Euro NCAP 2009: Mazda6 vyniká v ochraně dětí
Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní, i přes částečné oddělení vzpěry v palubní desce od A sloupku. Sloupek řízení a spodní část středového panelu palubní desky představují potenciální hrozbu pro řidičova kolena. Stejné riziko reálně hrozí při střetu kolen spolujezdce s dvířky od schránky před sedadlem. Testovaná Mazda neměla kolenní airbagy.
Ochrana hrudního koše při bočním nárazu na kůl byla vyhodnocena jako slabá, protože žebra byla vystavena vysokému zatížení. Při běžném bočním nárazu poskytla Mazda6 přiměřenou ochranu hrudního koše a dobrou ochranu ostatních částí těla.
Standardní sedadla s látkovým potahem mají pouze hraniční úroveň ochrany před poraněním krční páteře.
Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 12,3 | 77% | 7,7 | 96% | 5,6 | 70% | 2,1 | 53% | 28 | 77% |
Ochrana dětí
Za testy s figurínou tříletého dítěte získala Mazda6 maximální možný počet bodů. Ve výsledku pro 1,5roční dítě je srážka jen jedna desetina bodu.
Airbag spolujezdce lze vypnout, aby bylo možno umístit sedačku na předním sedadle proti směru jízdy. Požadavky Euro NCAP na označení aktuálního stavu aktivace airbagu ale splněny nebyly. Přítomnost úchytů ISOFIX na vnějších místech v zadní řadě není jasně označena.
Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 11,9 | 99% | 4 | 100% | 2 | 100% | 17,9 | 99% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Vozidlo | - | 4 | 32% | |||||||
Ochrana dětí | - | 40 | 82% |
Ochrana chodců
Ochrana noh chodců při střetu s nárazníkem Mazdy6 je dobrá. Výsledek zhoršuje slabá ochrana při kontaktu hlavy dospělého člověka s většinou plochy kapoty motoru. Ochrana při nárazu hlavy dítěte do kapoty je hraniční.
Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 10,1 | 42% | 1,5 | 25% | 6 | 100% | 18 | 49% |
Asistenční systémy
Stabilizační systém je součástí základní výbavy Mazdy6 ve všech evropských zemích. To, stejně jako standardní umístění připomínačů nezapnutých pásů na obě přední o zadní sedadla, vyhovuje požadavkům EuroNCAP. Kvůli nedostatečné funkci zadních připomínačů ale byly uděleny body jen za přední sedadla, žádné body nebyly uděleny za chybějící omezovač rychlosti.
Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 2 | 67% | 5 | 71% |
Celkový výsledek: 5 hvězd
Mazda6 získala podle nového systému hodnocení EuroNCAP pět hvězd. Testované auto mělo karoserii liftback s pravostranným řízením. Benzinový motor 2,0 l byl zkombinovaný s výbavou Exclusive/Active/TS (název se liší podle jednotlivých trhů), auto mělo provozní hmotnost 1424 kg.
Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 29 | 81% | 39 | 80% | 12 | 34% | 5 | 71% | 70% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009) | |||||||||
2009 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 75% | 70% | 25% | 60% | 70% | ||||
Pro **** | 60% | 55% | 15% | 40% | 55% | ||||
Pro *** | 30% | 30% | 10% | 25% | 45% | ||||
Pro ** | 25% | 25% | 5% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 15% | 15% | 0% | 5% | 20% |
crashtest mazda euroncap strednitrida
Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.
VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009 |
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel |