Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS jako plnohodnotná luxusní značka? Bude to trvat 15 let...

Michal Fokt
Diskuze (64)
Šéf automobilky DS připustil, že na to, aby si značka získala v Evropě kredit prémiové značky, bude potřebovat minimálně dvě další generace stávajících modelových řad.

Koncern PSA se vloni rozhodl, že ze značky DS vybuduje samostatný subjekt, nezávislý na Citroënu, jehož cílem bude stát se přímou konkurencí pro značky jako je Audi, Volvo, respektive další prémiové výrobce. Základy tomuto ambicióznímu plánu má dát výkonný ředitel DS Yves Bonnefort, jenž se svěřil britskému Autocaru se svou vizí.

Podle Bonneforta bude budování image DS "dlouhou cestou", která bude trvat zhruba patnáct let. Zdá se to jako dlouhá doba, ale Yves současně upozorňuje, že jde de facto o dva modelové cykly. V průměru totiž (prý) dochází ke generačním obměnám prý po sedmi letech (řekl bych, že spíše po pěti, nanejvýš šesti), což znamená, že už přespříští generace by měla mít kredit, srovnatelný s BMW a Mercedesem(?). Bonnefort dále připomíná, že podobně dlouhou dobu trvalo etablování v minulosti jiným, v Evropě novým značkám.

A jak toho chce vlastně DS dosáhnout? V zásadě dvěma způsoby - v první řadě musí být vozy značky lepší, než konkurence, s níž se chce pustit do boje. V druhé pak musí nabídnout vynikající zákaznické služby. Díky tomu začnou zákazníci DS vnímat lépe, poroste její reputace a měla by se zvýšit zůstatková hodnota ojetých modelů, což je v současnosti jeden z největších problémů. Zní to jednoduše, ale rozhodně to nebude snadné...

DS chce do roku 2020 zdvojnásobit své evropské modelové portfolio na šest modelů, které tak budou k dispozici na všech světových trzích, kde DS působí a jeho součástí budou minimálně dva SUV modely. Důležité pro DS bude také odlišení od ostatních produktů PSA, nová značka tak dostane mimo jiné v předstihu nové plug-in hybridní systémy.

Michal Fokt
Diskuze (64)
Avatar - Emel
23. 5. 2015 09:32
Re: Taky pořád
Kolik z prodaných středních prémiovek teda tipuješ v Evropě na FWD? Myslíš že to je víc než těch mých 20%?

Pro dálniční křižník je nějaké 3.0d ideální
Avatar - Hammunasakra
23. 5. 2015 09:02
Re: Taky pořád
Smutnym faktem ;-)
Avatar - white label
23. 5. 2015 00:50
Re: Taky pořád
Není žádná pravá/levá prémie a už vůbec o tom nerozhoduje názor jednotlivce.
Faktem ovšem je, že v Evropě je dnes typickým představitelem prémie kombinace AWD + diesel.
Avatar - Hammunasakra
22. 5. 2015 23:51
Re: Taky pořád
Ta pravá prémie určitě neni ve čtyřkolce a už vůbec ne naftě ;-)

Že to je v zaostalý Evropě zrovna teď nejprodávanější z toho pravou prémii neudělá :-)

Infiniti Q50 sem zmiňoval ty dvě prodávanější verze sou předokolky ;-)
Avatar - Emel
22. 5. 2015 19:36
Re: Naivita
Že Astra nebude mít adaptivní podvozek je možné, ale Astra je čistý mainstream. Přesto má (v končící generaci) motorizace 2.0D 143kW a 1.6 147kW... a pak samozřejmě ještě 2.0 207kW. Což nás přivádí zpět k tomu, že DS5 nemá technicky nic, čím by překračovala rámec kompaktního mainstreamu... snad až na ten hybrid.

Ta čísla dělá DS3... jako jo, pokud chtějí dělat prémii ve stylu Mini...