Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift Mercedesu třídy A a B oficiálně: Mají vylepšený vzhled a elektrifikují

Filip Melich Filip Melich 6. 10. 2022 • 19:46
42
12
Zobrazit náhledy (42)
Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy A Mercedes-Benz třídy B Mercedes-Benz třídy B Mercedes-Benz třídy B Mercedes-Benz třídy B Mercedes-Benz třídy B Mercedes-Benz třídy B Mercedes-Benz třídy B Mercedes-Benz třídy B Mercedes-Benz třídy B Mercedes-Benz třídy B

V životě modelů třídy A a třídy B německé automobilky Mercedes-Benz přišla řada na drobnou modernizaci. Decentní vzhledy se dotkly jak exteriéru a interiéru, tak i motorů.

Mercedes-Benz modernizoval třídu A – jak hatchback, tak sedan – i třídu B. Oba dva modely se dočkaly pouze decentních úprav v exteriéru, které doplňují drobné změny uvnitř a o něco větší úpravy pohonných jednotek. Zážehové motory totiž nyní spoléhají na asistenci startér-generátoru.

Mercedes-Benz třídy A

Změny designu jsou decentní a na první pohled by je člověk možná přehlédl. Modernizovaná třída A dostala přepracovanou čelní masku, nový zadní difuzor, přepracovanou grafiku předních i zadních světel a čtyři nové disky kol až o velikosti 19 palců. Přední LED světla jsou za příplatek, zadní ve standardu.

Video se připravuje ...


AMG verze modelu staví na stejných úpravách a přidávají k nim specifickou čelní masku, zatímco hvězdu Mercedesu na kapotě nahrazuje logo AMG. Slabší A 35 si nově vypůjčuje stylistická řešení ze silnějšího A 45, takže od teď budou mít sjednocenou čelní masku, přední spojler a vyboulení na kapotě motoru. Obě AMG také dostávají nová kola a poupravený spojler na zádi.

Dovnitř si našel cestu nový multifunkční volant s dvojitými rameny, který se zbavuje dosavadních tlačítek a přináší do třídy A dotykové plochy. Již v základní výbavě je potažen kůží Nappa. Nový je rovněž potah sedadel s 3D vzorem a do výbavového stupně Progressive k černému a béžovému provedení interiéru přibylo také šedé. Přepracovaný je dekor palubní desky a dveří, který imituje vzhled karbonových vláken. Šedé potahy sedadel nově nabídnou i verze AMG.

Kromě toho Mercedes hovoří o jednodušší nabídce příplatkové výbavy, která je sloučena do balíčků podle toho, jaké prvky zákazníci často kupují společně. Pro dvojitý displej před řidičem a uprostřed palubní desky byly připraveny nové styly zobrazení (Classic, Sporty, Discreet), tři módy a sedm barevných provedení. Řidič se od prvního čtvrtletí příštího roku bude moci identifikovat otiskem prstu a přibyl další port USB-C. Vylepšení se kromě toho dočkalo hlasové ovládání, stejně jako asistenční systémy. Pro verze AMG byl připraven nový design digitálního prostředí obrazovek.

Nabídka zážehových motorů sestává výhradně ze čtyřválců, které jsou nyní všechny elektrifikované. Mild-hybridy pracují s napětím 48V, novým startér-generátorem, spojeny jsou se sedmi- či osmistupňovým automatem a spalovacímu motoru vypomáhají dodatečnými 10 kW (14 k). Vznětové jednotky zůstávají beze změn.

Drobného posílení se dočkalo plug-in hybridní provedení A 250 e, jehož zážehový spalovací motor nově produkuje 120 kW (163 k) a elektromotor 80 kW (109 k). Dosud to přitom bylo 118 (160 k) a 75 kW (102 k). Vylepšena byla také baterie, která umožní o pár kilometrů delší dojezd na elektřinu, konkrétně Mercedes udává dojezd 70 až 81 km pro hatchback a 72 až 82 pro sedan. Zároveň ale dle všeho došlo ke zhoršení zrychlení z 0 na 100 km/h – ze 6,6/6,7 (hatchback/sedan) sekund na 7,4/7,5 s. Maximální rychlost poklesla ze 235/240 km/h na 225/230 km/h.

Mild-hybridu se dočkal také Mercedes-AMG A 35, jehož spalovacímu motoru o 225 kW (306 k) vypomáhá 10 kW (14 k) nový startér-generátor. Po vzoru silnějšího A 45 rovněž dostal osmistupňový automat AMG Speedshift DCT místo dosavadní sedmistupňové převodovky.

Video se připravuje ...


Při příležitosti modernizace třídy A si automobilka připravila novou speciální verzi Mercedesu-AMG A 45 S 4Matic+, která se nazývá AMG Street Style Edition. Základní šedý lak karoserie doplňují specifické polepy a oranžové detaily zvýrazňující především aerodynamický balíček (Aerodynamics Package, zahrnut v ceně). Vzhled doplňují nová 19palcová kola s matně černým lakováním a červenými brzdovými třmeny. V interiéru se objevuje oranžové stehování a volant kombinující mikrovlákno s kůží.

Mercedes-Benz třídy B

Změny třídy B se nesou v duchu menšího sourozence. Přední světlomety dostaly ve své příplatkové LED verzi novou grafiku a lehce poupravena byla také čelní maska a nárazník. Zadní LED světla mají taktéž modernizovanou grafiku a nově jsou součástí standardní výbavy. Uvnitř nalezneme jeden ze dvou nových volantů (oba s dotykovými plochami) a přepracována byla středová konzole.

Úpravy sedadel odpovídají změnám ve třídě A, přičemž pro třídu B byl připraven také nový dekor palubní desky se vzorem trojcípé hvězdy. Podobně jako u menšího sourozence byly upraveny balíčky příplatkových výbav a rozšířena byla standardní výbava, a to už od základního výbavového stupně, například o parkovací kameru, volant potažený kůží Nappa či balíček USB portů. S třídou A sdílí třída B také přepracovanou grafiku displejů, lepší rozpoznávání hlasu či schopnější asistenční systémy.

Video se připravuje ...


Zážehové pohonné jednotky jsou i v případě většího Mercedesu doplněny novým startér-generátorem, pracujícím s napětím 48 V a poskytujícím dodatečných 10 kW (14 k). Plug-in hybridní Mercedes-Benz B 250 e dostává vylepšenou baterii a možnost nabíjet ji střídavým proudem až do výkonu 11 kW (dosud 7,4 kW). Toto vylepšení získala i třída A.  Čistě elektrický dojezd má být 67 až 77 kilometrů.

B 250 e nabízí shodný výkon 120 kW (163 k) spalovacího motoru a 80 kW (109 k) elektromotoru, což představuje nárůst o 2 a 5 kW. I zde však podle technických informací doplňujících tiskovou zprávu došlo ke zhoršení dynamických vlastností. Plug-in hybrid nyní z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,6 s (+ 0,8 s) a maximální rychlost je 223 (- 12 km/h). Dieselové motory se i zde dle všeho obešly bez úprav.

Doporučujeme

Témata
7. 10. 2022 17:15
Re: Ten předek nevím
Je to 1.33 120kw, tuším že z CLA 200. Elektromotor přidává 75 kw, kombinovaně 160kw což je narozíl od Toyot i poznat a funguje i na dálnici, maximálka je 240 což mě samotného překvapuje :-)
Avatar - Dinar
7. 10. 2022 09:58
Re: Ten předek nevím
Já jsem měl ve firmě rok cla 200 a i s tím motůrkem to bylo velmi příjemné auto. Jel jsem i 45s amg, to je zbytečný overkill, ale 35 amg mi přijde jako super varianta. To auto je celkem prostorné, má i slušný kufr, dobře vypadá, na danou třídu má nízký aero hluk, od kol je to horší, ale furt jsme v b-segmentu, celkově ok, za ty peníze. ;-)

Co je v tom 250e za motor, dvoulitr?
7. 10. 2022 09:37
Re: Ten předek nevím
Souhlas, on taky interiér je o parník jinde než předchozí generace. CLA 250e máme ve firmě už rok a spokojenost :yes:
Avatar - Dinar
7. 10. 2022 07:56
Re: Ten předek nevím
Jak se mi ukrutně nelíbila banánovitá první gen. cla, tak ta současná je trefa, vypadá to jak zmenšené cls a ve verzi 35 amg je to už poměrně rychlé a přitom pořád cenově ok auto. Pro nás, co už jsme staří na HH, je to v dané třídě ideální design, uvažovat o pořízení 2GC, A3 sedan, A sedan nebo cla, tak cla je pro mě jasná volba. :-)
7. 10. 2022 04:22
Re: Ten předek nevím
On se předek téměř neměnil, takže nebude působit jinak. A se podařilo, pěkně jezdí a nebýt otravných asistentů a touchpadu, tak by bylo vše za 1.