Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: Honda CR-Z – Pět hvězd pro sporťák s hybridním pohonem

Jan Blaha
Diskuze (1)
Z testů Euro NCAP si CR-Z odváží právem zasloužených pět hvězd, které by i v roce 2012 obhájila.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v srpnu 2010, absolvoval model Honda CR-Z s hybridním ústrojím pohonu (elektromotor v kombinaci se spalovacím motorem 1,5 l) s karoserií třídveřový hatchback o hmotnosti 1225 kg a v provedení s levostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu proti směru jízdy instalována (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Honda Romer Baby Safe ISOFIX, pro starší figurínu pak autosedačka Honda Romer Duo ISOFIX (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce.

Výrobce během dodatečných zkoušek demonstroval, že je zaručena stejná míra ochrany stehen a to nezávisle na tělesných parametrech cestujících a na jejich pozici při sezení.

Při bočním nárazu byla ochrana ve všech sledovaných oblastech těla vyhodnocena jako dobrá. Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu si vysloužila známku dobrá.

crashtest honda euroncap hybrid sportovni crashtest honda euroncap hybrid sportovni

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,691%8100%7,999%3,178%3493%

Ochrana dětí

Prostor v oblasti zadních sedadel je poněkud limitován, takže zde není možné nainstalovat dětské zádržné systémy v situaci, kdy jsou přední sedadla ustavena v poloze předepsané Euro NCAP. Proto se provedly samostatné testy pro vyhodnocení ochrany dospělých (přední sedadla v konfiguraci Euro NCAP) a testy pro vyhodnocení ochrany dětí (přední sedadla v poloze umožňující instalaci dětských autosedaček).

Uživatelé by měli počítat s tím, že pro použití dětské autosedačky musí posunout přední sedadlo do nejzazší přední polohy.

Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému. Trvanlivá samolepka zcela jasně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace jeho airbagu. Vůz je pro tento úkon vybaven přepínačem. Řidič je informován o stavu spolujezdcova airbagu. Místa úchytů ISOFIX a Top Tether jsou zřetelně označena.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční10,184%4100%2100%862%--
36 měsíční975%4100%2100%--
Ochrana dětí-3980%

Ochrana chodců

Téměř celý nárazník nabízí dobrou ochranu nohou, stejně jako celá přední hrana kapoty.

V oblastech s nejpravděpodobnějším kontaktem s hlavou dítěte, případně s hlavou dospělého menšího vzrůstu, byla ochrana oceněna známkou dobrá, přesněji řečeno ve 4 ze 6 zkušebních sektorů kapoty.

Ochrana hlavy dospělého chodce je smíšená – dobrá a mezní.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců15,565%6100%467%2571%

Asistenční systémy

Výrobce nabízí elektronický stabilizační systém v rámci základní výbavy ve všech evropských zemích, stejně jako inteligentní systém připomínačů nezapnutých bezpečnostních pásů na všech místech.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Hybridní Honda CR-Z podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získala v celkovém hodnocení 5 hvězd, které by bez problémů uhájila i v roce 2012.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3493%3980%2571%686%85%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP
Euro NCAP Honda CR-Z (2010)

Jan Blaha
Diskuze (1)
Avatar - King
27. 8. 2010 13:57
A kruci...
O tolik lepší výsledek, než nedostižné Scirocco? To teď musí být u všech eurodrzků doma velký smutek. :-!

A to nemluvím o tom, že auto zařadili o kategorii výš, než kam patří. >:D