Facelift Peugeotu 301: Více luxusu pro levný sedan
Peugeot od roku 2012 prodává levný sedan segmentu B, model 301. Stejně jako koncernový bratr Citroën C-Elysée vůz prochází letos faceliftem. Inovovaný vzhled doplňuje vylepšená výbava podle poslední módy.
Vnější tvary se změnily podle aktuálního designového trendu Peugeotu. Logo značky se přesunulo z kapoty do masky chladiče, která je nyní výraznější. Přepracovány byly i hlavní světlomety, jednoduchý tvar nahradilo „vykousnuté“ řešení známé třeba z modelu 3008. Diody denního svícení jsou však v tomto případě umístěny samostatně, jsou zakomponovány do nárazníku. Zadní partie zase oživují nová světla, která svojí grafikou mají připomínat zářezy od lvích drápů.
Vnitřek následuje trend, když se zde nově objevuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému, která je doplněna o navigaci TomTom a zadní parkovací kameru. K dispozici je i stále samozřejmější možnost spárování s chytrým telefonem.
V závislosti na trhu budou k dispozici čtyři motory, dva zážehové a dva vznětové. Z těch benzinových bude možné i nadále vybírat mezi tříválcem 1.2 PureTech o výkonu 60 kW a točivém momentu 118 N.m a čtyřválcem 1.6 VTi s 85 kW a 150 N.m. Oba motory spolupracují s pětistupňovým manuálem, k šestnáctistovce ale bude možné dokoupit i šestistupňový automat nahrazující dnešní pětikvaltovou verzi. Převodovku vyrábí Aisin.
Turbodiesely zastupuje 1.6 BlueHDi (73 kW a 254 N.m) vybavený selektivní katalytickou redukcí nebo filtrem pevných částic a na vybraných trzích i 1.6 HDi (68 kW a 230 N.m). I tyto jednotky spoléhají na pětistupňový manuál.
Peugeot 301 se pro evropské trhy vyrábí ve španělském závodu Vigo, pro Čínu vůz vzniká ve Wu-chanu. V těchto závodech zatím vzniklo na 360.000 exemplářů tohoto auta, což je o něco méně než v případě jeho bratra. Citroën C-Elysée má na svém kontě asi 400.000 vyrobených exemplářů.