Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Renault Kadjar – Pět hvězd pro francouzský Qashqai

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Letošní novinka značky Renault zamířila do testů Euro NCAP a předvedla slušné výsledky ve všech kategoriích.

Renault se v posledních patnácti letech řadí k výrobcům, kteří se naplno věnují zvyšování aktivní i pasivní bezpečnosti svých vozů, což se odráží i ve výsledcích dosažených v testech Euro NCAP.

Jejich nejnovějším absolventem ze stáje francouzské automobilky je nový crossover Kadjar, který je od roku 2001 již sedmnáctým Renaultem s plným počtem hvězd.

Předmětem testu byl Renault Kadjar 1.5 dCi s výbavou ZEN a pohotovostní hmotností 1420 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18-měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Römer BabySafe se základnou ISOFIX a pro tříleté dítě Römer Duo Plus po směru jízdy.

crashtest renault euroncap novemodely video crossover crashtest renault euroncap novemodely video crossover

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní. V oblasti ochrany řidiče získal Kadjar maximální počet bodů, v ochraně spolujezdce ztratil pouze zlomek bodu za dostatečnou ochranu hrudníku. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Renault dokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá a vůz získal opět maximum bodů. Ochrana hrudníku cestujících na zadních sedadlech byla mezní, ochrana ostatních částí těla dobrá.

Při testu bočního nárazu i bočního nárazu na sloup byla ochrana všech částí těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.

Systém autonomního brzdění není standardním vybavením Renaultu Kadjar a proto nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,97,6162,400%33,989%

Ochrana dětí

Kadjar získal maximální počet bodů za ochranu 18 měsíčního dítěte při čelním a bočním nárazu. Ochrana tříletého dítěte byla rovněž dobrá až na velkou tažnou sílu působící na krk dítěte.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit. Vozy s VIN starším než VF1RFE00X53586729 mají nepatrně odlišné polstrování a umístění zámku bezpečnostního pásu.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí121151240,081%

Ochrana chodců

Nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodců. Ochrana pánevní oblasti chodců byla ve všech testovaných oblastech nejhůře dostatečná.

Kapota poskytuje ochranu převážně dostatečnou s oblastí dobré ochrany ve středu kapoty a špatnou v oblasti čelního skla a A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,25,8627,074%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Renaultu Kadjar je ESC, připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla.

Systém autonomního brždění je součástí volitelné výbavy a nepředpokládá se, že by jím byla vybavena většina prodaných vozů, proto nebyl hodnocen.

Dalším bezpečnostním systémem ve volitelné výbavě, u kterého se naopak předpokládá jeho velký prodej, je omezovač rychlosti, který používá kameru k informování řidiče o povolené rychlosti a řidič tak může okamžitě změnit nastavení systému.

Dále byl hodnocen systém varování před opuštěním pruhu, kterým bude dle předpokladu rovněž vybavena většina vozů Renault Kadjar.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,333109,371%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Renault Kadjar si velmi dobře vedl v ochraně dětských cestující a dobrých výsledků dosáhl i v kategoriích ochrany dospělých cestujících a asistenčních systémů. Nejvíce prostoru pro zdokonalení je v oblasti ochrany chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3489%4081%2774%971%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
8. 9. 2015 15:23
Kadjar – Pět hvězd pro francouzský Qashqai
To auto se mi líbí. Nechám ho prověřit časem a taky jak ztratí na hodnotě atd. a až bude v bazaru za solidni cenu tak si ho koupim. Nová auta nekupuju, nevyplatí se to.
4. 9. 2015 11:12
Re: Dobré, ale...
A co je nejhorší jsou ty tvoje nesmyslný kecy. Pokud by nemel stabilní karoserii tak by asi nedostal 5*. Takže to jsou deformační zóny karosérie.
Avatar - Ada je zase tady
3. 9. 2015 12:34
Re: Dobré, ale...
Je to rendlík... takže všechno, co předpokládáš, bude ve skutečnosti ještě horší...
Avatar - twistedTSD
3. 9. 2015 11:35
Dobré, ale...
Trochu mě zarazil ten zlomený A sloupek (resp. střecha za ním). Myslel jsem, že k tomu už dnes běžně nedochází. Ale co já vím, možná s tím konstruktéři počítali kvůli lepšímu rozložení energie...Jen jestli by Kadjar zvládl třeba i takový small overlap.