Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate: Motor V6 TDI má ještě tři další nelegální funkce

Michal Fokt
Diskuze (35)
Koncernový šestiválec je přímo prolezlý nelegálním softwarem. Zdá se, že disponuje minimálně čtyřmi různými systémy k oblafnutí emisních testů.

Už od loňského listopadu se oficiálně ví, že v Americe nelegální software mají i motory V6 TDI. Původní informace sice hovořily o tom, že by mělo jít o systém, jenž se postará o rychlejší ohřátí katalyzátoru, což nezní úplně "podezřele", to je koneckonců cílem každé automobilky. Nyní se však zdá, že tom asi hlavní problém nebude.

Automotive News nyní s odvoláním na německý Bild am Sonntag informovalo, že z nejnovější schůzky mezi zástupci koncernu Volkswagen a americkou agenturou EPA vyplynulo, že má motor V6 3.0 TDI, nabízený v USA ve vozech Volkswagen, Audi a Porsche ještě "další tři" nelegální systémy. Není sice známo, o jaká konkrétní "udělátka" se jedná, ale měly by fungovat po dobu 22 minut, přičemž emisní test trvá 20 minut, je tedy zřejmé, že souvisí s podváděním při zkouškách.

Když k tomu přidáme fakt, že kalifornští regulátoři CARB (California Air Resources Board) zatím stále nejsou spokojeni s návrhy automobilky na vyřešení problému, stále se rýsuje hrozba, že bude muset německý koncern auta od majitelů vykoupit a stáhnout ze silnic. A vzhledem k tomu, že se motor objevoval houfně v luxusních vozech Porsche, Audi ale i top modelech Volkswagenu, bylo by to velice drahé. Už teď je zřejmé, že jen náklady na vyřešení problémů s 2.0 TDI padne nejméně 15 miliard dolarů.

Michal Fokt
Diskuze (35)
11. 8. 2016 08:03
Re: 22 minut
To jsem čoveče ani nevěděl. Žil jsem v naivní představě, že se emise testují se zahřátým motorem. V tom případě se nedivím podvádění při emisních testech. Taky bych se ty nesmyslný syntetitcký testy snažil obejít.
11. 8. 2016 00:53
Re: 22 minut
To není tak jednoduché. Jak jsem v minulosti napsal, výsledek měření emisí je jakýsi průměr za celý cyklus. Jde o kompromis. Pokud na začátku vypustíš hromadu škodlivin, abys o něco zvedl teplotu, musí ti to vykompenzovat nižší emise později v testu. Co si vzpomínám, zavedení studeného startu jako součásti měření bylo zásadní změnou. Tohle samozřejmě vede k tomu, že je ten motor odladěný na test, protože na něm závisí homologace.

Píši samozřejmě o evropské normě.
10. 8. 2016 19:40
Re: No bože
Davajte si palce dolu kolko chcete ved ten čo ma nepriatelov tak ten ma zasluhy teda v mojom pripade pravdu >:D
10. 8. 2016 10:04
Re: 3 funkcie
Asi tak: roky šetřil, prodal pole po rodičích, pak zjistil, že mu to nestačí ani na nové auto, natož oktávku, tak ji vezme na úvěr, 70% akontace, na tři roky. Najede za deset let 120tis.km a začne se poohlížet po něčem novém, "než se to začne *", protože to říkal Véna, co spravoval pincky.
10. 8. 2016 09:44
Arogancia
Aféra dieselgate vo svojej podstate vôbec nie je o utajovaných emisných číslach, prípadne spotrebe, ale o podvode ako takom. Dovolím si tvrdiť, že pre 99% majiteľov dotknutých áut je ich emisná produktivita úplne u *, ak vôbec vedia, čo to znamená. Rovnako nie je možné sa na tento VW problém pozerať očami „zlodej kričí, chyťte zlodeja“. Som osobne presvedčený, že určité úpravy majú v tomto smere aj iné automobilky, ale a to je veľké ALE, podvod bol dokázaný len v prípade VW. Osobne nie som výhradným obdivovateľom žiadnej značky, aj keď úprimne, VW je mimo môjho záujmu a tak som na začiatku tejto aférke nedával väčšiu vážnosť. Názor som zmenil pri ohlásených formách riešenia zo strany VW, kedy sa zákazníkom v „štátoch“ doslova lezie do *, zatiaľ čo zákazníci majoritného EU trhu zostávajú na posmech. Toto je pre mňa väčší problém, ako samotné emisie a za pravdu mi dávajú viacerí majitelia dotknutých modelov. Predajné čísla viac menej dokazujú, že väčšine je to stále jedno a rozhodnutie pri voľbe značky to zásadne neovplyvnilo, VW sa ale nálepky arogantného podvodníka len tak ľahko nezbaví.