Eisenberg V8 chce být nejextrémnějším silničním motocyklem na světě
Zef Eisenberg a jeho Eisenberg Racing stojí za vývojem stroje, který již jen díky výkonu až 500 koní představuje ztělesněné šílenství na dvou kolech.
Zef Eisenberg má na svém kontě řadu rychlostních rekordů za řídítky nejrůznějších motocyklů a řady automobilů. Vášeň pro rychlost dává tento Brit najevo i prostřednictvím motocyklu s prostým označením Eisenberg V8, za nímž stojí jeho Eisenberg Racing.
Základem tohoto ve všech ohledech výjimečného motocyklu je totiž podélně uložený vidlicový osmiválec, který ovšem nepochází od některé z automobilových značek, ale je výsledkem vlastního vývoje. Na něm Eisenberg Racing pracuje několik let spolu s partnerskými firmami, mezi nimiž je například i proslulý Prodrive, který má pomoci i se splněním všech podmínek potřebných pro schválení k běžnému silničnímu provozu.
Eisenberg V8 je tedy poháněn vidlicovým osmiválcem o objemu 3,0 l, vycházejícím do jisté míry z konstrukce řadového čtyřválce supersportovního silničního motocyklu Suzuki GSX-R 1300 Haybusa. Charakterem se má tedy jednat o skutečný motocyklový motor, který má rád otáčky.
Osmiválec, jehož hmotnost je 80 kg má při spalování paliva E85 dosahovat nejvyššího výkonu 368 kW (500 k) při 10.500 otáčkách za minutu. V provedení pro běžný silniční provoz pak má tento motor v závislosti na zvolené palivové mapě disponovat výkonem 309 kW (420 k) až 353 kW (480 k).
Motoru a jeho podélnému uložení v motocyklu jsou pak podřízeny všechny ostatní komponenty od převodovky až po zavěšení a odpružení zadního kola. Motocykl s rozvorem kol 1650 mm a pohotovostní hmotností 280 kg je sice výrazně delší a těžší než většina nejvýkonnějších silničních motocyklů současnosti, ale s ohledem na jeho maximální rychlost přes 360 km/h se bude trocha směrové stability, kterou zajistí právě ten delší rozvor určitě hodit.
Zdroj: Eisenberg Racing, Maxicorp Ltd