TEST Mercedes-Benz G 580 EQ – Elektrické géčko? No jistě!
Loňská modernizace vedle šestiválce verze G 500 přinesla i elektrickou variantu jednoho z nejslavnějších aut světa. Proč ale právě tahle verze dává obrovský smysl?
Design, interiér
Krabice od lednice, cihla, doubledecker, všechny tyhle věci jsou s nadsázkou aerodynamičtější než Mercedes-Benz třídy G, jehož pouť světem začala jako armádní speciál pro íránskou armádu. Jenže po islámské revoluci a svržení dosavadního vládce šáha Rézi Páhlavího se německý off-road se ostrého nasazení nakonec dočkal ve službách argentinských ozbrojených složek (1981). Spolu s tím se na trh dostaly i civilní verze, které přitom ani zdaleka nedosahovaly luxusu následovníků. Ostatně ani první generace Range Roveru nepatřila mezi nejnoblesnější vozy své doby, byť ve srovnání se spíše pracovním mercedesem byl britský vůz přece jen honosnější.
Během více než čtyřicetileté kariéry se Mercedes-Benz třídy G změnil z pracovního stroje na symbol společenského postavení. Smetánka z celého světa si z „géčka“ udělala další módní doplněk, proto nepřekvapí, když zpoza volantu růžového exempláře vystoupí metr šedesát vysoká blondýna, které dělá problém zavřít robustní dveře auta napoprvé. Ostatně s tím mají problém i svalnatí pánové, s dveřmi totiž musíte nezvykle praštit, jinak zámky zkrátka nezacvaknou. A to ani u vrcholného G 63 od AMG, jehož cenovka startuje na částce 5,2 milionu korun. Mimochodem hádejte, která verze je na českém trhu nejoblíbenější…
Řekni, kde ty změnou jsou
Modernizace z konce loňského března toho z pohledu designu moc nepřinesla. Ostatně poznáte, jak se omlazené provedení liší od toho staršího? Ne? Upřímně, ani já bych si rozdílů nevšiml.