Facelift Kie Picanto přichází do Evropy. Sází na nový automatizovaný manuál
Kia Picanto se v rámci faceliftu dočkala přepracovaných motorů. K dispozici bude i nový automatizovaný manuál.
Miniauto Kia Picanto se v aktuální třetí generaci vyrábí teprve od roku 2017, přesto už automobilka usoudila, že je čas na jeho modernizaci. Minulý měsíc debutoval facelift specifikace pro domácí korejský trh, nyní se představuje i varianta pro Evropu. Na českém trhu se modernizované Picanto začne prodávat ve třetím čtvrtletí roku 2020. České ceny by ale měly být zveřejněny ještě tento měsíc.
Modernizace udělala Picanto ještě výraznější než dosud. „Tygří“ maska chladiče má nové strukturované lemování, které volně navazuje na přepracované světlomety, se čtyřmi zdroji diodové denního svícení. Také koncová LED světla byla nově uspořádaná. Změny doplňují i přepracované nárazníky s výraznějšími prolisy. U outdoorového provedení X-Line, stejně jako u sportovně laděného GT-Line byl navíc dále zdůrazněn jejich charakter. X-Line se tak inspiroval podobou ochranných krytů nárazníku zástupců kategorie SUV, zatímco GT-Line opticky navazuje na větší modely Kia této linie.
Uvnitř zase najdeme větší, osmipalcový displej navigace, nahrazující dosavadní sedmipalcový. Zajímavou funkcí je možnost připojení dvou zařízení přes bluetooth současně – jedno pro telefonování, druhé třeba pro přehrávání médií. Nechybí ani možnost bezdrátového spárování s chytrým telefonem pomocí služeb Apple CarPlay a Android Auto nebo inovovaný systém telematiky UVO. Ten umožňuje přístup k informacím o dopravě, předpovědi počasí či bodům zájmu po cestě.
Nabídka motorů zůstává zachována s předchůdcem, nadále budou k dispozici dvě atmosférické jednotky – litr s 49 kW a dvanáctistovka s 62 kW, které doplní přeplňovaný tříválec 1.0 T-GDI se 74 kW. Přestože však jejich výkonové parametry zůstávají stejné jako dosud, prošly agregáty rodiny smartstream řadou změn pro dosažení nižší spotřeby paliva a nižších emisí.
Konkrétně 1.0 T-GDI používá efektivnější systém vysokotlakového vstřikování paliva pracující až s tlakem 350 barů, zatímco zbývající jednotky nově sázejí místo vícebodového vstřikování na novou technologií "dvojportového vstřikování (DPFI)" do sacího kanálu s optimalizovaným časováním. Všechny tři pohonné jednotky jsou navíc vybaveny novým integrovaným systémem řízení teploty (ITMS), poskytujícím účinnější chlazení spalovací komory.
Novinkou je také automatizovaná manuální převodovka AMT, kterou Picanto využívá jako první Kia. Ústrojí AMT za základ využívá pětistupňovou manuální převodovku se spojkou a akčními členy řazení, které automatizují ovládání spojky a změny převodových stupňů.
Kia navíc vyzdvihuje bezpečnostní výbavu Picanta, které chce patřit mezi nejbezpečnější miniauta na trhu. Pomoci tomu má primárně bohatá nabídka elektronických asistentů, zahrnující hlídání mrtvého úhlu, aktivní systém pro jízdu v pruzích, sledování únavy řidiče a následování v jízdním pruhu.