Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické náklaďáky s největšími bateriemi v Evropě. Váží tuny

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 6. 2020 • 03:21
21
46
Zobrazit náhledy (21)
Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum Futuricum

Nákladní vozy s rekordními bateriemi mají nabídnout dojezd až 760 km a ročně by měly ušetřit okolo 72 tun CO2.

Švýcarská pobočka společnosti DPD oznámila, že v polovině prosince zařadí do služby několik elektrických náklaďáků. Na tom by pravděpodobně nebylo nic zvláštního, pokud by se ale nejednalo o elektrické náklaďáky s údajně největšími bateriemi na území Evropy.

Konkrétně by mělo jít o stroje Futuricum Logistics 18E, které postavila společnost Designwerk Products AG na základě nákladních vozů Volvo. V jejich podvozku by se přitom měla ukrývat obří baterie s kapacitou až 680 kWh, která by měla nákladním vozům zajistit dojezd přes 760 kilometrů.

Podle společnosti by měly stroje s takto vysokým dojezdem bez větších obtíží nahradit vozy s naftovými motory a současně by neměly být o nic horší, než nákladní vozy poháněné vodíkovými palivovými články.

Zajímavostí by ovšem mohla být hmotnost samotných baterií. DPD ani výrobce náklaďáků ji bohužel nezmiňuje, u starších modelů s bateriemi o kapacitě 340 kWh se však váha pohybovala okolo 2.270 kilogramů.

Vzhledem k dvojnásobné kapacitě se tak můžeme bavit o bateriích, jejichž hmotnost by se mohla pohybovat v rozmezí čtyř až pěti tun. Jak navíc dodává web InsideEV’s, baterie s podobnou kapacitou by mohly bez problému napájet běžnou domácnost až po dobu dvou měsíců.

Přepravní společnost chce tyto elektrické mastodonty využívat k přepravě zásilek mezi skladem ve městě Möhlin a distribučním centrem Buchs. Ročně by pak měly tyto stroje najet přinejmenším 80.000 kilometrů, přičemž s každými sto kilometry ušetří ve srovnání s konvenčními náklaďáky okolo 90 kilogramů CO2. Za rok by se tak mělo jednat až o 72 tun CO2.

Vzhledem k vysoké váze baterií se ale nabízí otázka, jak moc bude ovlivněna nosnost nákladního vozu. Již u baterií s poloviční kapacitou se pohybovala do 8 tun – v závislosti na nástavbě. Společnost Designwerk Products totiž nabízí nákladní vozy Futuricum jako tahače, náklaďáky s přepravní nástavbou i jako platformu pro stavební stroje.

U přepravce typu DPD se ovšem dá očekávat, že spíše než nosnost v kilogramech bude rozhodující objem přepravního prostoru nástavby.

Související články

Témata
19. 6. 2020 21:30
Re: doba nabijania
Tak to je :yes:
19. 6. 2020 14:25
Re: Spotreba
Dnes není problém aby jel kamion něco mezi 20 až 30 l na 100. Záleží na trase a nákladu. Což je dejme tomu taky 4x tolik co osobák. To co píšeš ty je taky cca 4x tolik. Takže možné to je.

Nebude to vhodné asi pro všechny ale pro lokální dopravu by to možná časem mohlo dávat smysl.
19. 6. 2020 14:25
doba nabijania
Celkom by ma zaujimalo, ako dlho sa takato sranda nabija... :-O
Avatar - mariov8
19. 6. 2020 13:21
Re: Spotreba
Přesně tak. Před 2 rokama přede mnou stál vysoký manager nejmenované automobilky a matematika byla jednoduchá: aby 38t souprava ujela alespoň 650km potřebuje baterie o celkovém objemu asi 25 m3. Návěs má kolem 90 až 100 m3, O.K. 1/4 budou baterie. Průšvih je, že tyto baterie budou vážit asi 25-26t. To je celé užitečné zatížení soupravy. Nemá to smysl. A čím to je těžší a má to dojet dále, tím víc to postrádá smysl. Pro srovnání. Normálně se osazují pro dálkovou dopravu na tahač 2 nádrže po 550 až 650L, ať to je 1200L. Dle trasy a řidiče se seshora dá dostat ke 30L na 100km, spočtěte si dojezd. A každá nádrž zabírá méně než 1 m3. O.K., rozvážka má jiné nároky, bude to vozidlo 26t sólo a těch 650km bude stačit, ale viz. výše...
Avatar - Jerry.Gunman
19. 6. 2020 12:53
Re: Jaké tam budou baterky?
Říkám/ píšu Ti to furt und furt. Muňka je psychicky nemocná - a nejlíp jí bude na shit-listu :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku