Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: Ford Mondeo – Pět hvězd s téměř dokonalou ochranou posádky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)

Ford Mondeo ve své modernizované podobě předvedl v testech organizace Euro NCAP velmi dobrou ochranu svých cestujících a špatně si nevedl ani v ostatních kategoriích.  

Ford Mondeo se testů organizace Euro NCAP poprvé účastnil v roce 1997 a tehdy si z nich odvážel pouze tři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, z nichž jedna byla dodatečně přeškrtnuta. V letech 2001 a 2002 dosáhlo Mondeo na čtyři hvězdy, zatímco v letech 2007, 2014 a 2019 tento zástupce značky Ford získal plný počet pěti hvězd.

Předmětem testu byl Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium s pětidvéřovou karoserií typu kombi a pohotovostní hmotností 1852 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla dobrá a v případě spolujezdce na předním sedadle byla ochrana dobrá s výjimkou holenní, u nichž byla dostačující.

Euro NCAP 2019: Ford Mondeo Euro NCAP 2019: Ford Mondeo

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá, s výjimkou hrudníku figuríny spolujezdce, kdy byla hodnocena jako dostačující.  

Za boční náraz i náraz bokem na sloup získal Ford Mondeo maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,8 7,7 16 1,6 3,8 36,8 96%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá a Ford Mondeo získal v těchto testech maximální počet bodů.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 16 8 7 12 43,0 87%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou a dostačující ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků, kde je ochrana nedostačující.

Hodnocení ochrany, kterou poskytuje Ford Mondeo nohám chodců je dobré. Ochrana pánve je v celé šířce vozu nedostačující.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 17,9 0 6 10 34,0 70%

Asistenční systémy

Ford Mondeo má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz úspěšně rozpoznával okolní provoz včetně chodců i cyklistů a byl schopen zabránit srážce nebo zmírnit její následky snížením rychlosti. 

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,9 2,5 2,3 2 9,6 73%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Ford Mondeo podle výsledků testů organizace Euro NCAP poskytuje vysokou míru pasivní bezpečnosti dospělým i dětským cestujícím a dobrých výsledků dosáhl i v kategorii asistenčních systémů. V případě ochrany chodců snižují jeho hodnocení výsledky testů, zaměřených na pánev chodce.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 37 96% 43 87% 34 70% 9,6 73% 84%
Počet hvězd * * * * *

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
8. 12. 2019 16:22
Re: Něco špatné je k něčemu dobré
Bohužel ani v tom faceliftu bych nevydržel déle než 2 dny. Už po tom půl dni, co jsem ho měli, to bylo večer utrpení. Je to škoda, protože jinak fakt dobré auto, které naprosto pokazí sedačkami.
Avatar - lamal
8. 12. 2019 12:26
Re: Něco špatné je k něčemu dobré
Ja som nemal problem so sedenim... az tak by som negeneralizoval tie sedacky, stava sa z toho dalsi mytus... navyse po FL su tie vyplne lepsie, nemaju ten molitan feel
Avatar - lamal
8. 12. 2019 12:23
jasny dokaz
ze mondeo nepatri do stareho zeleza a je to auto na urovni
Avatar - Mikesus
7. 12. 2019 21:13
Re: Něco špatné je k něčemu dobré
a k tomu bolavá záda :D
Porovnáním s C segmentem ( a upřímně i se superbem III ) je mondeo úplně někde jinde, co se týče pohodlí a hlukového komfortu.
Avatar - Ozzman
7. 12. 2019 13:33
Re: Něco špatné je k něčemu dobré
Jo galaxie je odvozena od Mondea :) Já teď mám zas na týden OIII po fl a když jsem si ji včera přivezl a dnes si sedl do Mondea... to je rozdíl jako když sedneš proti tomu do Sklasse :D :D Sice má Oktávka možná větší kufr a méně žere....ale tohle je to, co se nedá tabulkově porovnat přes papír :)