Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v dubnu 2019: Pád se zpomalil, bodoval BMW, Citroën nebo Dacia

Test - BMW 330i
Test - BMW 330i
Test - BMW 330i
Test - BMW 330i
48 Fotogalerie
Diskuze (7)

Pro BMW, Škodu, Citroën nebo Dacii byl letošní duben na evropských trzích úspěšným měsícem. Naopak Volkswagenu, Renaultu nebo Nissanu se tolik nedařilo.

Evropský trh i v dubnu pokračoval v poklesu prodejů, který trvá už od loňského září. Pád se ale minulý měsíc zpomalil. V dubnu 2019 bylo na evropských trzích registrováno 1.344.863 automobilů, o zanedbatelné půlprocento méně než před rokem.

 

Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA), které evidují prodeje v 27 zemích Evropské unie (bez Malty) a státech Evropského sdružení volného obchodu (bez Lichtenštejnska).

 

Půlprocentní pokles je zatím nejnižší v letošním roce. V lednu registrace na evropských trzích meziročně klesly o 4,6 %, v únoru o 0,9 % a v březnu o 3,6 %. Trh se tak možná konečně začíná narovnávat a opět se může pomalu vracet k růstu. Uvidíme příští měsíc, zda se opět vrátí k pádu (jako v březnu), nebo zda se trend konečně obrátí.

 

Přestože pokles trhu byl v dubnu letos zatím nejnižší, množství značek jím bylo zasaženo, a to včetně těch největších v Evropě. Volkswagen tak sice zůstává evropskou jedničkou, meziročně si však pohoršil o 6,8 procenta. Klesají i jeho následovníci, druhý Renault (-5,4 %), třetí Peugeot (-1,0 %) a čtvrtý Ford (-5,1 %).

 

Pořád se moc nedaří Audi (-5,8 %), to však není nic proti Nissanu, který se v dubnu propadl o 17,1 %. I kvůli tomu hlásí za první čtyři měsíce roku o čtvrtinu nižší prodeje než loni. Neúspěšný měsíc to byl i pro Mini, které sice uzavírá top 20 značek, meziročně si však pohoršilo o desetinu.

 

Naopak mateřské BMW prudce rostlo, a to o 11,7 %. Silný růst zaznamenaly též Citroën (+14,2 %) a Dacia (+14,7 %). Mezi rostoucí patří i Škoda, jejíchž 64.650 registrovaných vozů bylo o 2,3 % více než před rokem. V plusu byl také Mercedes-Benz (+2,8 %), který se díky tomu vyšvihl na pátou příčku mezi značkami.

Evropský trh v dubnu 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 4/2019 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen152.376-6,811,3
2.Renault90.854-5,46,8
3.Peugeot86.122-1,06,4
4.Ford81.873-5,16,1
5.Mercedes-Benz74.166+2,85,5
6.Opel/Vauxhall70.397-3,15,2
7.BMW69.635+11,75,2
8.Audi65.473-5,84,9
9.Škoda64.650+2,34,8
10.Fiat64.071+0,14,8
11.Toyota62.048+0,34,6
12.Citroën58.621+14,24,4
13.Dacia53.446+14,74,0
14.Hyundai47.336+3,83,5
15.Seat44.817+3,23,3
16.Kia43.846+2,13,3
17.Nissan31.727-17,12,4
18.Volvo28.001+2,82,1
19.Mazda17.958-0,41,3
20.Mini15.199-10,01,1
-CELKEM1.344.863-0,5-

Po první třetině roku registrace nových automobilů na starém kontinentu klesají o 2,5 %. Zastavily se tak na výsledných 5.491.050 autech. Pořadí na prvních čtyřech příčkách je stejné, jako bylo v dubnu, přičemž všichni hlásí meziroční pokles. Páté místo však drží Opel/Vauxhall následovaný Mercedesem. Škoda je devátá s 259.258 vozy, což bylo o tři desetiny procenta méně než ve stejném období loňského roku.

Evropský trh v první třetině roku 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 1-4/2019 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen610.310-2,811,1
2.Renault363.003-5,36,6
3.Peugeot349.608-2,06,4
4.Ford344.287-9,16,3
5.Opel/Vauxhall310.096-3,95,6
6.Mercedes-Benz298.382-0,75,4
7.BMW274.080-0,65,0
8.Audi264.339-6,24,8
9.Škoda259.258-0,34,7
10.Toyota250.089-3,64,6
11.Fiat243.012-10,74,4
12.Citroën234.422+7,74,3
13.Dacia198.811+13,03,6
14.Hyundai188.122-1,33,4
15.Kia176.020+0,93,2
16.Seat167.876+3,83,1
17.Nissan148.998-25,02,7
18.Volvo115.154+7,62,1
19.Mazda83.169-3,31,5
20.Mini70.755-0,31,3
-CELKEM5.491.050-2,5-

Vstoupit do diskuze (7)