Dodge Viper dostane desetiválec 8,7 l: Upsizing
K dnes již legendární Zmiji se ani nehodí. Naopak, třetí vydání bude mít pod kapotou strojovnu s vyšším objemem a nějaký ten kůň také rozšíří již tak početné stádo. Zatímco první měl pod kapotou motor V10 osmilitrového objemu, druhý začínal na 8,2 a končil na 8,4 l a verze ACR-X se mohla pochlubit 477 kW (648 k).
Novinka bude mít pod patřičně dlouhou kapotou rovněž vidlicový desetiválec, ale zvýšeného objemu 8,7 l. Již výkon základní verze by se měl pohybovat mezi 485-503 kW (659-683 k). Větší motor se dosud v žádném produkčním autě koncernu Chrysler neobjevil. Může být také určen pro úplně jiné vozidlo. Jenže pro které? Koncern v tuto chvíli nevyrábí nic, kam by se vešel a vývojáři v Auburn Hills (Michigan) pilně pracují.
Zmije číslo 3 je skutečně na spadnutí. Převážně ruční stavba nového Viperu začne nikoli v létě 2012, jak bylo původně plánováno, ale až na podzim. Špióni již zachytili maskované prototypy a objevily se i fotografie interiéru, ten byl ale nejspíše vyroben z dílů, které byly zrovna k dispozici. Finální verze se dočká vnitřku úplně jiného.
Přeplňovaná Corvetta ZR1 bude tedy mít zhruba za rok hodně velký problém. Na podrobnější specifikace si budeme muset ještě počkat a doufáme, že se nový Viper objeví i v Evropě. V USA má dosud nejen image legendy, ale také dělnického supersportu Nejezdí s ním totiž ani tak zbohatlíci, jako obyčejní Američané. Těm se prostě líbil a tak si na něj při vykonávání několika zaměstnání současně našetřili...