Dieselgate: Motor V6 TDI má ještě tři další nelegální funkce
Už od loňského listopadu se oficiálně ví, že v Americe nelegální software mají i motory V6 TDI. Původní informace sice hovořily o tom, že by mělo jít o systém, jenž se postará o rychlejší ohřátí katalyzátoru, což nezní úplně "podezřele", to je koneckonců cílem každé automobilky. Nyní se však zdá, že tom asi hlavní problém nebude.
Automotive News nyní s odvoláním na německý Bild am Sonntag informovalo, že z nejnovější schůzky mezi zástupci koncernu Volkswagen a americkou agenturou EPA vyplynulo, že má motor V6 3.0 TDI, nabízený v USA ve vozech Volkswagen, Audi a Porsche ještě "další tři" nelegální systémy. Není sice známo, o jaká konkrétní "udělátka" se jedná, ale měly by fungovat po dobu 22 minut, přičemž emisní test trvá 20 minut, je tedy zřejmé, že souvisí s podváděním při zkouškách.
Když k tomu přidáme fakt, že kalifornští regulátoři CARB (California Air Resources Board) zatím stále nejsou spokojeni s návrhy automobilky na vyřešení problému, stále se rýsuje hrozba, že bude muset německý koncern auta od majitelů vykoupit a stáhnout ze silnic. A vzhledem k tomu, že se motor objevoval houfně v luxusních vozech Porsche, Audi ale i top modelech Volkswagenu, bylo by to velice drahé. Už teď je zřejmé, že jen náklady na vyřešení problémů s 2.0 TDI padne nejméně 15 miliard dolarů.