Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar 2020

Rallye Dakar 2020

Letošní 42. ročník Rallye Dakar se jako již tradičně jel v lednu, a to v termínu od neděle 5. ledna do pátku 17. ledna 2020. Závod však přesunul své působiště, už se jede v Jižní Americe, ale v Saudské Arábii.

Na závodníky čekalo na 9.000 kilometrů, které buly rozděleny do 12 etap. Trasa zkombinovala horské kamenité cesty s pouštními úseky. Odstartovalo se v Džiddě, odkud se přes Rijád dojelo do města Al-Kiddija.

Buggyra se závodu v případě kategorie kamionů účastnila s posádkou Martina Šoltyse. Nově nasadila i speciál v kategorii bugin (SxS), a to se zkušeným Josefem Macháčkem za volantem. Martin Macík mladší pak nově nahradil Liazku speciálem Iveco, zatímco Martin Kolomý kvůli vážné nehodě těsně před startem nakonec do Dakaru 2020 nenastoupil. Závodit měl v kategorii automobilů, v níž jel také Martin Prokop. Ze zahraničních hvězd zaujme účast dvojnásobného šampiona F1 Fernanda Alonsa v barvách týmu Toyota Gazoo Racing.

Slavná Rallye Dakar se původně jezdila přes Saharu, zhoršující se bezpečnostní podmínky ale závod vyhnaly do Jižní Ameriky. Klesající zájem jihoamerických států nakonec v roce 2019 vedl k rozhodnutí, že ročník 2020 se pojede v Saúdské Arábii.

Zpět na článek

Loprais odhaluje techniku pro Dakar 2020. Je to Praga V4S DKR!

18 komentářů

kpt.Budha
Nebylo někde v pravidlech, že kabina musí vycházet z existujících vozidel? Z čeho je tohle, to tedy fakt netuším (jako z čeho v duchu pravidel, z čeho reálně, to je asi jasné).
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ako na to pozerám, tak v tom stále vidím skôr Tatru ako hocičo iné. Že tomu dali iný názov na tom nič nemení. Zrejme sa medzičasom nejak zmenili pravidlá, pretože tomu bolo tak ako hovoríš. Som zvedavý ako prejde Aleš cez technickú prebierku.
msifa
Přejde bez problémů. Řešení bylo s organizátorem diskutováno. Proti minulým rokům platí hodně volnější pravidla. Třeba už není pravda, že se kamion jmenuje dle kabiny.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Aha, tak o tých zmenách v pravidlách som nevedel. Dík.
msifa
Pravidla se oficiálně změní po dakaru 2020. Aleš se ale dohodl s pořadateli, že už auto pro tento dakar postaví podle těchto uvolněnějších pravidel (taková menší vyjímka).
Mazda666
Je to kabina z Iveca a motor taky
živočic
Ne to opravdu není kabina Iveco, je to normální T-815 s přidělaným čumákem, je tam dokonce vidět nýtované překrytí.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - AntonioKekelli
AntonioKekelli
No, vypadá to prazvláštně, a je pravda že V3S v tom nevidím, ale budiž, má to svůj podivný humpolácký styl, a navíc o vzhled nejde, jde o funkci, takže pokud jim motor Iveca, podvozek z Tatry (asi) a jméno Praga přinese štěstí a lepší umístění, tak jenom dobře.. 😊
davido75@...
Motorizaci pochopím.Budiž,Tatrovácký podvozek je nekonečně variabilní a nepřekonatelný.Ale nacpat na to kabinu,která nepřipomíná nic a celé to nazvat Praga ,mi příjde vůči Tatře velmi nedůstojné.Tak ať si na Pragovácký rám z V3S namotujou nějaký brutus -motor ,a můžou pod názvem Praga hrdě vyrazit.Ale i tak,přeji hodně štěstí a hlavně bednu.Aleši,ale pořád tě z písku bude tahat Tatrovácký podvozek! protože líp to nikdo neumí!
msifa
Proč je to pro tatru nedůstojné? Loprais jednal o podpoře tatry v létě (dokonce byl ochoten projekt o rok odložit), ale nedostal od tatry ani korunu (tak jako v minulých letech), a tak pojmenoval auto podle svého nového partnera - Praga.
janchytil3...@...
Nic proti autu,ale kdyby Loprais jel Dakar s trakařem tak nedojede.Nemá na to,nebyl spjaty s Tatrou a jenom jméno jezdce nedělá.Svému strýci Karlovi v žádném případě nemůže konkurovat,nemá k těm autům vztah.
tirnovacek...@...
Dobrý den píšete pěkný nesmysl a co výsledek Dakaru 2019 to vám asi něco uniklo🤫
msifa
Který z našich aktivních jezdců na dakaru je lepší než Aleš?

A srovnání s Karlem je mimo mísu. Za jeho dob se jezdilo jiným stylem a s jinou technikou. Když nastoupil Kamaz, Man... a nová pravidla, už i Karel nezajížděl na bedně, občas nedojel, občas skončil s první desítce (podobné výsledky jako dnes Aleš).
jaro oraj
Auta vždy kvalitnější než ten jezdec.
columbus
Ano, vždy nějaký "jezdec" vymyslí název auta v tomto případě PRAGA.
Ve finále to s pragou ani nemá nic společného.
:no:
jirisrb71@...
Tady to je zase samej "chytrák"...
Proč Praga je jasný - Tatra ho nepodporuje, tak si našel novýho sponzora a tím je právě Praga.
Že to podvozkově vychází z Tatry je nad slunce jasný.
Všechno ostatní je jiný, ale tak to mají všichni, kdo chtějí jet o první desítku.
Největší zlepšení oproti Queen bude v automatu Allison.
Aleš je skvělej jezdec, kterej léty vyzrál (s Karlem nelze srovnávat, protože konkurence je nesrovnatelně větší). Pokud vydrží technika, tak věřím ve výbornej výsledek a držím palce. :yes:
msifa
Ano přesně tak. A dalším zlepšením je nový motor Iveco.
Nyní výsledek asi nebude, bude spíše o testování vychytávání dětských nemocí. Ale do budoucna je bude jezdit ve špičce.