Lancia Delta v nárazových zkouškách Euro NCAP dosáhla na plný počet pěti hvězd. Zkoušený vůz měl motor 1,6 MJTD a pohotovostní hmotnost 1410 kg. Výsledky se ale vztahují na všechny verze nové Delty.
Odebírejte newsletter!
Souhrn toho nejdůležitějšího ze světa aut.
Mám zájem
Přihlášení k odběru newsletteru
Testy, zajímavosti a novinky ze světa aut.
Redakce auto.cz pro vás každý týden připravuje mix všeho, co by vám nemělo ujet.
Děkujeme! Váš e-mail jsme úspěšně přijali.
Zkontrolujte Vaší e-mailovou schránku a potvrďte odběr.
Prostor pro cestující a konstrukce okolo nohou zůstaly stabilní. Figuríny vykázaly u cestujících na předních sedadlech dobrou ochranu kolen a stehenních kostí. Lancia prokázala, že dosahuje podobné úrovně ochrany u cestujících různé velikosti postavy a v různých pozicích.
Boční náraz
Delta získala maximální počet bodů za boční náraz a za náraz na kůl. Společně se 14 body z možných 16 za čelní náraz a se dvěma body za připomínače pásů to znamená celkem 34 bodů a zisk 5 hvězd.
crashtest lancia euroncap
Ochrana dětí
Při nárazu byla figurína tříletého dítěte vystavena silnému vertikálnímu zrychlení, které znamená riziko poranění. Airbag spolujezdce může být deaktivován prostřednictvím multimediálního rozhraní. Informace o aktuálním stavu (zapnutí/vypnutí) airbagu ale není podle Euro NCAP jednoznačně vyznačena. Varování před použitím dětské sedačky, kdy dítě sedí proti směru jízdy, společně se zapnutým airbagem bylo napsáno v jazycích všech zemí, kde se Delta prodává. Přítomnost úchytů ISOFIX na krajních místech vzadu není podle Euro NCAP dostatečně vyznačena. Za ochranu dětí bylo uděleno 33 bodů ze 49 možných, což znamená 3 hvězdy.
Ochrana chodců
Euro NCAP zjistil v ochraně chodců dvě problematické oblasti – přední část kapoty poskytuje minimální ochranu dolním končetinám chodců a vrchní část chrání hlavu dospělého chodce převážně špatně. Výsledkem je 15 bodů z 36, tedy 42 % a dvě hvězdy.