Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift Peugeotu 301: Více luxusu pro levný sedan

David Bureš David Bureš 24. 11. 2016 • 02:44
18
18
Zobrazit náhledy (18)
Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301 Peugeot 301
Po Citroënu C-Elysée prošel faceliftem i jeho bratr Peugeot 301. Levný sedan se dočkal více luxusních prvků, nového automatu a nového multimediálního systému.

Peugeot od roku 2012 prodává levný sedan segmentu B, model 301. Stejně jako koncernový bratr Citroën C-Elysée vůz prochází letos faceliftem. Inovovaný vzhled doplňuje vylepšená výbava podle poslední módy.

Vnější tvary se změnily podle aktuálního designového trendu Peugeotu. Logo značky se přesunulo z kapoty do masky chladiče, která je nyní výraznější. Přepracovány byly i hlavní světlomety, jednoduchý tvar nahradilo „vykousnuté“ řešení známé třeba z modelu 3008. Diody denního svícení jsou však v tomto případě umístěny samostatně, jsou zakomponovány do nárazníku. Zadní partie zase oživují nová světla, která svojí grafikou mají připomínat zářezy od lvích drápů.

Vnitřek následuje trend, když se zde nově objevuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému, která je doplněna o navigaci TomTom a zadní parkovací kameru. K dispozici je i stále samozřejmější možnost spárování s chytrým telefonem.

V závislosti na trhu budou k dispozici čtyři motory, dva zážehové a dva vznětové. Z těch benzinových bude možné i nadále vybírat mezi tříválcem 1.2 PureTech o výkonu 60 kW a točivém momentu 118 N.m a čtyřválcem 1.6 VTi s 85 kW a 150 N.m. Oba motory spolupracují s pětistupňovým manuálem, k šestnáctistovce ale bude možné dokoupit i šestistupňový automat nahrazující dnešní pětikvaltovou verzi. Převodovku vyrábí Aisin.

Turbodiesely zastupuje 1.6 BlueHDi (73 kW a 254 N.m) vybavený selektivní katalytickou redukcí nebo filtrem pevných částic a na vybraných trzích i 1.6 HDi (68 kW a 230 N.m). I tyto jednotky spoléhají na pětistupňový manuál.

Peugeot 301 se pro evropské trhy vyrábí ve španělském závodu Vigo, pro Čínu vůz vzniká ve Wu-chanu. V těchto závodech zatím vzniklo na 360.000 exemplářů tohoto auta, což je o něco méně než v případě jeho bratra. Citroën C-Elysée má na svém kontě asi 400.000 vyrobených exemplářů.

Související články

Témata
25. 11. 2016 19:02
Re: Na low end pěkný
Jo to chápu, já můžu obě verze, ale ten FL se mi líbí víc. Auto jsem zkoušel před FL a dokonce jsem nad ním přemýšlel nad jeho koupí pro mladýho (předváděčku). Nakonec zvítězila varianta mírně jeté 207čky ;-)
Avatar - Emel
25. 11. 2016 13:02
Re: Na low end pěkný
Svého času byla ta auta kolem 210, pak se dají dělat kompromisy. Za 270 s atmo 1.2 už to pro mě osobně není zajímavé... a podle prodejů to není moc zajímavé ani jinde.

Nízká hmotnost není asi apriori výhoda, to auto je jednak o kus menší než třeba to Tipo a za druhé to asi nebude dáno tím, že by se používaly pokročilé materiály a tak, spíš bude chybět izolace.
Avatar - Skipper
25. 11. 2016 11:37
Re: Na low end pěkný
Mám to stejné.
Avatar - Hittman
25. 11. 2016 07:27
Re: Ok
.... a dvou absintech... ;-)
Avatar - Hittman
25. 11. 2016 07:26
Re: Na low end pěkný
No, co se týče exteriéru, tak to mám u 301 úplně opačně jako u 508, před faceliftem se mi ten předek u 301 líbil víc, u 508 se mi líbí více po faceliftu...100 lidí, 100 chutí

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku