Ducati Panigale V4 R je závodní superbike, který může i na běžné silnice
Ducati začátkem listopadu loňského roku odhalila model Panigale V4, který opustil pro značku tradiční dvouválcový motor a vsadil na vidlicový čtyřválec o objemu 1103 cm3. Revoluční novinka se sice před rokem představila rovnou ve třech provedeních, ale již při její premiéře bylo s ohledem na pravidla Mistrovství světa superbiků jasné, že se dočkáme minimálně ještě jedné verze s nižším objemem motoru a ta nyní nastupuje.
Ducati Panigale V4 R se od svých starších příbuzných nehodlá odlišovat pouze prostřednictvím pohonné jednotky, ale nabízí i mírně odlišnou vizáž. První pohled přitom upoutají aerodynamická křidélka na bocích kapotáže. V souvislosti s dalším vylepšením obtékání vzduchu kolem stroje i chlazení motoru byly přepracovány boky kapot, které zdobí dva páry větracích otvorů namísto jednoho.
Zásadní novinka se ovšem v případě modelu Panigale V4 R ukrývá pod kapotami a hliníkovou palivovou nádrží v podobě již zmiňovaného motoru. Vidlicový čtyřválec zde má totiž objem 998 cm3. Od svého většího sourozence se vedle samotného snížení objemu liší mimo jiné i titanovými ojnicemi a ventily, sáním i výfukovým systémem.
Ve verzi, v níž je nový motor schválen pro běžný silniční provoz, disponuje čtyřválec nejvyšším výkonem 162 kW (221 k) při 15.250 min-1 a točivým momentem 112 N.m při 11.500 min-1. Při použití závodní sady, jejíž součástí je i výfukový systém Akrapovič, se výkon zvýší na 172 kW (234 k) při 15.500 min-1 a točivý moment na 119 N.m při 11.750 min-1. Motor může přitom zvládnout až 16.500 otáček za minutu.
Podvozek nové Ducati Panigale V4 R samozřejmě vyžívá špičkové komponenty, což znamená, že vpředu je použita upside-down vidlice Öhlins NPX 25/30 a se zadní hliníkovou kyvnou vidlicí spolupracuje tlumič Öhlins TTX36. Brzdový systém využívá vpředu radiální třmeny Brembo Monobloc Stylema v kombinaci s kotouči o průměru 330 mm a vzadu dvoupístkový třmen s kotoučem o průměru 245 mm. Kovaná kola Marchesini jsou obuta do pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa SP a rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 200/60 ZR17 vzadu.
Ducati Panigale V4 R se samozřejmě pyšní i záplavou moderní elektroniky, zahrnující mimo jiné ABS EVO, kontrolu trakce DTC EVO, Ducati Slide Control, Wheelie Control EVO, Ducati Power Launch pro rychlé starty, rychlořazení DQS EVO, omezovač rychlosti pro jízdu v boxu a telemetrii DDA+ s GPS modulem.