Dodge Charger: Modelový rok 2011 v novém kabátě
Dodge oživil jméno Charger, které proslavila dvoudveřová kupé koncem šedesátých let, v roce 2006 čtyřdveřovým sedanem. Charger 21. století byl fanoušky značky přijat poněkud rozpačitě právě díky počtu dveří. Ten neodpovídal slavným předkům z let 1966 až 1978 a ani stejnojmennému třídveřovému hatchbacku s čtyřválcovými motory a pohonem předních kol z let 1983 až 1987.
Během čtyř let na trhu si ovšem novodobý Dodge Charger našel svou klientelu a tak si zasloužil i pozornost ze strany automobilky. Ta pro modelový rok 2011 připravila novou karoserii. Její design je inspirován především druhou generací z let 1968 a 1970. Ta je mimochodem také nejslavnější díky úspěchům v NASCAR a na filmovém plátně (k nejznámějším patří Bullittův případ a The Dukes of Hazzard).
Příď Chargeru pro rok 2011 dostala výraznější masku chladiče, po jejíchž stranách jsou umístěny nové hlavní světlomety. První jasný odkaz na minulost představuje výrazný prolis na boku, i když druhá generace měla na svých bocích jinak tvarované prolisy. Nejpřímější odkaz je ovšem na zádi v podobě koncových světel ta svým designem odpovídají modelovým rokům 1969 a 1970. Brzdové světlo využívá 164 světelných diod.
Dodge v tiskových materiálech poprvé mluví o Chargeru jako o čtyřdveřovém kupé a vyzdvihuje vedle designu i provedení interiéru, výbavu a jízdní vlastnosti. Sportovní styl spolu s komfortem, velmi dobrým dílenským zpracováním, špičkovým odhlučněním a možností výběru ze čtyř různých základních barev čalounění – to jsou podle výrobce hlavní charakteristiky interiéru nového modelu.
Součástí výbavy bude bezklíčový přístup a startování, stabilizační systém, adaptivní tempomat s varováním před kolizí, systém sledování slepého úhlu a parkovací kamera. O komfort cestujících na palubě se má postarat dvouzónová klimatizace, audio systém nebo navigační systém Garmin.
Svými jízdními vlastnostmi se má Charger vyrovnat nejlepším americkým, asijským i evropským konkurentům. Standardem bude provedení s pohonem zadní nápravy a k dispozici má být i verze s pohonem všech čtyř kol, obutých standardně do 19palcových pneumatik. U ní bude automaticky odpojován pohon předních kol, což má přispět k snížení spotřeby paliva až o 5 procent.
Nabídka pohonných jednotek obsahuje dva atmosférické zážehové motory s válci do V. Dodge Charger SE a Charger Rallye budou vybaveny novým šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru. Vrcholné provedení Charger R/T bude mít pod kapotou již tradičně osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru s možností odpojení jedné řady válců pro snížení spotřeby paliva. Bližší technické specifikace obou motorů pro modelový rok 2011 prozatím nebyly zveřejněny.
Dodge Charger pro modelový rok 2011 je vyráběn v kanadském Brambtonu a jeho prodej na severoamerickém trhu se má rozběhnout ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.