DS jako plnohodnotná luxusní značka? Bude to trvat 15 let...
Koncern PSA se vloni rozhodl, že ze značky DS vybuduje samostatný subjekt, nezávislý na Citroënu, jehož cílem bude stát se přímou konkurencí pro značky jako je Audi, Volvo, respektive další prémiové výrobce. Základy tomuto ambicióznímu plánu má dát výkonný ředitel DS Yves Bonnefort, jenž se svěřil britskému Autocaru se svou vizí.
Podle Bonneforta bude budování image DS "dlouhou cestou", která bude trvat zhruba patnáct let. Zdá se to jako dlouhá doba, ale Yves současně upozorňuje, že jde de facto o dva modelové cykly. V průměru totiž (prý) dochází ke generačním obměnám prý po sedmi letech (řekl bych, že spíše po pěti, nanejvýš šesti), což znamená, že už přespříští generace by měla mít kredit, srovnatelný s BMW a Mercedesem(?). Bonnefort dále připomíná, že podobně dlouhou dobu trvalo etablování v minulosti jiným, v Evropě novým značkám.
A jak toho chce vlastně DS dosáhnout? V zásadě dvěma způsoby - v první řadě musí být vozy značky lepší, než konkurence, s níž se chce pustit do boje. V druhé pak musí nabídnout vynikající zákaznické služby. Díky tomu začnou zákazníci DS vnímat lépe, poroste její reputace a měla by se zvýšit zůstatková hodnota ojetých modelů, což je v současnosti jeden z největších problémů. Zní to jednoduše, ale rozhodně to nebude snadné...
DS chce do roku 2020 zdvojnásobit své evropské modelové portfolio na šest modelů, které tak budou k dispozici na všech světových trzích, kde DS působí a jeho součástí budou minimálně dva SUV modely. Důležité pro DS bude také odlišení od ostatních produktů PSA, nová značka tak dostane mimo jiné v předstihu nové plug-in hybridní systémy.