Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Audi e-tron – Pět hvězd pro elektrické SUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

První čistě elektřinou poháněné SUV značky Audi dosáhlo v testech organizace Euro NCAP plného počtu hvězd, i když s jistým zaváháním při nárazových testech.

Audi e-tron zahajuje elektrickou expanzi své značky a představuje tedy velmi důležitý model, který má vyšlapat cestu dalším elektromobilům se čtyřmi spojenými kruhy na přídi. V případě testů organizace Euro NCAP se mu to poměrně úspěšně daří, i když se potýkal se slabou ochranou hrudníku řidiče při bočním nárazu na sloup.

Předmětem testu bylo Audi e-tron 55 quattro s pětidveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 2565 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou hrudníků obou figutín a levé holeně řidiče.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá a dostačující.

Euro NCAP 2019: Audi e-tron Euro NCAP 2019: Audi e-tron

Při bočním nárazu ochrana všech části těla i hlavy řidiče dobrá a Audi e-tron získalo maximální počet bodů. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče hodnocena jako slabá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,4 7,6 14,5 1,6 3,8 34,9 91%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá s výjimkou krku figuríny desetiletého dítěte, kde byla vyhodnocena jako dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá a Audi e-tron zde získalo maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí         
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15,3 8 7 11,3 41,7 85%

Ochrana chodců

Přední kapota Audi e-tron poskytuje chodcům při srážce smíšenou ochranu, kdy v jejím středu je dobrá a směrem ke krajům se mění v dostačující až mezní. V oblastí A sloupků karoseria a u spodní hrany čelního skla je nedostačující.

Ochrana pánve je smíšená od dobré až po nedostačující. Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců         
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 15,2 3,5 6 9,7 34,4 71%

Asistenční systémy

Systém automatického nouzového brzdění v rychlostech typických pro dálniční i městský provoz fungoval a rozpoznával cyklisty i chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Video se připravuje ...

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy         
- Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
- body body body body body %
Asistenční systémy 1,3 3 2,8 3 10,0 76%

 

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi e-tron si vedlo dobře v oblasti ochrany dětských pasažérů i dospělých cestujících, i když v jejich případě byl alarmující výsledek testu nárazu bokem na sloup se slabou ochranu hrudníku řidiče. V kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů dosáhlo elektrické SUV slušných výsledků, ale má zde ještě jistý prostor pro zlepšení.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků              
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 35 91% 41,7 85% 34 71% 10,0 76% 83%
Počet hvězd *****

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Magister
23. 5. 2019 08:47
Šílenost
Tohle je bláznovina.... opěrka hamka, hmotnost jak pick up, to ten, kdo se s tím střetne bude jistě rád. A zapomněli zahrnout skutečnost, že jak to začne hořet, tak to nikdo neuhasí dva dny...
22. 5. 2019 23:48
pohotovostni hmotnost
Ta pohotovostni hmotnost lehce pres 2.5t je hroziva - v podstate si eTron muzeme predstavit jako nalozeny pickup a stret (s prumerne o tunu lehcim autem) je jasna "vyhra" pro eTron. Na druhou stranu to mohou zachranit asistencni systemy - ty opravdu vetsina plne nalozenych pickupu nema >:D