Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Peugeot 508 – Pět hvězd pro elegána z Francie

Euro NCAP 2018: Peugeot 508
Euro NCAP 2018: Peugeot 508
Euro NCAP 2018: Peugeot 508
Euro NCAP 2018: Peugeot 508
35 Fotogalerie
Diskuze (2)

Peugeot 508 ve své nové generaci v nárazových testech organizace Euro NCAP dosáhl na plný počet hvězd bez výraznějších nedostatků.

Peugeot 508 ve své první generaci absolvoval testy organizace Euro NCAP v roce 2011 a získal tehdy plný počet hvězd. Nová generace s vyšším bodovým hodnocením v kategoriích ochrany dospělých cestujících a chodců se pak může rovněž pochlubit pěti hvězdami.

Předmětem testu byl Peugeot 508 1.5 BlueHDi s pětidvéřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1434 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá nebo dostačující.

crashtest peugeot euroncap novemodely video strednitridacrashtest peugeot euroncap novemodely video strednitrida | Zdroj: acz

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá, s výjimkou hrudníků obou figurín, u nichž je uvedena mezní a dostačující ochrana.

Za boční náraz i náraz bokem na sloup získal Peugeot 508 maximální počet bodů.

 

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,37,6161,7436,596%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou jejich krků, kde byla dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

 

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,4871242,486%

Ochrana chodců

Peugeot 508 je vybaven aktivní kapotou motoru a ta byla testována ve zdvižené poloze. Při srážce s chodcem poskytuje kapota na téměř celé své ploše dobrou ochranu. Nedostačující hodnocení platí pro spodní hranu čelního okna a oblast okolo A sloupků karoserie.

Nohy chodců jsou chráněny dobře, ale v ochrana pánve je smíšená od dobré až po slabou.

 

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců16,74,367,634,571%

Asistenční systémy

Peugeot 508 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

 

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,52,53,32,110,379%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Peugeot 508 v testech organizace Euro NCAP předvedl, že poskytuje ochranu dospělým i dětským cestujícím na převážné dobré úrovni. V případě ochrany chodců jsou jeho výsledky smíšené. Asistenční systémy pracují na slušné úrovni, i když je u nich ještě prostor pro další zdokonalení.

 

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3796%42,486%3571%10,379%86%
Počet hvězd*****

 

 

Vstoupit do diskuze (2)