Dva nové motory pro Alfu Romeo MiTo: 1,3 JTD (66 kW) a 1,4 TJET (88 kW)
Kdo dnes uvažuje o koupi Alfy Romeo Mito, má na výběr hned z pěti motorů. Vedle základní atmosférické 1,4 (58 kW), snižující cenu hluboko pod 400 tisíc Kč, jsou v nabídce dvě verze stejného objemu s turbodmychadlem 1,4 TJET (88 kW) a 1,4 TJET (114 kW). Ke vznětovému čtyřválci 1,6 JTD (88 kW) se teď přidal ještě menší motor spalující naftu, známý maloobjemový čtyřválec 1,3 JTD (66 kW). Zatím to platí pro Itálii, ale co nevidět bychom se dvou nových motorů měli dočkat také.
Příchod motoru 1,4 TJET je jistě vítaným zpestřením nabídky, protože cenový i výkonový skok od základní atmosférické motorizace k zatím vrcholné 1,4 TJET (114 kW) byl přece jen příliš velký. I verze s 88 kW v 5000 ot./min a 206 Nm od 2000 ot./min dokáže jezdit hbitě (0-100 km/h za 8,8 s), ale v kombinovaném cyklu se spokojí i bez přímého vstřikování se 6,1 l/100 km.
Alfa Romeo MiTo: První jízdní dojmy |
PŘEDSTAVUJEME Alfa Romeo MiTo - Mini po italsku |
Zatím nejmenší motor MiTa 1,3 JTD má ve skutečnosti objem 1248 cm3. Jeho výkon 66 kW není vzhledem k objemu vůbec špatný, ale je asi každému jasné, že hlavním smyslem této motorizace je minimalizace spotřeby paliva jako protiváha výkonných benzinových variant. Malé turbodiesely se na italském ale i na francouzském nebo německém trhu jistě dobře uchytí.
Příchod verze GTA byl loni samotnou automobilkou avizován na rok 2009. Pohánět ji bude přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,8 litru. Jeho výkon bude 169 kW.
Alfa Romeo Mito - nové motory v nabídce | ||
Motor | 1,4 T-JET (88 kW) | 1,3 JTD (66 kW) |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 1248 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 88/5000 | 66/4000 |
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min] | 206/1750 | 200/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 198 | 178 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,8 | 11,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,1 | 4,5 |
Cena v Itálii, Progression [Euro] | 16.350 | 17.350 |
Cena v Itálii, Distinctive [Euro] | 17.950 | 18.950 |