Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v dubnu 2019: Pád se zpomalil, bodoval BMW, Citroën nebo Dacia

David Bureš David Bureš 18. 5. 2019
48
7
Zobrazit náhledy (48)
Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i Test - BMW 330i

Pro BMW, Škodu, Citroën nebo Dacii byl letošní duben na evropských trzích úspěšným měsícem. Naopak Volkswagenu, Renaultu nebo Nissanu se tolik nedařilo.

Evropský trh i v dubnu pokračoval v poklesu prodejů, který trvá už od loňského září. Pád se ale minulý měsíc zpomalil. V dubnu 2019 bylo na evropských trzích registrováno 1.344.863 automobilů, o zanedbatelné půlprocento méně než před rokem.

Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA), které evidují prodeje v 27 zemích Evropské unie (bez Malty) a státech Evropského sdružení volného obchodu (bez Lichtenštejnska).

Půlprocentní pokles je zatím nejnižší v letošním roce. V lednu registrace na evropských trzích meziročně klesly o 4,6 %, v únoru o 0,9 % a v březnu o 3,6 %. Trh se tak možná konečně začíná narovnávat a opět se může pomalu vracet k růstu. Uvidíme příští měsíc, zda se opět vrátí k pádu (jako v březnu), nebo zda se trend konečně obrátí.

Přestože pokles trhu byl v dubnu letos zatím nejnižší, množství značek jím bylo zasaženo, a to včetně těch největších v Evropě. Volkswagen tak sice zůstává evropskou jedničkou, meziročně si však pohoršil o 6,8 procenta. Klesají i jeho následovníci, druhý Renault (-5,4 %), třetí Peugeot (-1,0 %) a čtvrtý Ford (-5,1 %).

Pořád se moc nedaří Audi (-5,8 %), to však není nic proti Nissanu, který se v dubnu propadl o 17,1 %. I kvůli tomu hlásí za první čtyři měsíce roku o čtvrtinu nižší prodeje než loni. Neúspěšný měsíc to byl i pro Mini, které sice uzavírá top 20 značek, meziročně si však pohoršilo o desetinu.

Naopak mateřské BMW prudce rostlo, a to o 11,7 %. Silný růst zaznamenaly též Citroën (+14,2 %) a Dacia (+14,7 %). Mezi rostoucí patří i Škoda, jejíchž 64.650 registrovaných vozů bylo o 2,3 % více než před rokem. V plusu byl také Mercedes-Benz (+2,8 %), který se díky tomu vyšvihl na pátou příčku mezi značkami.

Evropský trh v dubnu 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 4/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 152.376 -6,8 11,3
2. Renault 90.854 -5,4 6,8
3. Peugeot 86.122 -1,0 6,4
4. Ford 81.873 -5,1 6,1
5. Mercedes-Benz 74.166 +2,8 5,5
6. Opel/Vauxhall 70.397 -3,1 5,2
7. BMW 69.635 +11,7 5,2
8. Audi 65.473 -5,8 4,9
9. Škoda 64.650 +2,3 4,8
10. Fiat 64.071 +0,1 4,8
11. Toyota 62.048 +0,3 4,6
12. Citroën 58.621 +14,2 4,4
13. Dacia 53.446 +14,7 4,0
14. Hyundai 47.336 +3,8 3,5
15. Seat 44.817 +3,2 3,3
16. Kia 43.846 +2,1 3,3
17. Nissan 31.727 -17,1 2,4
18. Volvo 28.001 +2,8 2,1
19. Mazda 17.958 -0,4 1,3
20. Mini 15.199 -10,0 1,1
- CELKEM 1.344.863 -0,5 -

Po první třetině roku registrace nových automobilů na starém kontinentu klesají o 2,5 %. Zastavily se tak na výsledných 5.491.050 autech. Pořadí na prvních čtyřech příčkách je stejné, jako bylo v dubnu, přičemž všichni hlásí meziroční pokles. Páté místo však drží Opel/Vauxhall následovaný Mercedesem. Škoda je devátá s 259.258 vozy, což bylo o tři desetiny procenta méně než ve stejném období loňského roku.

Evropský trh v první třetině roku 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1-4/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 610.310 -2,8 11,1
2. Renault 363.003 -5,3 6,6
3. Peugeot 349.608 -2,0 6,4
4. Ford 344.287 -9,1 6,3
5. Opel/Vauxhall 310.096 -3,9 5,6
6. Mercedes-Benz 298.382 -0,7 5,4
7. BMW 274.080 -0,6 5,0
8. Audi 264.339 -6,2 4,8
9. Škoda 259.258 -0,3 4,7
10. Toyota 250.089 -3,6 4,6
11. Fiat 243.012 -10,7 4,4
12. Citroën 234.422 +7,7 4,3
13. Dacia 198.811 +13,0 3,6
14. Hyundai 188.122 -1,3 3,4
15. Kia 176.020 +0,9 3,2
16. Seat 167.876 +3,8 3,1
17. Nissan 148.998 -25,0 2,7
18. Volvo 115.154 +7,6 2,1
19. Mazda 83.169 -3,3 1,5
20. Mini 70.755 -0,3 1,3
- CELKEM 5.491.050 -2,5 -

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Renault
| 20. 5. 2019
Mám pocit, že mluví o zápůjčce například na víkend. Což bych jakožto prodejce asi taky nedělal... Podle mého si musíš udělat nějaký obrázek i z testovací jízdy a na druhou stranu, dokonalý přehled máš tak po roce...
Re: Re: Re: Renault
| 20. 5. 2019
A opravdu žiješ na Slovensku? Neumím si představit, že v BMW nebo Renaultu nezapůjčí auto před koupí.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Renault
| 19. 5. 2019
No nazdar. To zřejmě nezůstane na BMW nit suchá. >:D
Avatar - xxc
Re: Re: Renault
| 19. 5. 2019
Už opakujem, nie všetko sa dá vyskúšať. Teraz som objednal BMW a nechceli dať vyskúšať. Auto nepožičajú, na nejakú testovaciu jazdu im kašlem. Ostávalo len spoľahnúť, že ako prémiová značka to bude v pohode. V Renaulte to bolo iné, tam bežný človek nemá šancu všetky záludnosti otestovať.
Avatar - speedfred
Re: Renault
| 19. 5. 2019
Pretože takých ako si ty je stále dosť,čo si kúpia bez vyskúšania. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku