Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2009: Mazda6 vyniká v ochraně dětí

Diskuze (0)
Dalším autem, které absolvovalo nárazové zkoušky EuroNCAP hodnocené podle nové metodiky, je Mazda6. Nová generace má rezervy v oblasti ochrany chodců, při nárazu na kůl a ochrany před poraněním krční páteře. Přesto dosáhla na pět hvězd.

Ochrana dospělých

Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní, i přes částečné oddělení vzpěry v palubní desce od A sloupku. Sloupek řízení a spodní část středového panelu palubní desky představují potenciální hrozbu pro řidičova kolena. Stejné riziko reálně hrozí při střetu kolen spolujezdce s dvířky od schránky před sedadlem. Testovaná Mazda neměla kolenní airbagy.

Ochrana hrudního koše při bočním nárazu na kůl byla vyhodnocena jako slabá, protože žebra byla vystavena vysokému zatížení. Při běžném bočním nárazu poskytla Mazda6 přiměřenou ochranu hrudního koše a dobrou ochranu ostatních částí těla.

Standardní sedadla s látkovým potahem mají pouze hraniční úroveň ochrany před poraněním krční páteře.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,377%7,796%5,670%2,153%2877%

Ochrana dětí

Za testy s figurínou tříletého dítěte získala Mazda6 maximální možný počet bodů. Ve výsledku pro 1,5roční dítě je srážka jen jedna desetina bodu.

Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Požadavky Euro NCAP na označení aktuálního stavu aktivace airbagu ale splněny nebyly. Přítomnost úchytů ISOFIX na vnějších místech v zadní řadě není jasně označena.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,999%4100%2100%17,999%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-432%
Ochrana dětí-4082%

Ochrana chodců

Ochrana noh chodců při střetu s nárazníkem Mazdy6 je dobrá. Výsledek zhoršuje slabá ochrana při kontaktu hlavy dospělého člověka s většinou plochy kapoty motoru. Ochrana při nárazu hlavy dítěte do kapoty je hraniční.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců10,142%1,525%6100%1849%

Asistenční systémy

Stabilizační systém je součástí základní výbavy Mazdy6 ve všech evropských zemích. To, stejně jako standardní umístění připomínačů nezapnutých pásů na obě přední o zadní sedadla, vyhovuje požadavkům EuroNCAP. Kvůli nedostatečné funkci zadních připomínačů ale byly uděleny body jen za přední sedadla, žádné body nebyly uděleny za chybějící omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Mazda6 získala podle nového systému hodnocení EuroNCAP pět hvězd. Testované auto mělo karoserii liftback s pravostranným řízením. Benzinový motor 2,0 l byl zkombinovaný s výbavou Exclusive/Active/TS (název se liší podle jednotlivých trhů), auto mělo provozní hmotnost 1424 kg.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2981%3980%1234%571%70%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

crashtest mazda euroncap strednitrida crashtest mazda euroncap strednitrida

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Diskuze (0)