Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Renault Koleos – Pět hvězd je standardem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Renault patří k automobilkám, u nichž je pětihvězdičkové hodnocení z testů Euro NCAP vnímáno jako standard a nový Koleos to jen potvrzuje.

Renault Koleos ve své druhé generaci sdílí techniku s Nissanem X-Trail a v případě testů Euro NCAP se drží tradice své značky, jejíž modely patří od počátku milénia ke sběratelům pětihvězdičkových ocenění.

Předmětem testu byl Renault Koleos 1.6dci s pětidvéřovou karoserií SUV a pohotovostní hmotností 1623 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla.

Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a systémem sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Britax Römer KidFix XP a pro desetileté Nania Dream.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou nebo dostatečnou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce, s výjimkou řidičovy pravé holeně, jejíž ochrana byla hodnocena jako mezní. Renault Koleos prokázal, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

crashtest renault euroncap novemodely video crashtest renault euroncap novemodely video

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče i spolujezdce na zadním sedadle hodnocena jako dobrá. Výjimkou jsou jejich hrudníky, kdy je u řidiče uvedena dostatečná a u zadního cestujícího mezní ochrana.

V obou bočních nárazových testech předvedl Renault Koleos dobrou ochranu své posádky a získal v nich maximální počet bodů.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá dobrá ochrana krční páteře.

Renault Koleos je standardně vybaven systémem automatického brzdění, jehož funkci při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých76,5162,52,534,590%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého dítěte dobrá s výjimkou krční páteře, u níž je uvedeno hodnocení, že je špatná. U figuríny šestiletého dítěte byla při tomto typu nárazu ochrana dobrá až na krk, kde je hodnocena jako dostatečná a hrudník, u nějž je uvedena slabá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá pro všechny kritické části těla.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí11,9871238,979%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou její okraje, kde je ochrana na mezní úrovní a v okolí A sloupků, kde je hodnocena jako slabá a špatná.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou nebo dostatečnou ochranu.

K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že je převážně na dobré úrovni, ale směrem ke krajům může být mezní nebo dokonce i špatná.

Automatický systém nouzového brzdění není určen k rozeznávání chodců.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců155,16026,162%

Asistenční systémy

Renault Koleos má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech, systém sledování jízdního pruhu i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Systém automatického nouzového brzdění, který je rovněž součástí standardní výbavy byl v testech provedených při dálničních rychlostech hodnocen Euro NCAP jako dobrý.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,531,81,89,175%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Renault Koleos v testech Euro NCAP předvedl slušné výsledky v kategoriích ochrany dospělých i dětských cestujících.

V případě ochrany chodců patří jeho výsledky k lepšímu standardu a v kategorii asistenčních výsledku má dobré hodnocení. To mohlo být ještě lepší s automatickým systémem nouzového brzdění schopným detekovat chodce.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3590%38,979%2662%975%79%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - Beefcake
10. 9. 2017 21:45
Re: Na tom obrázku to rendlíku opravdu sluší
Toto celkom pobavilo, jeden z tych lepsich :-)
Avatar - wakantanka
10. 9. 2017 19:49
Re: Na tom obrázku to rendlíku opravdu sluší
Kolko hviezd ze dostal ten tvoj Outlander? :-)
Avatar - Ja Prvni 123
10. 9. 2017 19:40
Re: Na tom obrázku to rendlíku opravdu sluší
>:D

Tak tak daleko jsem se ještě nedostal... abych si zlepšoval náladu tím, že bych si pouštěl Passaty po crash testu...

:-)

EDIT: tak jsem se podíval... no a to je teda sračka!
Vždyť má horší hodnocení, než Fiat 500L... skoro dodávka...
:-)
Avatar - Ja Prvni 123
10. 9. 2017 19:35
jak tady tuhle napsal jedem myslitel ve spojeni s jinym aute
Je to úplně špatný auto... popraskalo mu čelní sklo.
;-)
Avatar - Ada je zase tady
10. 9. 2017 18:32
Na tom obrázku to rendlíku opravdu sluší
zvrakovaný rendlík mne vždycky dokáže potěšit :-) zase o jeden křáp méně! :yes: