Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v listopadu 2012: Vede Golf, Clio je už třetí

Aleš Dragoun
Diskuze (225)
Vítězství Golfu v evropském žebříčku prodejů nových aut není žádným překvapením. Na třetí příčku se vyšplhalo Clio.

Evropský trh i nadále bojuje s klesajícím odbytem. Během jedenáctého měsíce letošního roku se na starém kontinentu prodalo 970.393 nových aut, což je o rovných 10 % méně než před rokem. Vyplývá to z údajů JATO Dynamics.

Volkswagen Golf bez problémů získal další vavříny i přes listopadový začátek prodeje nové generace, který zpravidla znamená zpoždění dodávek. V případě Volkswagenu ale nic takového nehrozí. Aktuálně si našel 35.453 zákazníků, což ovšem hovoří o poklesu 6,5 %. Na druhém místě skončil Ford Fiesta, který zvolilo 25.336 klientů. To značí naopak nárůst o 4,3 %. Žádný jiný model kromě Peugeotu 208 si z první desítky ve srovnání s listopadem nepolepšil. „Dvěstěosmičku“ však nelze počítat, neboť její prodej před rokem startoval. Fiesta si drží své pozice díky úspěchům „doma“, tedy v Británii a Německu. Je mimochodem posledním vozem, který dokázal Golf porazit. Úspěšnější než stálice z Wolfsburgu byl malý zástupce modrého oválu v dubnu 2010.

Bodovalo i Clio díky příchodu čtvrté generace, to překročilo hranici 22 tisíc kusů 22.133). Stačilo mu to na pomyslný bronz, byť oproti loňským výsledkům druhé a třetí řady spadlo o 3,2 %. V Top 10 se drží také nejoblíbenější SUV, či chcete-li crossover Nissan Qashqai. Naopak v ní tentokrát nenajdeme v říjnu devátou Pandu od Fiatu. Po moderním prckovi není zdaleka taková poptávka jako po předchůdci, který ještě úplně neskončil. Třetí generace nepatří nejlevnější a přibyla jí navíc konkurence, zejména Volkswagenu Up! se vede velmi dobře.

Statistiky JATO zmiňují úspěchy celého segmentu SUV střední velikosti včetně Audi Q3, Kie Sportage, Range Roveru Evoque, Opelu Antara a Volkswagenu Tiguan. Zlepšila se například i Kia Cee'd a Mercedes-Benz třídy B. Naopak menší třídě A se díky generační výměně moc nedaří, mimořádně nízká čísla hlásí mimo Itálii také Fiat Bravo a dva zástupci Renaultu: sedany Fluence a Latitude.

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí modelů v listopadu 2012
PořadíModel11/2012 [ks]11/2011 [ks]Změna [%]1-11/2012 [ks]
1.VOLKSWAGEN GOLF35 47337 959-6,5%408 412
2.FORD FIESTA25 33624 2894,3%289 553
3.RENAULT CLIO22 13322 871-3,2%225 287
4.VOLKSWAGEN POLO21 59628 877-25,2%269 000
5.OPEL/VAUXHALL CORSA20 10024 250-17,1%249 596
6.OPEL/VAUXHALL ASTRA19 39222 444-13,6%216 802
7.FORD FOCUS18 79919 863-5,4%226 378
8.PEUGEOT 20818 3581849877,2%-
9.NISSAN QASHQAI15 85216 653-4,8%193 695
10.VOLKSWAGEN PASSAT15 82720 300-22,0%182 194
-Celkem970 3931 078 248-10,0%11 712 132

Značkám vévodí Volkswagen, byť si meziročně oproti listopadu pohoršil o 4,4 %. Daří se luxusním značkám, BMW a Mercedes-Benz meziročně zvýšily své prodeje o 3,9 %, respektive jediné procento, Audi se tolik nevedlo. Nejhůře je na tom Renault s pádem o 27,8 %, následují jej Citroën, Peugeot, Opel a Ford. Mimo Top 10 vykazují černá čísla ještě Hyundai, Kia, Land

Rover, Subaru, Jeep a Jaguar.

Z pětice největších evropských trhů odbyt výrazně roste jen ve Velké Británii, kde se v listopadu prodalo 149.191 nových aut, o 11,3 % více než loni. Od ledna si pak mimochodem Ostrovy polepšily o 5,4 % Největším trhem nadále zůstává Německo s 259.846 kusy (-3,5 %). Třetí je Francie (144,6 tisíce, ale s poklesem o 19,2 %) Situace zůstává neslavná ve dvou dalších zemích geograficky spadajících do jižní Evropy. V Itálii prodeje spadly o rovných dvacet procent, ve Španělsku pak o podobných 19,8 %.

Analytická společnost JATO Dynamics do svých statistik započítává výsledky z 30 evropských zemí. Z Evropské unie mezi nimi nejsou Bulharsko a Malta, naopak ze států mimo ni jsou zařazena data ze Švýcarska, Norska, Islandu, Chorvatska a Srbska.

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí značek v listopadu 2012
PořadíZnačka11/2012 [ks]11/2011 [ks]Změna [%]1-11/2012 [ks]
1.VOLKSWAGEN130 446136 495-4,4%1 511 226
2.FORD72 68781 936-11,3%896 530
3.OPEL/VAUXHALL65 35774 195-11,9%783 431
4.RENAULT64 12688 827-27,8%758 440
5.PEUGEOT57 35865 472-12,4%743 367
6.AUDI56 44057 858-2,5%665 215
7.BMW54 71652 6643,9%587 091
8.MERCEDES-BENZ50 59650 1131,0%552 850
9.CITROËN48 52360 176-19,4%632 252
10.FIAT44 65648 468-7,9%544 616
-Celkem970 3931 078 248-10,0%11 712 132

Aleš Dragoun
Diskuze (225)
23. 12. 2012 10:25
Re: Clio je podařené a
A jak se tak těšíš, až vyjedeš, kolikrát se ti to už povedlo?

No vždyť to Simone píše jasně - hyundaie si kupují pouze lidé, kteří autům nerozumí.

Takže děkujeme za potvrzení přímo jaksi " z vlastních řad"..... :-)
21. 12. 2012 17:44
Re: EUROTABULKA
Ó, úplně jsi mě rozložil, argumentačně zašlapal do prachu, rozebral do posledního šroubku. Plazím se u tvých nohou, ó mocný diskutére, ó ty zvěstovateli věčné praVWdy.

Avatar - white label
21. 12. 2012 14:51
Re: Hyundai i30
Děláš ze sebe blázna dobrovolně? >:-[]
Takže H/K berou úplně normálně ve vyspělých státech "západní" Evropy, kde to skoro nikdo nekupuje, ale východní Evropa, kde se naopak prodává lépe, "akosi zaspala dobu a stale sa pozera na korejcov akoby kdesi z minulosti z r 2000..."
Pokus se nejdřív aspoň trochu přemýšlet, než napíšeš podobnou volovinu... ;-)
21. 12. 2012 13:51
Re: Hyundai i30
Kolik dostáváš za propagaci rejže na fórech? Nebo jsi majitel autosalónu s rejží? Protože, jinak to asi nebudeš mít v hlavě moc v pořádku.
20. 12. 2012 22:31
Re: EUROTABULKA
A jakými pastelkami jsi si clio vybarvil, Lukáši? Na polo vyzkoušej červenou, sluší mu i v reálu.

P.S. [odkaz] >:D >:-[] :no: