě PSA, která by byla ve své době v podstatě za hubičku. FCA se jim vnucovalo ještě letos na jaře celkem okatě.
Zato Suzuki se muselo bránit soudně.
Takže zavzpomínej Ty.
4. 11. 2015 20:17
Re: podvod
To jsou mi fóry, přitom stačí si o tom něco zjistit ;-) Když bylo GM sesazeno po cca 70ti letech (!!!) Toyotou, nemohli to rozdýchat. Ovšem problém proč se nepodařilo vrátit zpátky (a naopak se propadnou dále), nebyl v nedostatku příležitostí si to takto uměle navýšit (což by stejně ve velmi krátkém čase vedlo ke stejné situaci - tím že koupím nějakou fabriku co vyrábí x nevyřeším problém proč moje fabrika vyrobyla o y méně...), ale v tom že GM krachovalo. Nebýt státního bankrotu tak tu dnes GM možná vůbec není. A krachující automobilky jak známo opravdu nemají finance na to kupovat cokoliv, natoź zrovna PSA ;-)
Nicméně samozřejmě nikdo nepopírá snahu VW se rozšířit mj. i vstupem do další značky, ale nakonec k tomu nedošlo.
Takže příště si nejdřív oživit paměť a pak až reagovat. Je docela zarážející jak lidi zapomínají věci staré pár let ;-)