Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye Dakar 2021: Kompletní startovní listina

Michal Štěpanovský
Diskuze (2)

Na Rallye Dakar 2021 je přihlášeno 560 startujících na 320 strojích nejrůznější specifikace. Čechů je mezi startujícími 38.

Osmatřicet Čechů se v šesti kategoriích objeví v nadcházejícím 43. ročníku Rallye Dakar 2021. Tímto počtem jsou účastníci s národní trikolorou na třetím místě ze 49 zemí, jejichž zástupci pojedou v Saúdské Arábii. Přihlášeno je 560 startujících na 320 strojích nejrůznější specifikace.

Informace o složení startovní listiny jsme čerpali ve středu 30. prosince 2020. V té době nebyly ještě známé výsledky všech covidových testů, které mohly přivodit změny v posádkách nebo jejich předčasný konec.

Co je Light Prototype?

Pouze Francie a Španělsko, které mají na startu nejpočetnější obsazení, obsadily všech sedm kategorií Rallye Dakar 2021. Oba státy dávají dohromady 210 závodníků, což je 37 procent všech startujících v soutěži.

Češi nejsou k vidění pouze v kategorii Light Prototype, kde jedou vozy podobné buginám ze třídy SSV. Mají ovšem převodovku a litrový motor s turbodmychadlem. Jejich stavba je podobná automobilům a francouzský ředitel soutěže David Castera ji označuje s mírnou nadsázkou výrazem „příprava na automobily“.

Nejvíce strojů (107) je mezi motocyklisty. Z pohledu počtu účastníků jsou nejvíce obsazeny kategorie automobilů (134) a kamionů (131). Nejméně účastníků je v dříve populární třídě čtyřkolek, kde je pouze osmnáct startujících. Pořádající země Saúdské Arábie je se sedmnácti účastníky devátá v pořadí. Neobsazuje třídu Prototypy a Classic.

Přehled českých posádek na Rallye Dakar

Automobily

  • 312 Martin Prokop, Viktor Chytka (MP Sports/ČR/Ford).
  • 328 Miroslav Zapletal, Marek Sýkora (Offroad/ČR, ČR, SR/Ford).
  • 338 Tomáš Ouředníček, David Křípal (Ultimate Dakar Racing/ČR/Toyota).

Kamiony

  • 502 Martin Macík, František Tomášek, David Švanda (ČR/Big Shock Racing, Iveco).
  • 504 Aleš Loprais, Petr Pokora, Chálid Alkendi (Instaforex Loprais Team/ČR, ČR, SAE/Praga).
  • 506 Martin van den Brink, Mouter de Graaf, Daniel Kozlovský (Mammoet Rallysport/Niz., Niz., ČR/Renault).
  • 514 Martin Šoltys, Tomáš Šikola, David Schovánek (Tatra Buggyra Racing/ČR/Tatra).
  • 517 Ignacio Casale, Alvaro Leon, David Hoffmann (Tatra Buggyra Racing/Chile, Chile, ČR/Tatra).
  • 518 Jaroslav Valtr, Radim Kaplánek, Jaroslav Valtr ml. (Valtr Racing Team/ČR/Iveco).
  • 520 Jan Tománek, Tomáš Kašpárek, Jiří Štross (Instaforex Loprais Team/ČR/Praga).
  • 538 Tomáš Tomeček, Ladislav Lála, Philipp Rettig (South Racing/ČR/Něm./Tatra).
  • 550 Robert Randýsek, Francois Regnier, Allien Martin (PH Sport/ČR, Fr., Fr./MAN).

Motocykly

  • 26 Milan Engel (Orion – Moto Racing Group/ČR/KTM).
  • 31 Martin Michek (Orion – Moto Racing Group/ČR/KTM).
  • 36 Jan Brabec (Strojrent Racing/ČR/KTM).
  • 37 David Pabiška (Jantar Team/ČR/KTM).
  • 53 Libor Podmol (Podmol Dakar Team/ČR/Husqvarna).
  • 67 Rudolf Lhotský (Jantar Team/ČR/KTM).
  • 76 Roman Krejčí (Bo!beton/ČR/KTM).

SSV (buggy)

  • 417 Josef Macháček, Pavel Vyoral (Buggyra Zero Mileage Racing/ČR/Can-Am).
  • 429 Tomáš Enge, Markéta Skácelová (Buggyra Zero Mileage Racing/ČR/Can-Am).

Čtyřkolky

  • 153 Tomáš Kubiena (Story Racing/ČR/Yamaha).

