Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Opel Adam – Jedna hvězda chybí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Malý stylový zástupce automobilky Opel přišel o plný počet hvězd v letošních testech Euro NCAP jen těsně.

Za konečným výsledkem v podobě čtyř hvězd stojí u Opelu Adam především problémy s instalací dětských autosedaček. Prostor pro zlepšení je jako u většiny současných vozů v oblasti ochrany chodců, zatímco v kategoriích ochrany cestujících a asistenčních systémů předvedl Adam dobré výsledky.

Předmětem testu byl Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec v provedení Jam, s karosérií třídvéřový hatchback, pohotovostní hmotností 1067 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována po směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka FAIR G0/1, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací po směru jízdy.

crashtest opel euroncap novemodely malevozy crashtest opel euroncap novemodely malevozy

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen cestujících řidiče i spolujezdce. Opel poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých rozměrů sedících v různých pozicích. Automobil získal maximum bodů za dobrou ochranu řidiče a spolujezdce.

Při testu bočního nárazu byla dobrá ochrana všech částí těla kromě hrudníku, jehož ochrana je dostatečná. Při nárazu na sloup ukázaly údaje z figuríny malou ochranu hrudníku a dobrou ochranu všech ostatních částí těla cestujících.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,591%7,999%6,683%2,563%3187%

Ochrana dětí

Obě figuríny seděly po směru jízdy. Pohyb hlavy figurín dopředu při čelním nárazu nebyl nadměrný, ale na základě údajů o zpomalení hrudníku bylo z hodnocení ubráno několik bodů. Při bočním nárazu byly obě figuríny dobře ochráněny sedačkami před kontaktem s interiérem vozu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasnou představu o jeho stavu.

Dětské autosedačky skupiny II/III nelze správně nainstalovat na zadní sedačky, jinak lze nainstalovat všechny sedačky, pro které byl automobil navržen. Vozy s Vin starším než W0L0MAP08E6000067 obsahují v manuálu odlišnou informaci o umístění dětských autosedaček skupiny II/III na přední sedadlo.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí20,987%563%9,559%3572%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za ochranu nohou chodců. Přední hrana kapoty poskytuje většinou dobrou ochranu, ale na rozích vozu špatnou.

Plocha kapoty, na kterou může narazit hlava dítěte poskytuje smíšeně dobrou, dostatečnou a mezní ochranu. Čelní sklo poskytuje dobrou ochranu vyšším chodcům, ale špatnou v oblasti sloupků a dolního okraje okna.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,657%467%6100%2465%

Asistenční systémy

Standardní výbavou Opelu Adam je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, stejně jako připomínání zapnutí pásu pro přední a zadní sedadla a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Největším problémem se po testech jeví uchycení dětské sedačky pro větší děti a nedostatky v ochraně chodců.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3187%3572%2465%781%79%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
6. 9. 2013 09:07
Tak to neni tak hrozny
Bezpecnost neni spatna, neni to podobny propadak jako byl treba Jaguar XF neblahe pameti nebo predtim BMW 5 E60 ci Alfa 147. Tohle auto je samo o sobe bezpecne, dostalo spatne hodnoceni jen za nektere sekundarni nedomyslene prvky. Na druhou stranu u tohohle auta se bude autosedacka montovat hlavne asi na predni sedadlo, protoze bude primarne pro matku s jednim malym ditetem (pro vice deti asi koupi rodina vetsi vuz), takze dozadu nikdo sedacku montovat nebude.
Avatar - Choochoo
6. 9. 2013 08:40
Re: Kepl auto...
:yes:
individualizace je ale zaklinadlo, vis co vsechno muzes >:D Cena je take mimo.
5. 9. 2013 22:32
Kepl auto...
Tych niekolko x tisic variant a individualizmu je k nicomu, ked auto vyzera tak fadne a neatraktivne...
Nehovoriac o tom, ze nesie meno zakladatela!!!!!!!!!!!!!