Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota se kvůli vývoji vodíkových aut spojila s pěti čínskými automobilkami

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 6. 2020 • 15:35
33
1
Zobrazit náhledy (33)
Hino 700 (Profia) Hino 700 (Profia) Hino 700 (Profia) Hino 700 (Profia) Hino 700 (Profia) Hino 700 (Profia) Hino 700 (Profia) Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept Toyota Mirai concept 2020 Toyota Mirai 2020 Toyota Mirai 2020 Toyota Mirai 2020 Toyota Mirai 2020 Toyota Mirai 2020 Toyota Mirai 2020 Toyota Mirai 2020 Toyota Mirai

Zatímco většina automobilového průmyslu sází na baterie, Toyota se nevzdává víry v budoucí význam vodíku.

Japonská automobilka v podstatě odstartovala novodobý trend elektrifikace, na rozdíl od mnohých konkurentů ovšem stále zůstává především u hybridů, zatímco většina světových automobilek se v posledních letech vrhla do vývoje nových čistě elektrických bateriových modelů.

V tomto ohledu možná Toyota za konkurencí zaostává, jenže to má dobrý důvod. Toyota totiž jako jedna z mála automobilek preferuje technologii vodíkových palivových článků před bateriemi.

Vodíková auta ovšem stále trápí nízké zastoupení na trhu, vysoké ceny a především nízká hustota plnících stanic, což dohromady vytváří začarovaný kruh. Cestou z něj by ovšem mohla být výroba nové generace dostupných užitkových aut s vodíkovým pohonem.

A právě z toho důvodu spojila japonská Toyota sílu hned s pěti čínskými automobilkami, s nimiž by měla pracovat na projektu vývoje nízkonákladových systémů vodíkového pohonu, který nabídne ještě lepší výkon, hospodárnost a výdrž.

video

Partnery Toyoty by se měly stát čínské značky Beijing Automobile Group, FAW, Beijing SinoHytec, Dongfeng Motor a Guangzhou Automobile Group. Nově vzniklá společnost by měla nést název Fuel Cell System R&D, její sídlo by mělo být v Pekingu, Toyota by v ní měla vlastnit 65 % a počáteční investice by se měla pohybovat okolo 5 miliard jenů, což je zhruba 1,1 miliardy korun.

Spojení s čínskými automobilkami přitom může být pro všechny strany velmi přínosné. Čína je totiž odhodlána v následujících letech podpořit rozvoj vodíkových automobilů stejně, jako to před lety udělala s elektromobily.

Kvůli splnění cíle, kterým je jeden milion vodíkových aut na silnicích během příštího desetiletí, tak nebude váhat s vynakládáním milionů jenů na podporu vývoje, výzkumu a rozvoje infrastruktury. Do budoucna se pak dá očekávat i finanční podpora zákazníkům, kteří se rozhodnou pro vodíkový vůz.

FCRD je společností, která má obrovský význam pro globální vodíkové strategie Toyoty. Neexistuje žádný jiný trh s takovým smyslem pro rychlost zavádění nových technologií, jsem si proto jistý, že získáme partnery, s nimiž můžeme pracovat na společném cíli rozvoje vodíkových vozidel v Číně,“ uvedl za Toyotu provozní ředitel Shigeki Terashi.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud