Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské prodeje aut rostou, cenové války ale nekončí

Evropské prodeje aut rostou, cenové války ale nekončí

Evropské prodeje aut rostou, cenové války ale nekončí Zdroj: acz

Diskuze (7)
I přes zlepšení situace jsou prodeje aut v Evropě nižší než před světovou hospodářskou krizí. Hledat zákazníky není pro výrobce stále snadné.

Prodeje automobilů na evropských trzích v posledních měsících opět rostou, automobilky ale stále neví, jak se trh bude dále vyvíjet. Z toho důvodu chtějí nadále bojovat o zákazníky především nízkými cenami svých vozů.

„V prvních dvou měsících nedošlo k žádné změně v cenové aréně,“ citoval server Automotive News Europe šéfa evropské divize Fordu Stephena Odella. Předseda představena Volkswagenu Martin Winterkorn pak na otázku, zda cenová válka v Evropě letos skončí, stroze odpověděl, že ne.

Podle zdrojů serveru Automotive News Europe se průměrné slevy na nový automobil pohybují kolem 11-12 procent z jeho standardní ceny. Někteří výrobci se ale snaží slevy minimalizovat, třeba Ford tvrdí, že v otázce slev chce být pod evropským průměrem. Renaultu se dokonce loni podařilo zvýšit průměrnou cenu prodaných aut o více než sedm procent, a to díky zájmu zákazníků o Clio a Captur.

K tématu cenových válek je nutné dodat, že situace na českém trhu je trochu jiná. Na začátku roku totiž mnohé automobilky své vozy zdražily, čímž reagovaly na oslabení koruny. Zdražení se nevyhnula třeba ani Dacia, která však nadále nabízí nejlevnější auta na trhu.

Šéf koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne k situaci na evropských trzích tvrdí, že zdejší prodeje nových aut táhne především zájem firem než samotných spotřebitelů. Některé automobilky navíc nadále trápí nedostatečné využití jejich továren. I kvůli naplnění co největší kapacity se snaží prodat co nejvíce aut, a proto hledají různé způsoby ke zvýšení prodejů.

Vedle slev si prodejci nadále vylepšují statistiky tím, že auto sami koupí. Tím je daný vůz označen jako prodaný, přestože nadále zůstává na skladu. Díky tomu mohou dealeři splnit stanovené prodejní cíle, z dlouhodobého hlediska se jim ale automobily začnou hromadit.

Vstoupit do diskuze (7)