Dvanáctiválcový Peugeot 907!
Říkejte mu jak chcete, francouske Ferrari nebo francouzský Mercedes SL. Devětsetsedmička má za přední nápravou podélně uložený dvanáctiválec o výkonu 368 kW, což je výkon který je nápadně podobný hodnotám motorů z dílny Mercedesu. O původu agregátu automobilka mnoho nesdělila, server časopisu Auto Motor und Sport hovoří o dvou spojených šestiválcích.
Peugeot odhalil dvanáctiválcovou pravdu zatím pouze proskleným krytem zabudovaným do kapoty, takže se oku pozorovatele předvádí 12 chromovaných kanálů sání. Kapota nese velkého Peugeotovského lva a s Mercedesem má devětsetsedmička společný také charakteristický tvar prolisů na přídi a kapotě. Nebyl by to moderní Peugeot, kdyby neměl doširoka otevřený vstupní otvor chladícího vzduchu v předním nárazníku. Stylisticky se nám zdá studie 907 blíže rozložité limuzíně 607, i když menší 407 určila novou cestu vzhledu nových Peugeotů se sportovní přídí a la Ferrari. V zádi studie je integrováno výsuvné přítlačné křídlo. Prosklená střecha devětsetsedmičky, která byla donedávna vyhrazena jen studiím, je dnes již realizovatelná i v sériových vozech. Jako první ji nabídne Opel v třídveřové Astře.
Peugeot 907 vypadá větší než ve skutečnosti je, na délku měří 4,37 m, na šířku 1,88 m, ale je jen 1,22 m vysoký. Rozvor měří 2,5 m. Pohotovostní hmotnost vozu je 1400 kg, na rám z uhlíkových kompozitů jsou připevněny všechny další skupiny.
Osmnáctipalcové pneumatiky mají rozměr 275/40 (vpředu) a 345/35 (vzadu).
Budoucnost této studie je mlhavá, ale vzpomeňme na prezentaci prvních studií Mercedesu SLR, před několika lety. Nákladná image-akce jako je výroba supersportu tohoto kalibru, je i v dnešní době realizovatelná. Skutečností je, že skupina PSA by dreamcar tohoto typu potřebovala jako sůl.