Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Drsný Scout na ledu

Auto Tip Klassik
Diskuze (0)
kombinací černých a stříbřitých ochranných plastů.

Druhá generace verze Scout se kromě zvýšeného podvozku a pohonu všech čtyř kol od běžného kombíku odlišuje decentními úpravami, například Společně s výraznými outdoorovými plastovými nástavci blatníků a pohlednými koly ozvláštnila tvary nejprodávanějšího kombi na českém trhu.

A jaká vůbec byla cesta do Hochkaru v Dolním Rakousku? Především pohodlná a rychlá. Díky častým stoupáním jsme využili síly benzinové osmnáctistovky o výkonu 132 kW a neploužili se ani při příkrých cestách do kopce. V závěru na nás čekala alpská silnice se stoupáním z 600 do 1300 m n. m. k dolní stanici lyžařského areálu. Na nejsilnějším zážehovém motoru pro Octavii Scout, spojeném výhradně s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG, jsme ocenili jeho velmi dobré dynamické schopnosti. Rozjezdy jsou možná s manuální převodovkou nepatrně svižnější, DSG ale i tak řadí rychle a plynule. Palubní počítač v horských etapách ukazoval průměrnou spotřebu kolem 8,5 l na 100 kilometrů, což ale vzhledem ke konfiguraci terénu nebyl na výkonný motor špatný průměr. Konečný výsledek po cestě zpět pak byl ještě o více než litr nižší. Nejen na českých silnicích jsme ocenili komfortnější naladění podvozku, kterému nevadilo ani použití větších kol. Přes obvyklé výmoly a výtluky se Octavia Scout přenášela s lehkostí, ty větší pak utlumila. Na alpských silnicích se ukázalo, že ani zvýšený podvozek octavii nevzal jisté vedení stopy. Svůj podíl na tom určitě mělo i sofistikované nezávislé zavěšení zadní nápravy, jež mají ve standardu všechny verze s pohonem všech kol.

Modelová řada Scout je nabízena exkluzivně s karoserií Combi. Základní objem zavazadelníku 610 litrů se dá sklopením opěradel zadních sedadel do roviny zvětšit až na úctyhodných 1740 l. Je tu tedy dostatek prostoru pro zavazadla. Problém by nebyl, pokud by kabina nebyla plně obsazena, ani s lyžemi. Kvůli bezpečnosti by však patřily do střešního boxu nebo na nosiče lyží, které najdeme i přímo v nabídce originálního příslušenství Škoda. K dispozici jsou přitom i další praktické produkty (např. gumové koberečky). Základní cena začínající lehce nad 700.000 Kč není na takový kus s bohatou standardní výbavou auta a pohonem 4x4 přespříliš. V tomto konkrétním případě navíc řidiče i zbytek posádky hýčkala řada příplatkových prvků, které vylepšily již tak kvalitní a ergonomicky skvěle vyřešený interiér.

Vyhřívání sedaček vpředu i vzadu bylo už zkraje prosince velmi příjemné, stejně tak temperované přední sklo. Na cestě jsme ocenili i širokou škálu jízdních asistentů včetně monitorování neúmyslného opuštění jízdního pruhu.

Auto Tip Klassik
Diskuze (0)