Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar 2021

Rallye Dakar 2021

Již 43. ročník Rallye Dakar byl naplánován na začátek roku 2021. Závod se konal od 3. ledna do 15. ledna. Stejně jako v předchozím roce se jelo výhradně v Saúdské Arábii, pandemie koronaviru organizátorům neumožnila expandovat trasu do okolních zemí. Novinkou byl však tzv. Dakar Classic pro historická vozidla.

Závod byl rozdělen do 12 etap. Opět se odstartovalo v Džiddě, kde tentokrát závod také skončil. Odpočinkový den byl naplánovaný na 9. ledna v Hailu. Trasa Dakaru 2021 na rozdíl od předchozího ročníku vynechala oblast Rub al-Chálí (Pusté končiny).

Rallye Dakar 2021 se opět účastnilo několik českých posádek. Martin Macík mladší z týmu Big Shock! Racing vyrazil opět se speciálem Iveco, tentokrát však vybaveným automatickou převodovkou. Ondřej Klymčiw se pak závodu účastnil se Škodou 130 LR v historické kategorii Dakar Classic. Nechyběli ani další tradiční čeští účastníci jako Aleš Loprais, Martin Prokop nebo tým Buggyra, vrátili se i Jaroslav Valtr nebo Tomáš Tomeček.

Úspěšný to byl závod hlavně pro Martina Macíka, který dojel čtvrtý mezi kamiony, se třemi etapovými vítězstvími. Martin Prokop dojel mezi automobily devátý. Historický výsledek českých závodníků pak vyrovnal celkově desátý Martin Michek.

Slavná Rallye Dakar se původně jezdila přes Saharu, zhoršující se bezpečnostní podmínky ale závod vyhnaly do Jižní Ameriky. Klesající zájem jihoamerických států nakonec v roce 2019 vedl k rozhodnutí, že od ročníku 2020 se pojede v Saúdské Arábii.

Zpět na článek

Rallye Dakar 2021: Kompletní startovní listina

2 komentáře

msifa
Kamiony:
Letos není konkurence tak kvalitní, protože od DeRooy nejede žádné auto a od Mazu pouze dvě. Opět bude dominovat Kamaz a dostat se na bednu pro naše kluky bude obtížné.
Největší šance má Loprais, auto už by mělo mít vychytané mouchy a v zádech bude mít týmové parťáka, takže do TOP 5 by měl být a při kousku štěstí to bude bedna.
Macík ztratil jeden vývoje rok tím, že do nového loni hned nedal automatickou převodovku a letos bude ještě vychytávat nějaké mouchy a hlavně se bude chvilku učit s automatem fungovat – atakovat TOP5 by měl, ale na bednu to nebude. Valtr se vrací po letech a má určitě zkušenosti. Na TOP10 to bude určitě.
Šoltys s Tatrou od Buggyry – tam se kamion s automatickou převodovku dodělával ještě v listopadu a najel při testech pár desítek kilometrů, takže to bude pouze boj o dojetí (viz. opakované zapadávání při shakedownu) .
Tománkovo úloha bude podporovat Lopraise, ale má také hodně zkušeností , má ověřenou a spolehlivou techniku, takže by se měl pohybovat v pohodě někde za první desítkou.
Casale s druhou Tatrou od Buggyry bude letos sbírat zkušenosti a úspěchem bude dojet do konce.
Tomeček sice jede jen kategorii rychlých asistencí, ale alespoň si po letech zkusí ten pravý Dakar a bude pro ostatní české posádky jistotou takové poslední pomoci (kterou Tomáš i přes své úkoly pro tým neodmítne poskytnout) .
Osobáky:
U Prokopa to na velký výsledek nevidím, sám si stěžoval ,že se nepovedlo zvýšit rychlost auta, navíc se nepodařilo vyladit pérování a hlavně Dakar pomalu odsouvá na druhou kolej. Navíc specialista na motor musel zůstat doma s covidem. Takže to vidím na jízdu někde kolem 15 – 20 místa.
To už větší šance možná bude mít Ouředníček, který bude těžit ze spolehlivosti pronajaté Toyoty, takže pokud se vyvaruje chyb (tak jako loňská nehoda) tak by mohl být v pohodě ve dvacítce.
Zapletala limituje trošku technika, která je prostě jen průměr, takže pokud se mu vyhnou větší závady tak se bude pohybovat kolem třicítky.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Parádní přehled,