Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen ID. R
Volkswagen ID. R
Volkswagen ID. R
Volkswagen ID.R
12 Fotogalerie

Elektrický Volkswagen pokořil 20 let starý rekord v Goodwoodu, porazil i Formuli 1

Elektrický závodní speciál Volkswagen ID.R opět zazářil v Goodwoodu. Zatímco minulý rok si Romain Dumas odvezl rekord mezi elektromobily, letos se může pochlubit i pokořením 20 let starého rekordu Formule 1.

Od překonání rekordního času mezi elektromobily na Nürburgringu uplynulo jen pár týdnů, na odpočinek ale nebyl čas. Technici v automobilce si totiž vzali za cíl překonat i absolutní rekord na slavné závodní trati během Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který před dvaceti lety stanovil Nick Heidfeld za volantem závodního vozu F1 McLaren MP4/13.

Minulý rok zvládl Romain absolvovat trať v čase 43,36 sekundy, což mu bohatě stačilo na rekord v kategorii elektromobilů. Automobilka však mířila mnohem výš a proto se leto vrátila s výrazně modifikovaným vozem, který měl jasný cíl: Překonat absolutní rekord z roku 1999, kterým je čas 41,6 sekundy.

Aby to bylo technicky možné, museli technici opět systematicky přepracovat většinu vozu. Namísto velkých baterií, se kterými Volkswagen překonal čas na „Zeleném pekle,“ tak ID.R dostalo menší balík baterií, díky kterým klesla hmotnost pod jednu tunu. Technici také odstranili systém DRS (Drag Reduction Systém), který byl připraven speciálně pro rychlé pasáže na Nürburgringu.

Na pomoc však přispěchala i společnost Michelin, technologický partner automobilky a projektu ID.R, která se podílela i na rekordu z roku 1999. Aby měl model ID.R co nejlepší trakci, vyvinula společnost ještě měkčí typ závodní pneumatiky Bridgestone Protenza. „Jsme samozřejmě potěšeni, že Bridgestone je stále pneumatikou na rekordním voze, a to dokonce i po 20 letech,“ dodal Mark Tejedor, viceprezident OE Bridgestone EMEA.

A přípravy se skutečně vyplatily, jak ukázaly tréninky. Již v sobotu zvládl Dumas zajet 1,86 kilometrovou trať v čase 41,18 sekundy, což by na rekord bohatě stačilo. Tu nejlepší podívanou si pro nás však Dumas připravil až na nedělní oficiální pokus, kdy dokázal trať zajet v šíleném čase 39,9 sekundy. Pod kapotou jeho stroje se přitom ukrývalo „jen“ 680 elektrických koní, zatímco Heidfeld měl v roce 1999 k dispozici 780 benzínových koní.