Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Designový šéf DS se chce zbavovat obrazovek, současný trend mu přijde hloupý

Ondřej Mára Ondřej Mára 30. 6. 2022 • 07:34
31
13
Zobrazit náhledy (31)
DS 4 Cross Rivoli BlueHDi 130 DS 4 Cross Rivoli BlueHDi 130 DS 4 Cross Rivoli BlueHDi 130 DS 4 Cross Rivoli BlueHDi 130 DS 4 1.6 E-Tense DS 4 1.6 E-Tense DS 4 1.6 E-Tense DS 4 1.6 E-Tense DS 4 1.6 E-Tense DS 4 1.6 E-Tense DS 4 1.6 E-Tense DS 4 1.6 E-Tense DS 4 1.6 E-Tense DS 4 1.6 E-Tense DS 4 1.6 E-Tense DS 7 Crossback E-Tense 4x4 DS 7 Crossback E-Tense 4x4 DS 7 Crossback E-Tense 4x4 DS 7 Crossback E-Tense 4x4 DS 7 Crossback E-Tense 4x4 DS 7 Crossback E-Tense 4x4 DS 7 Crossback E-Tense 4x4 DS 7 Crossback E-Tense 4x4 DS 7 Crossback E-Tense 4x4 DS 7 Crossback E-Tense 4x4 DS 7 Crossback E-Tense 4x4

Velké obrazovky po celé palubní desce prý nejsou filosofií uvnitř DS, prozradil designové šéf francouzské prémiové značky.

V posledních letech jsme si zvykli, že hlavním trendem interiérů moderních automobilů jsou obrazovky. V kabině se jich objevuje stále víc, mají stále větší úhlopříčky a zastávají stále více funkcí. Někteří designéři však s tímto trendem příliš nesouhlasí.

Jedním z nich je i Thierry Métroz, šéfdesignér francouzské značky DS, který záplavu obrazovek v kabině považuje možná za trochu hloupý trend.

V současné době je velkým trendem mít obrazovky, ale já si myslím, že to je trochu hloupé, protože nemít žádnou palubní desku, jenom velké obrazovky, vlastně není naši filosofií uvnitř DS,“ prozradil šéfdesignér v rozhovoru pro kolegy z britského Autocar.

V rozhovoru následně upřesnil, že cílem automobilky je spíše odstraňovat obrazovky z interiérů budoucích modelů. „Problém s obrazovkami je v tom, že jakmile je vypnete, máte jen černou obdélníkovou plochu se všemi otisky. To není příliš sexy, není to příliš luxusní.

Zní to jako zajímavý plán, jeho realizace však rozhodně nebude snadná, jak si ostatně uvědomuje i sám Métroz. Zákazníkům je totiž potřeba zprostředkovávat řadu informací. I z toho důvodu se nyní DS zaměřuje na hledání nových technologií, které budou méně rušivé a nabídnou více klidu či vyrovnanosti.

Video se připravuje ...

Značka DS přitom nedávno představila omlazený model DS7, který se zatím drží koncepce s obrazovkami. Pokud ale Métroz zůstane věrný své designové vizi, pak by se tento trend mohl začít časem brzy měnit.

Na druhou stranu je však potřeba dodat, že DS je nyní zřejmě jednou z velmi mála značek, která se chce obrazovek vzdávat. Většina konkurence, ať už z prémiového či mainstreamového segmentu, totiž klade na obrazovky stále větší důraz. To ostatně nedávno hezky ilustrovalo BMW s modelem i7, který cestujícím vzadu nabízí téměř vlastní kino.

Doporučujeme

Témata
Avatar - twistedTSD
1. 7. 2022 13:36
Re: Dobrý
To je blbost automobilky, pokud nedokáže nabídnout víc než displej a 10 repráků. Cílovka by taky mohla zjistit, že ty blbosti okolo, jako kola a volant, nepotřebuje. Bohužel díky emisnímu teroru pomalu není co by dnes člověka řidičsky nadchlo. GT-86? Podpultovka. Cupra? Gazíky, byť přemotorované, id.3 a Leon v automatu za mega. Civic? Haha, no snad ještě pár Type-R dotáhnou.
1. 7. 2022 11:56
Má pravdu,...
...ten chlapec! :-)
1. 7. 2022 11:48
Treba zmeniť celú koncepciu
99% užívateľov netuší čo v aute majú, nevedia si spárovať dementný telefón na hands free. Asi by som zaviedol nejaké profilovanie užívateľov na základe odtlačku ako v mobile, prípadne detekcie na základe očí. Voľba Hosť, Standard user, Advanced user. Jednoduché menu bez milion preklikavani v menu. Každý jeden by si mal vedieť nastaviť handsfree buď pomocou QR kódu alebo klasického spárovania. Je ostuda, že ľudia si kúpia aj predražené auto v ktorom si nevedia ani najnovši iphone pripojiť. Nastavenie klimatizácie, ovládač hlasitosti by malo byť na tlačidlá, rotačné ovládače.
1. 7. 2022 10:14
Re: Dobrý
Hromada dielov - tým si popísal vpodstate komplet všetky sériovo vyrábané autá sveta, nie len tie zo Stellantisu... :D
1. 7. 2022 09:14
Re: Dobrý
No podle mě nic zajímavého nenabízí, je to jen hromada dílů ze skladů Stellantisu, takový Citroen s lepší výbavou a za tučné peníze. Tj nic, co by mě nějak zaujalo … Evropské Prodeje také nejsou zrovna omračující ;-)