Designový šéf DS se chce zbavovat obrazovek, současný trend mu přijde hloupý
Velké obrazovky po celé palubní desce prý nejsou filosofií uvnitř DS, prozradil designové šéf francouzské prémiové značky.
V posledních letech jsme si zvykli, že hlavním trendem interiérů moderních automobilů jsou obrazovky. V kabině se jich objevuje stále víc, mají stále větší úhlopříčky a zastávají stále více funkcí. Někteří designéři však s tímto trendem příliš nesouhlasí.
Jedním z nich je i Thierry Métroz, šéfdesignér francouzské značky DS, který záplavu obrazovek v kabině považuje možná za trochu hloupý trend.
„V současné době je velkým trendem mít obrazovky, ale já si myslím, že to je trochu hloupé, protože nemít žádnou palubní desku, jenom velké obrazovky, vlastně není naši filosofií uvnitř DS,“ prozradil šéfdesignér v rozhovoru pro kolegy z britského Autocar.
V rozhovoru následně upřesnil, že cílem automobilky je spíše odstraňovat obrazovky z interiérů budoucích modelů. „Problém s obrazovkami je v tom, že jakmile je vypnete, máte jen černou obdélníkovou plochu se všemi otisky. To není příliš sexy, není to příliš luxusní.“
Zní to jako zajímavý plán, jeho realizace však rozhodně nebude snadná, jak si ostatně uvědomuje i sám Métroz. Zákazníkům je totiž potřeba zprostředkovávat řadu informací. I z toho důvodu se nyní DS zaměřuje na hledání nových technologií, které budou méně rušivé a nabídnou více klidu či vyrovnanosti.
Značka DS přitom nedávno představila omlazený model DS7, který se zatím drží koncepce s obrazovkami. Pokud ale Métroz zůstane věrný své designové vizi, pak by se tento trend mohl začít časem brzy měnit.
Na druhou stranu je však potřeba dodat, že DS je nyní zřejmě jednou z velmi mála značek, která se chce obrazovek vzdávat. Většina konkurence, ať už z prémiového či mainstreamového segmentu, totiž klade na obrazovky stále větší důraz. To ostatně nedávno hezky ilustrovalo BMW s modelem i7, který cestujícím vzadu nabízí téměř vlastní kino.