Classic

  • 206 Ondřej Klymčiw, Petr Vlček (Klymčiw Racing/ČR/Škoda 130 LR)

Kompletní startovací listina Rallye Dakar 2021 podle národností

Země Motocykly Automobily Kamiony Prototypy SSV Čtyřkolky Classic Celkem
Francie 21 36 17 13 18 2 11 118
Španělsko 17 14 15 1 21 1 23 92
Česká republika 7 5 19 0 4 1 2 38
Nizozemsko 2 4 25 1 4 0 0 36
Itálie 9 1 6 1 4 0 4 25
Rusko 0 7 12 2 0 0 0 21
Belgie 1 5 3 0 0 0 8 17
Saudská Arábie 2 8 4 0 2 1 0 17
Portugalsko 4 5 2 2 2 0 0 15
Argentina 3 4 0 0 2 5 0 14
Čína  3 10 0 0 0 0 0 13
USA 3 0 0 2 5 1 1 12
Polsko 4 1 0 0 6 1 0 12
Velká Británie 4 0 1 2 5 0 0 12
Německo 1 2 6 2 0 0 0 11
Litva 1 7 0 0 0 1 0 9
Bělorusko 0 2 6 0 0 0 0 8
Chile 2 0 2 0 2 2 0 8
JAR 0 7 0 0 0 0 0 7
Brazílie 0 4 0 0 3 0 0 7
Maďarsko 0 2 4 0 0 0 0 6
Kolumbie 2 0 0 0 2 1 0 5
SAE 0 3 1 1 0 0 0 5
Slovensko 4 1 0 0 0 0 0 5
Austrálie 4 0 0 0 0 0 0 4
Japonsko 0 1 3 0 0 0 0 4
Katar 0 1 0 0 3 0 0 4
Andorra 0 0 2 0 0 0 1 3
Indie 3 0 0 0 0 0 0 3
Rumunsko 1 0 0 0 2 0 0 3
Alžírsko 0 0 3 0 0 0 0 3
Bolívie 0 0 0 0 0 2 0 2
Botswana 2 0 0 0 0 0 0 2
Rakousko 1 0 0 0 1 0 0 2
Švédsko 0 0 0 2 0 0 0 2
Švýcarsko 0 1 0 0 1 0 0 2
Bahrajn 1 0 0 0 0 0 0 1
Ekvádor 0 0 0 0 1 0 0 1
Kuvajt 1 0 0 0 0 0 0 1
Libanon 0 0 0 0 1 0 0 1
Lotyšsko 0 1 0 0 0 0 0 1
Mexiko 1 0 0 0 0 0 0 1
Monako 0 1 0 0 0 0 0 1
Norsko 0 0 0 1 0 0 0 1
Peru 1 0 0 0 0 0 0 1
Slovinsko 1 0 0 0 0 0 0 1
Srbsko 1 0 0 0 0 0 0 1
Ukrajina 0 1 0 0 0 0 0 1
Uruguay 0 0 0 0 1 0 0 1
CELKOVĚ 107 134 131 30 90 18 50 560
Michal Štěpanovský
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - KANKUNEN
2. 1. 2021 18:19
Re: Moje tipy
Parádní přehled,
2. 1. 2021 12:01
Moje tipy
Kamiony:
Letos není konkurence tak kvalitní, protože od DeRooy nejede žádné auto a od Mazu pouze dvě. Opět bude dominovat Kamaz a dostat se na bednu pro naše kluky bude obtížné.
Největší šance má Loprais, auto už by mělo mít vychytané mouchy a v zádech bude mít týmové parťáka, takže do TOP 5 by měl být a při kousku štěstí to bude bedna.
Macík ztratil jeden vývoje rok tím, že do nového loni hned nedal automatickou převodovku a letos bude ještě vychytávat nějaké mouchy a hlavně se bude chvilku učit s automatem fungovat – atakovat TOP5 by měl, ale na bednu to nebude. Valtr se vrací po letech a má určitě zkušenosti. Na TOP10 to bude určitě.
Šoltys s Tatrou od Buggyry – tam se kamion s automatickou převodovku dodělával ještě v listopadu a najel při testech pár desítek kilometrů, takže to bude pouze boj o dojetí (viz. opakované zapadávání při shakedownu) .
Tománkovo úloha bude podporovat Lopraise, ale má také hodně zkušeností , má ověřenou a spolehlivou techniku, takže by se měl pohybovat v pohodě někde za první desítkou.
Casale s druhou Tatrou od Buggyry bude letos sbírat zkušenosti a úspěchem bude dojet do konce.
Tomeček sice jede jen kategorii rychlých asistencí, ale alespoň si po letech zkusí ten pravý Dakar a bude pro ostatní české posádky jistotou takové poslední pomoci (kterou Tomáš i přes své úkoly pro tým neodmítne poskytnout) .
Osobáky:
U Prokopa to na velký výsledek nevidím, sám si stěžoval ,že se nepovedlo zvýšit rychlost auta, navíc se nepodařilo vyladit pérování a hlavně Dakar pomalu odsouvá na druhou kolej. Navíc specialista na motor musel zůstat doma s covidem. Takže to vidím na jízdu někde kolem 15 – 20 místa.
To už větší šance možná bude mít Ouředníček, který bude těžit ze spolehlivosti pronajaté Toyoty, takže pokud se vyvaruje chyb (tak jako loňská nehoda) tak by mohl být v pohodě ve dvacítce.
Zapletala limituje trošku technika, která je prostě jen průměr, takže pokud se mu vyhnou větší závady tak se bude pohybovat kolem třicítky.