Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EAVcab s technikou elektrického kola nabízí lehké užitkové vozidlo pro město

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Společnost Electric Assisted Vehicles Limited navazuje na svůj vlastní projekt EAVan evolucí v podobě modelu EAVcab. Ten již míří na trh.

Společnost Electric Assisted Vehicles Limited se sídlem v Oxfordshire se při vývoji svých lehkých užitkových vozidel zaměřila na minimalizaci jejich vlivu na životní prostředí. Díky tomuto přístupu se vydala směrem, kdy se nesnažila vycházet z konvenčních užitkových vozidel, ale naopak se základem stala koncepce současného pohonu elektrických jízdních kol.

EAVan prezentovaný veřejnosti v létě roku 2019 díky tomu vynikal skutečně velmi lehkou konstrukcí a jeho řidič se podílel i na jeho pohonu, protože musel šlápnout do pedálu.

EAVcab na tento koncept přímo navazuje, což znamená, že i v jeho případě je elektromotor podporován silou lidských svalů a jeho maximální rychlost je i v souvislosti s legislativou Evropské unie pro provoz elektrických jízdních kol omezena na 25 km/h. Při brzdění i při jízdě na volnoběh lze dobíjet baterie za pomoci rekuperace kinetické energie.

EAVan byl při svém představení prezentován jako vozidlo, které bude k dispozici ve třech celkových délkách a to má platit i v případě nástupnického modelu EAVcab. V závislosti na celkové délce má nákladový prostor v případě uzavřené skříně disponovat objemem dva, tři nebo čtyři krychlové metry.

Vedle skříňového provedení má být k dispozici i chladicí (6 ° C) a mrazicími (-16 ° C) nástavba nebo valník či plošina, která pojme jednu standardní paletu. Standardní provedení má užitečné zatížení 120 kg plus 100 kg pro jezdce. Do léta roku 2020 pak má být k dispozici i verze, která si poradí se zatížením až 350 kg včetně jezdce.

Společnost Electric Assisted Vehicles Limited uvádí, že EAVcab může být využíván k zásobování menších obchodů v centrech měst, při úklidu ulic jako nosič vysavačů na drobný odpad a také může být využíván jako záchranářské či hlídkové vozidlo. První exempláře mají být zákazníkům dodány během prvního čtvrtletí roku 2020.

Zdroj: Electric Assisted Vehicles Limited

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Doporučujeme

2. 1. 2020 10:38
při jízdě na volnoběh lze dobíjet baterie
...při jízdě na volnoběh lze dobíjet baterie za pomoci rekuperace...

Mohl by pan redaktor objasnit jak to probíhá ? To už je to perpétum mobile ?
31. 12. 2019 14:43
Hm, ta firma znovu "vynalezla"...
...šlapací rikši, doplněné ovšem o pomocný elektromotor. Bravo, to se bude ekoteroristům libit, to je přesně "pokrok" v jejich stylu! :D :no:
31. 12. 2019 14:20
A na čo to má byť dobré?
Kadiaľ to bude jazdiť? Po chodníkoch a peších zónach asi nie. A tmoliť sa medzi autami rýchlosťou 20 km/h? "Autíčko" pre samovrahov.
31. 12. 2019 08:39
Re: Hura na stromy
:yes:
31. 12. 2019 08:18
Hura na stromy
Hm, vypada to dobre, skoro jako stroje pred rokem 1900.