Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftovaný Hyundai i20 vstupuje na český trh

Roman Beránek
Diskuze (79)
Se začátkem srpna se u nás rozbíhá prodej druhého nejmenšího Hyundaie s označením i20, který prošel „fluidním“ faceliftem.

Modernizovaný Hyundai i20 se představil na jaře v Ženevě. Designéři mu nadělili charakteristické fluidní tvary odpovídající aktuálnímu stylistickému přístupu značky Hyundai.

Modernizovaná příď má typický stylistický prvek, který sdílejí všechny nové modely Hyundai – šestiúhelníkovou maskou chladiče. Nové jsou i přední světlomety, stejně jako kapota, blatníky, přední nárazník s integrovanými mlhovými světlomety, upravené ve stylu ostatních modelů řady i. Nový design dostaly i zadní světla a nárazník, do něhož jsou zapuštěny parkovací senzory. Úpravami se vůz prodloužil o 55 mm (o 30 mm vpředu a o 25 mm vzadu), takže celková délka činí 3 995 mm.

Mezi nové prvky výbavy dodávané pro i20 patří spouštění motoru tlačítkem, senzor světla a deště a zadní kamera s displejem integrovaným do vnitřního zpětného zrcátka.

Na výběr jsou čtyři motorizace. Nový tříválcový turbodiesel 1,1 litru nabízí nejvyšší výkon 55 kW (75 k) a maximální točivý moment 180 N.m. V kombinaci se systémem ISG (Integrated Stop and Go) má emise CO2 pouhých 84 g/km. Druhou naftovou nabídkou je turbodiesel 1,4 litru o výkonu 66 kW (90 k).

Hyundai i20 - technické údaje
Motor1,2 Kappa1,4 Gamma1,1 U-II1,4 U-II
Převodovka5M6M (4A)6M6M
Zdvihový objem [cm3]1248139611201396
Válce/ventily4/44/43/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/600074/550055/400066/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]121/4000137/4200180/1750-2500220/1500-2750
Max. rychlost [km/h]168181 (-)160174
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,711,6 (-)15,713,5

Kdo raději tankuje benzin, má rovněž na výběr ze dvou možností. Buď objem 1,2 litru s výkonem 63 kW (85 k), nebo nejvýkonnější jednotkou v modelové řadě s objemem 1,4 litru o výkonu 74 kW (100 k). S ním i20 zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,6 sekundy.

V závislosti na zvoleném motoru je nový i20 vybaven pětistupňovou nebo šestistupňovou mechanickou převodovkou. Na přání se dodává také samočinná čtyřstupňová převodovka.

Cena faceliftované i20 začíná na 199 990,- Kč a již za ní zákazník získá mimo jiné 6 airbagů, ESP, posilovač řízení, centrální zamykání, palubní počítač, dělená zadní sedadla a výškově nastavitelný volant.

Hyundai i20 - ceník
Motor1,2i1,2i1,2i1,4i1,1 CRDi
Převodovka5M5M5M6M6M
Počet dveří35555
Nejvyšší výkon [kW]6363637455
Cena Classic [Kč]199.990,-229.990,----
Cena Inclusive [Kč]--249.990,-269.990,-319.990,-

Roman Beránek
Diskuze (79)
Avatar - chetoos
23. 8. 2012 08:47
Hyundai
Musím uznat, že facelift i20 prospěl. Vypadá mnohem moderněji a přední maska působí dravěji. Chválim i 6ti stupnovou manuální převodovku u motrů 1,4. Zlepšily se i neduhy, které měla první generace. Co se týče interiéru, tak se moc nezměnil. je trochu upravený a působí moderněji. Ale po materiální stránce je pořádn stejný.
3. 8. 2012 00:47
Re: Vítěz nad Fabií v novém!
Nic než dojem několika redaktorů, (redaktora) osobní zkušenost nic nenahradí. Já naopak myslím, že Clio v interiéru i20 poráží, ale i tak beru i 20 jako lepší volbu, (dobrý motor, slušná výbava, spolehlivost).
2. 8. 2012 22:31
Re: Vítěz nad Fabií v novém!
Zase špatně! Clio jasnou volbou??? Zajímavé, že i20 Clio porazila např. v tomto testu (a všimněte si znovu spíše kladně hodnoceného interiéru): [odkaz]

MOTOZURNAL: "Po nastoupení do Hyundaie i20 si hned všimnete dvou věcí - bohatého prosklení vozu a velmi slušné prostornosti. A pak také solidně zpracovaného interiéru. Palubní deska je vyrobena sice z tvrdého plastu, ale jeho povrchová úprava nedovolí člověku získat pocit, že sedí v autě s minimálními výrobními náklady. Týká se to i víc než bohatého počtu odkládacích přihrádek a schránek. Ta před spolujezdcem je opravdu obrovská a stydět by se za ni nemuselo ani auto střední třídy... Renaultu Clio zaostává... Korejské auto má navrch..." ;-)
Avatar - rohYpnol
2. 8. 2012 21:06
Re: Vítěz nad Fabií v novém!
i novináři hodnotí s ohledem na cenu. Blbost to není. Neznám vůz této třídy s laciněji působícím interiérem (Sandero ponechávám stranou) :-!
Avatar - rohYpnol
2. 8. 2012 21:03
Re: Vítěz nad Fabií v novém!
nespráávně se ptáš. Otázka zní - kdo ve třídě má laciněji působící interiér? Já se přiznám, že zdánlivě se i20ce přibližuje snad jen Ibiza...
A zase - já nikde netvrdím, že za 200 je to špatný kup. jen říkám, že to má nejhorší interiér co do materiálů a tvarů (Dacii Sandero pomíjím).
Co bych koupil za 200? Když by to měl být konkurent i20 co do pojetí, tak Clio je jasnou volbou za tento budget. Kdo má možnost jít přeci jen trochu výš, tak Polo, Corsa.