Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dvě zajímavá Scirocca na prodej: GTi s nízkým nájezdem a vzácné "polokabrio"

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Nesháníte zrovna původní Volkswagen Scirocco? Pokud ano, měli bychom pro vás dva tipy.

Ale ještě předtím, než vám je blíže představíme, připomeneme, že Scirocco dosud existovalo ve třech generacích. Vždy šlo o kupé (nebo třídveřový hatchback, záleží trochu na úhlu pohledu), které mělo technicky blízko ke Golfu.

První dvě generace na sebe navazovaly, první se vyráběla mezi léty 1974 až 1981, druhá pak mezi roky 1981 až 1992. Podle dostupných informací vzniklo skoro 80 tisíc kusů, přičemž úspěšnější bylo první provedení: 504.153 exemplářů proti 291.497 vozům druhé generace.

Video se připravuje ...

Po ukončení produkce v roce 1992 následovala dlouhá pauza, Scirocco se vrátilo až v roce 2008. V nabídce Volskwagenu vydrželo do roku 2017.

A teď už ke zmíněným vozům na prodej: oba jsou na prodej v Německu a každý je zajímavý z jiného důvodu. Starším autem je exemplář s karoserií lakovanou zlatým metalickým lakem, ve vrcholné verzi GTi a s nízkým nájezdem 52.700 kilometrů.

Scirroco z roku 1979 pod kapotou ukrývá čtyřválec o objemu 1,6 litru, který poskytuje maximální výkon 81 kW v 6100 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 140 Nm v 5000 ot/min. Motor by měl být spojen ještě se čtyřstupňovou manuální převodovkou (později v roce 1979 dorazil pětikvalt). Podle oficiálních údajů Scirocco GTi akcelerovalo z klidu na stovku za 10 sekund a rozjelo se až na 186 km/h.

Kousek na prodej vypadá minimálně na fotografiích adekvátně skromnému nájezdu, tedy velice zachovale. Aktuálně je u třetího majitele, který vůz vlastní od roku 2009. Cena činí 25.000 eur, což je v přepočtu asi 587 tisíc korun.

Druhý exemplář pochází z roku 1980 a pohání ho slabší motor, konkrétně šestnáctistovka dávající 63 kW při 5600 otáčkách za minutu a 122 Nm při 3800 ot/min. Ani nájezd nevypadá tak příjemně, červené Scirocco už zvládlo více než 150 tisíc kilometrů.

Na tomto autě je zajímavá jiná věc: střecha. Automobil totiž z výrobní linky zamířil do firmy Schiebedendachzentrum Nolden, kde vyřízli kus střechy a "díru" vyplnili skládacím plátnem. Zbytek střechy a C-sloupky pak byly pokryty vinylem.

Úpravce svou verzi prezentoval jako provedení Safari, případně Safari-Cabriolet. Prodejce tvrdí, že vzniklo jen 8 kusů, z nichž se současnosti zřejmě dožily jen 3. Ruku do ohně za to ale samozřejmě dát nemůžeme.

V inzerátu se také píše o nedávné renovaci a instalaci nových dílů. Aktuálně je vůz u třetího majitele, který ho nabízí za 26.900 eur, to je zhruba 630 tisíc korun.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme