Dynamic Light Assist pro nový VW Touareg vyvinula Hella
Při jízdě mimo obec rychlostí vyšší než 80 km/h běžná potkávací světla často nemohou včas osvítit chodce, nebo jiná vozidla a předměty v jízdní dráze. Řidiči tak musí zapnout dálková, která samozřejmě oslňují. Dynamic Light Assist tento problém alespoň částečně odstraňuje, zvyšuje čas po který jede vozidlo se zapnutými dálkovými světlomety a tím podstatně zvyšuje viditelnost, resp. aktivní bezpečnost.
Systém je založen na interakci mezi digitální kamerou, softwarem pro zpracování obrazu a moderní osvětlovací technikou. Kamera umístěná na čelním skle snímá vozidla jedoucí vpředu i v protisměru a software vyhodnocuje jejich přesnou polohu. Na základě těchto informací je určován pohyb speciální clony válcového tvaru mezi zdrojem světla a projekční čočkou světlometu, který upravuje osvětlení vozovky tak, aby byli ostatní účastníci silničního provozu ušetření oslnění.
V roce 1996 přišla Hella poprvé s adaptivními předními světly (AFS – Adaptive Frontlight System). Ta se přizpůsobovala momentální situaci v závislosti na rychlosti a natočení volantu, mohla tak vidět do zatáčky. Vývoj v této oblasti se dostal postupně až k současné verzi, která rovněž využívá kamery. Mohou se jí pyšnit například nový Mercedes-Benz třídy E, nebo třetí generace Audi A8.
Pracuje se ale i na zdokonalení Dynamic Light Assist. V blízké budoucnosti se totiž počítá s jeho aplikací na moderní světelné diody, které nebudou zdaleka určeny jen pro denní svícení. Viditelnost směrem vpřed by se tak měla dále zlepšit.