Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Isuzu D-Max – Čtyři hvězdy pro dvojče Chevroletu Colorado

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 8. 2012 • 19:31
6
Zobrazit náhledy (6)
Isuzu D-Max
Japonský pick-up sice nedosáhl v testech Euro NCAP na vrchol v podobě pěti hvězd, ale i tak nabízí výrazně více bezpečnosti než jeho předchůdce.

Isuzu D-Max se nemůže pochlubit pěti hvězdami jako Ford Ranger testovaný podle loňských mírnějších požadavků Euro NCAP, ale stejně jako on dokazuje, že i v kategorii pick-upu se oproti jejich předchozím generacím zvyšuje bezpečnost doslova mílovými kroky.

Důkazem může být i rychlé srovnání se stejnojmenným předchůdcem. Isuzu D-Max totiž v roce 2008 získalo pouze dvě hvězdy na ochranu dospělých, z toho jedna byla přeškrtnutá a dvě hvězdy mělo za ochranu dětí. V případě chodců mělo tehdy Isuzu pouze jednu hvězdu.

Výsledky nového Isuzu D-Max, které je sesterským modelem Chevroletu Colorado, lze označit s ohledem na kategorii vozu i jeho předchozí generaci za velmi dobré. Prostoru pro zlepšení je zde samozřejmě mnohem více než u nových osobních vozů a jedná se především o ochranu dětí a chodců.

Předmětem testu bylo Isuzu D-Max Crew Cab, 2.5 diesel, s karosérií čtyřdvéřový pick-up s pohotovostní hmotností 1960 kg a volantem na pravé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka FAIR G0/1S, pro starší figurínu pak stejná autosedačka avšak s orientací ve směru jízdy (opět pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu).

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu hrudníku, kolen a nohou řidiče i spolujezdce.

crashtest isuzu euroncap novemodely pickup crashtest isuzu euroncap novemodely pickup

D-Max získal maximum bodů za ochranu v testu bočního nárazu.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní Boční Na kůl Whiplash Celkem
Jednotky body % body % body % body % body %
Ochrana dospělých 10,5 66% 8 100% 7,9 99% 3,5 88% 30 83%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín při čelním a bočním nárazu byla 18měsíčnímu dítěti poskytnuta pouze dostatečná ochrana krku a hrudníku, ochrana hrudníku 3letého dítěte byla dokonce vyhodnocena jako špatná.

Airbag spolujezdce nelze deaktivovat. V automobilu jsou na sluneční cloně umístěna jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test Dynamické testy Označení Upevnění Celkem sedačky Celkem
Jednotky body % body % body % - - body %
18 měsíční 7,8 65% 4 100% 2 100% 13,8 77% - -
36 měsíční 8 67% 4 100% 2 100% 14 78% - -
Vozidlo - 5 38%
Ochrana dětí - 33 67%

Ochrana chodců

Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla zhodnocena jako dobrá. Ochrana nohou v oblasti přední hrany kapoty, která může narazit do horní části nohou chodce, nabízí pouze špatnou ochranu.

V oblastech možného nárazu hlavy dospělého a dítěte poskytuje kapota špatnou nebo mezní ochranu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy Celkem
Jednotky body % body % body % body %
Ochrana chodců 12,4 52% 0 0% 6 100% 18 51%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Isuzu D-Max je systém elektronické stability, který splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední sedadla, ale ne pro zadní. Omezovač rychlosti není pro D-Max dostupný.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Stabilizační systém Připomínač pásů Celkem
- body % body % body % body %
Asistenční systémy 0 0% 3 100% 2 67% 5 71%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Isuzu D-Max má mezery především v ochraně nohou řidiče a polujezdce, v ochraně dětských cestujících a především pak v ochraně chodců. Díky těmto nedostatkům dosáhl v testech Euro NCAP jen na 4 hvězdy.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 30 83% 32,8 67% 18 51% 5 71% 72%
Počet hvězd ****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012 Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy Vážený průměr
Pro ***** 80% 75% 60% 60% 80%
Pro **** 70% 60% 50% 40% 70%
Pro *** 40% 30% 25% 25% 60%
Pro ** 30% 25% 15% 15% 55%
Pro * 20% 15% 10% 5% 45%

Euro NCAP Isuzu D-Max (2012)

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku