Dong Feng Motor Mini: Čínský minináklaďáček na českém trhu
Loňská novinka českého trhu - Shuanghuan Ceo - to s cenou 777.000,-Kč asi nemá na českém trhu příliš snadné, ale to neznamená, že by čínské značky rezignovaly na příležitost nabídnout jednoduché a levné vozy. Další značkou, která se na český trh vydala za evropskými úspěchy, je Dong Feng Motor. Jméno, za kterým je jedna z největších čínských automobilek, se v posledních týdnech skloňuje především v souvislosti s prodejem švédského Saabu. Zastoupení Dong Feng Motor pro Českou republiku má na starost společnost GAZ AUTO PRAHA, s.r.o., momentálně na svých stránkách uvádí 9 prodejních míst po celé republice.
DFM Mini je malý užitkový automobil s širokou paletou uspořádání karoserie, kterou usnadnila rámová konstrukce s motorem uloženým vpředu a pohonem zadních kol. Dodávka s délkou 3910 mm až 4160 mm (podle verze) má šířku jen 1560 mm a rozvor náprav 2515 mm. Pohotovostní hmotnost se pohybuje kolem 1 tuny.
K dispozici je Mini Truck (valník nebo jen podvozek s budkou), Mini Farmer (valník nebo podvozek s dvojitou čtyřdveřovou budkou), Mini Pickup (pickup s otevřenou ložnou plochou, integrovanou do designu karoserie), Mini Van (skříňová dodávka), Mini Combi (dodávka se čtyřmi místy a prosklenými dvěma řadami) a Mini Cargo (skříňová dodávka se zvýšenou střechou a prodlouženou nástavbou).
Pohon vždy zajišťuje řadový čtyřválec 1,0 (38,5 kW, 83 Nm), který má umět jezdit v kombinovaném cyklu za 5,8 l/100 km, nejvyšší rychlost činí 120 km/h.
Ceny začínají na 189.000,-Kč (bez DPH) za podvozky, základní valník příjde na 199.000,-Kč a nejdražší cargo stojí 249.000,-Kč. Na českém trhu to i s těmito cenami po příchodu Dacií Pickup a Van nebude mít čínský produkt lehké. Ve výbavě navíc chybí posilovač řízení, ABS i většina v Evropě běžných bezpečnostních prvků.