Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati odstrojila revoluční Panigale V4 a výsledkem je Streetfighter V4

Ducati Panigale V4 Streetfighter
Ducati Panigale V4 Streetfighter
Ducati Panigale V4 Streetfighter
Ducati Panigale V4 Streetfighter
28 Fotogalerie
Diskuze (1)

Ducati oficiálně představuje druhou modelovou řadu, jejímž srdcem je vidlicový čtyřválec. Nový Streetfighter V4 přímo navazuje na Panigale V4 a lze jej vnímat i jako supersport bez kapot a s širšími řídítky.    

Ducati nabídla první ochutnávku modelu Streetfighter V4 již v prvním polovině letošního roku, když byl koncem června k vidění ve specifickém barevném provedení během závodu Pikes Peak International Hill Climb. Zde bohužel došlo k tragické nehodě tohoto stroje, kterou jeho jezdec Carlin Dunne nepřežil, když údajně najel na hrb na silnic a ztratil vládu nad řízením.

Ducati nyní již představuje Streetfighter V4 ve finální podobě, v níž zamíří na trh. Novinka přímo vychází ze současných čtyřválcových supersportů své značky a samotný Claudio Domenicali, generální ředitel Ducati, již v červnu uvedl, že je to vlastně Panigale V4 pro jízdu na běžných silnicích.

 

Zásadní odlišnosti mezi modely Streetfighter V4 a Panigale V4 se tedy týkají designu a pozice jezdce za řídítky. Novinka má představovat moderní naháč, i když i zde podstatnou část motoru a vlastně celého stroje kryjí plasty, i když v jiném stylu než u supersportů a navíc nechávají jezdce mnohem více vystaveného proudění vzduchu.

Ducati se ovšem neomezila pouze na vytvoření agresivní vizáže, ale pohrála si i zde aerodynamikou a výsledkem jsou křidélka na bocích krytu chladiče, která v rychlosti 270 km/h generují přítlak 20 kg na přední kolo a 8 kg na zadní kolo. Zároveň tato křidélka zlepšují odvod tepla z chladiče.

Pohonná jednotka v podobě vidlicového čtyřválce o objemu 1103 kubických centimetrů je v modelu Streetfighter V4 naladěna na nejvyšší výkon 153 kW (208 k) při 12.750 otáčkách za minutu a točivý moment 123 N.m při 11.500 otáčkách za minutu. Při použití laděného výfuku Akrapovič je k dispozici nejvyšší výkon 162 kW (220 k) a točivý moment 130 N.m, zatímco hmotnost motocyklu se sníží o 6 kg.

Základní provedení Ducati Streetfighter V4 je vybaveno přední vidlicí Showa BPF a zadním tlumičem Sachs, zatímco verze Streetfighter V4 S má přední vidlici Öhlins NIX30 a vzadu tlumič Öhlins TTX36. Obě verze pak využívají vpředu radiální třmeny Brembo Monobloc Stylema v kombinaci s kotouči o průměru 330 mm a vzadu dvoupístkový třmen s kotoučem o průměru 245 mm.

Ducati Streetfighter V4 má ve standardním provedení rozvor kol 1488 mm a sedlo ve výšce 845 mm. Pohotovostní hmotnost je podle oficiálních materiálů 201 kg a v případě verze S, kterou zdobí kovaná kola Marchesini, je uvedena pohotovostní hmotnost 199 kg.

Ducati Streetfighter V4 se samozřejmě pyšní i záplavou moderní elektroniky, zahrnující mimo jiné Cornering ABS pro přední kolo, kontrolu trakce DTC EVO 2, Slide Control, Wheelie Control EVO, Power Launch pro rychlé starty, nastavení brzdění motorem a rychlořazení DQS EVO doplněné tlačítky na řídítkách pro rychlé řazení.

Zdroj: Ducati Motor Holding S.p.A.

Vstoupit do diskuze (1)