Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dvě sportovní BMW se loučí: konec výroby Z8 a M5 !

Ondřej Láník
Diskuze (18)
V červnu 2003 bude ukončena kariéra dvou současných sportovních modelů BMW. Během léta tak sjedou z výrobních linek v Mnichově a Dingolfingu poslední limuzíny M5 a roadstery Z8, ke svým novým majitelům...

V červnu 2003 bude ukončena kariéra dvou současných sportovních modelů BMW. Během léta tak sjedou z výrobních linek v Mnichově a Dingolfingu poslední limuzíny M5 a roadstery Z8, ke svým novým majitelům.

Exkluzivní malosériová výroba BMW Z8 nebyla omezena cílovým počtem vyrobených kusů, ale vzhledem k počtu 5.700 vyrobených vozů zůstane model Z8 přesto vyhledávaným sběratelským kouskem. Uvedení roadsteru, který svým retrodesignem navázal na model 507, bylo spojeno s filmovými dobrodružstvími Jamese Bonda v díle Jeden svět nestačí. Po třech letech malosériové výroby možná poněkud překvapivě výroba končí, ale BMW má v rukávu jistě další trumfy (nové kupé řady 6) s ještě vyspělejší technikou.

Stejná pohonná jednotka, ale přitom několikrát vyšší počet vyrobených automobilů, to byla „em pětka“. Do dnešních dnů vzniklo od podzimu 1998 asi 20.500 kusů superrychlé limuzíny. Zajímavé je srovnání s předchozími generacemi. Ač jejich výkony nebyly zdaleka tak extrémní jako v posledním vydání, bylo první generace M5 vyrobeno přes 2.100 ks (v letech 1984 až 1987), druhá generace vyráběná v letech 1988 až 1995 vznikla v počtu více než 12.000 ks.

Pohon obou automobilů obstarával motor V8 o objemu 5.0 l z produkce firmy BMW M. Úctyhodný výkon 294 kW (400 k) a točivý moment 500 Nm spolu se šestistupňovou převodovkou umožňoval modelu M5 zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,3 s, zatímco „zet osmičce“ stačilo ve stejné disciplíně pouze 4,7 s. Připomeňme na závěr základní ceny: BMW M5 za 2.724.900,-Kč (v EU je cena 75.500 Euro) a Z8 za 4 278.100,-Kč (v EU je cena 127.000 Euro).

Ondřej Láník
Diskuze (18)