Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2015: Renault Kadjar – Pět hvězd pro francouzský Qashqai

Renault Kadjar
Renault Kadjar
Renault Kadjar
Renault Kadjar
7 Fotogalerie
Diskuze (4)
Letošní novinka značky Renault zamířila do testů Euro NCAP a předvedla slušné výsledky ve všech kategoriích.

Renault se v posledních patnácti letech řadí k výrobcům, kteří se naplno věnují zvyšování aktivní i pasivní bezpečnosti svých vozů, což se odráží i ve výsledcích dosažených v testech Euro NCAP.

Jejich nejnovějším absolventem ze stáje francouzské automobilky je nový crossover Kadjar, který je od roku 2001 již sedmnáctým Renaultem s plným počtem hvězd.

Předmětem testu byl Renault Kadjar 1.5 dCi s výbavou ZEN a pohotovostní hmotností 1420 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínáním nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro 18-měsíční dítě instalována proti směru jízdy autosedačka Römer BabySafe se základnou ISOFIX a pro tříleté dítě Römer Duo Plus po směru jízdy.

crashtest renault euroncap novemodely video crossovercrashtest renault euroncap novemodely video crossover | Zdroj: acz

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během částečného čelního nárazu stabilní. V oblasti ochrany řidiče získal Kadjar maximální počet bodů, v ochraně spolujezdce ztratil pouze zlomek bodu za dostatečnou ochranu hrudníku. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Renault dokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při čelním nárazu celou šířkou vozu byla ochrana všech důležitých částí těla řidiče dobrá a vůz získal opět maximum bodů. Ochrana hrudníku cestujících na zadních sedadlech byla mezní, ochrana ostatních částí těla dobrá.

Při testu bočního nárazu i bočního nárazu na sloup byla ochrana všech částí těla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují mezní ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash), geometrie zadních sedadel ukazuje na dobrou ochranu při tomto druhu nárazu.

Systém autonomního brzdění není standardním vybavením Renaultu Kadjar a proto nebyl hodnocen.

Euro NCAP 2015: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%body%
Ochrana dospělých7,97,6162,400%33,989%

Ochrana dětí

Kadjar získal maximální počet bodů za ochranu 18 měsíčního dítěte při čelním a bočním nárazu. Ochrana tříletého dítěte byla rovněž dobrá až na velkou tažnou sílu působící na krk dítěte.

Airbag předního spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má dobrý přehled o stavu tohoto airbagu.

Všechny běžné typy dětských autosedaček lze na zadní sedadla správně umístit. Vozy s VIN starším než VF1RFE00X53586729 mají nepatrně odlišné polstrování a umístění zámku bezpečnostního pásu.

Euro NCAP 2015: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test18měsíční dítě3leté dítěBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí121151240,081%

Ochrana chodců

Nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodců. Ochrana pánevní oblasti chodců byla ve všech testovaných oblastech nejhůře dostatečná.

Kapota poskytuje ochranu převážně dostatečnou s oblastí dobré ochrany ve středu kapoty a špatnou v oblasti čelního skla a A sloupků.

Euro NCAP 2015: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybodybodybodybody%
Ochrana chodců15,25,8627,074%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Renaultu Kadjar je ESC, připomínání nezapnutých pásů pro přední i zadní sedadla.

Systém autonomního brždění je součástí volitelné výbavy a nepředpokládá se, že by jím byla vybavena většina prodaných vozů, proto nebyl hodnocen.

Dalším bezpečnostním systémem ve volitelné výbavě, u kterého se naopak předpokládá jeho velký prodej, je omezovač rychlosti, který používá kameru k informování řidiče o povolené rychlosti a řidič tak může okamžitě změnit nastavení systému.

Dále byl hodnocen systém varování před opuštěním pruhu, kterým bude dle předpokladu rovněž vybavena většina vozů Renault Kadjar.

Euro NCAP 2015: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,333109,371%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Renault Kadjar si velmi dobře vedl v ochraně dětských cestující a dobrých výsledků dosáhl i v kategoriích ochrany dospělých cestujících a asistenčních systémů. Nejvíce prostoru pro zdokonalení je v oblasti ochrany chodců.

Euro NCAP 2015 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3489%4081%2774%971%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2015?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2015)
2015Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Vstoupit do diskuze (4)