Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dong Feng Motor Mini: Čínský minináklaďáček na českém trhu

Ondřej Láník Ondřej Láník 7. 4. 2009 • 11:03
20
29
Zobrazit náhledy (20)
DFM DFM DFM DFM DFM DFM DFM DFM DFM DFM DFM DFM DFM DFM DFM
Na český trh dorazil další produkt čínského autoprůmyslu. Tentokrát jde o originální lehký užitkový automobil.

Loňská novinka českého trhu - Shuanghuan Ceo - to s cenou 777.000,-Kč asi nemá na českém trhu příliš snadné, ale to neznamená, že by čínské značky rezignovaly na příležitost nabídnout jednoduché a levné vozy. Další značkou, která se na český trh vydala za evropskými úspěchy, je Dong Feng Motor. Jméno, za kterým je jedna z největších čínských automobilek, se v posledních týdnech skloňuje především v souvislosti s prodejem švédského Saabu. Zastoupení Dong Feng Motor pro Českou republiku má na starost společnost GAZ AUTO PRAHA, s.r.o., momentálně na svých stránkách uvádí 9 prodejních míst po celé republice.

DFM Mini je malý užitkový automobil s širokou paletou uspořádání karoserie, kterou usnadnila rámová konstrukce s motorem uloženým vpředu a pohonem zadních kol. Dodávka s délkou 3910 mm až 4160 mm (podle verze) má šířku jen 1560 mm a rozvor náprav 2515 mm. Pohotovostní hmotnost se pohybuje kolem 1 tuny.

K dispozici je Mini Truck (valník nebo jen podvozek s budkou), Mini Farmer (valník nebo podvozek s dvojitou čtyřdveřovou budkou), Mini Pickup (pickup s otevřenou ložnou plochou, integrovanou do designu karoserie), Mini Van (skříňová dodávka), Mini Combi (dodávka se čtyřmi místy a prosklenými dvěma řadami) a Mini Cargo (skříňová dodávka se zvýšenou střechou a prodlouženou nástavbou).

Pohon vždy zajišťuje řadový čtyřválec 1,0 (38,5 kW, 83 Nm), který má umět jezdit v kombinovaném cyklu za 5,8 l/100 km, nejvyšší rychlost činí 120 km/h.

Ceny začínají na 189.000,-Kč (bez DPH) za podvozky, základní valník příjde na 199.000,-Kč a nejdražší cargo stojí 249.000,-Kč. Na českém trhu to i s těmito cenami po příchodu Dacií Pickup a Van nebude mít čínský produkt lehké. Ve výbavě navíc chybí posilovač řízení, ABS i většina v Evropě běžných bezpečnostních prvků.

Témata
7. 4. 2009 22:19
Re: Cena v Cine a u nas
Toto vozitko je naozajstny cinsky nezmar. Je neuveritelne, ako ho dokazu cinania pretazit, nalozit nakladom ktory pretrca na kazdu stranu, a auto statocne bojuje a odvezie mozne aj nemozne naklady tam, kde treba.

Zaraza ma akurat ta cena. 199.000 bez DPH za zakladny valnik? V Cine je maloobchodna cena za ten isty model 29.800 CNY, co je pri dnesnom kurze asi 87.500 CZK, alebo +- 3.300 eur.
Jedna foto z cinskeho "showroomu": [odkaz]
samozrejme, tie bavoracke ladvinky si odmyslite.
Avatar - gld
7. 4. 2009 18:32
Re: Ale jo
ani nevieš ako ti závidím..nemajú to ešte niekde v požičovni? >:D
Avatar - gld
7. 4. 2009 18:27
multikára
príde mi to ako nástupca multikáry..malý šajzevágen zo slabým motorom čo odvezie aj nemožné..
Avatar - jazva
7. 4. 2009 15:22
Re: Ale jo
no mal som vtedy čerstvý vodičák a tata mi nepovedal o záludnostiach. Len sa usmial, keď som sa mu sťažoval. Mal to totiž za komančov ako služobné vozítko a jazdil na tom po celej republike... Po nejakom týždni som si na losovanie rýchlostí celkom zvykol a potom som už jazdil ako ďábel... >:-[]
Avatar - Pierro
7. 4. 2009 15:09
Re: Ale jo
držať fofrklacek jak baba papagája... >:D >:D >:-[] BRAVO KLAUDIUS... >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud