Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fanoušci donutili Nissan zrenovovat 30 let starou vlajkovou loď. Na vzduchu a se stěrači v zrcátkách

Mirek Mazal Mirek Mazal 19. 5. 2021 • 11:35
23
4
Zobrazit náhledy (23)
Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick Nissan Cima Cedrick

Známá celebrita si po 30 letech vyzkoušela nové auto. Chvíli po odevzdání svého starého miláčka dáma poznala nedostatky moderní produkce, které se úspěšně vyhýbala až do nátlaků fanoušků.

Loni v říjnu japonská herečka Kazue Itoh způsobila poprask obyčejným zveřejnění fotografie vlastního vozu. Jeden z mnoha příspěvků na sociální síť plnou fanoušků rozvířil diskuse o životní úrovni celebrity vystupující před kamerami už od roku 1978. Dvaačtyřicet let natáčení mělo být dost na pořízení modernějšího automobilu, shodli se komentující uživatelé Instagramu.

Itoh se loni zvěčnila s třicetiletým Nissanem Cima. Není jasné, jestli se publiku zželelo ženy, nebo veterána, každopádně obecenstvo hromadně požadovalo renovaci, a to přímo od automobilky Nissan. Zdánlivě naivní představy se zalíbily a byl vysloven souhlas, který stvrdila menší tisková konference přímo v sídle firmy Autech, kde byl sedan předán servisu k zahájení kompletní opravy.

Dceřiná firma Nissanu si s renovací poradí díky dlouholetým zkušenostem. Roky spolupráce s Nissanem mohou být přínosem plánovanému servisu Cimy první generace Y31. Bezmála pětimetrový sedan oplýval luxusní výbavou už v roce 1990. Tehdy třiadvacetiletá Itoh měla za sebou mnoho filmů, proto mohla sedlat nejdražší provedení na vzduchu se stěrači na vnějších zrcátkách. Přepychová vlajková loď vyšla na pět milionů jenů (nyní převodem 962.000 Kč).

Otec televizní hvězdy pracoval u prodejce Nissanu, proto Itoh vždy vlastnila auta této značky. Chtěla něco sportovnějšího, ve výběru se objevila i známá Godzilla GT-R, ale kvůli civilnějšímu řízení vhodnému i pro matku herečky v garáži zakotvila velká nová Cima Type II Limited nadnášená vzduchovým podvozkem. Houpavý koráb byl považován za auto pro starší populaci, přesto se majitelka do jízdního projevu bezhlavě zamilovala, nejlépe si libovala na dlouhých výletech směr Kjóto nebo Nagano.

Itoh si nenechala radit s výměnou za něco novějšího. Platonická láska byla silnější než následky občasných poruch. Zhruba 20 let od novoty se Nissan odporoučel s chlazením pomocí klimatizace. Bylo velmi složité sehnat náhradní díl, proto dáma nechala vyrobit úplně nový – a raději hned dvakrát do zásoby v celkové ceně asi 600 tisíc jenů (dnes 115.000 Kč).

Auto na fotkách vypadá dobře, při bližším pohledu se teprve začnou objevovat neduhy ve formě ošklivého laku či poškozeného čalounění interiéru. Třílitrový přeplňovaný šestiválec DOHC vydržel 266.500 kilometrů, poslední dobou také ztratil kondici, především postrádá hladký chod známý z dřívějších jízd.

V den oznámení plánu tovární opravy opotřebovaného Nissanu se zvýšil počet sledujících twitterového účtu šťastné majitelky asi o 10 tisíc fanoušků. Evidentně má mezi svými obdivovateli zástupy automobilových nadšenců, kteří se zasloužili o realizaci neuvěřitelného nápadu. Noc před odevzdáním vozu do Autechu se údajně Itoh nedařilo usnout. „Cima je jako člen rodiny. Připadá mi to jako včera, kdy se mi narodila dcera a seděla uvnitř Cimy v autosedačce,“ dodala matka letos osmnáctileté dívky s nárokem na vlastní řidičský průkaz.

Itoh před novináři odevzdala klíče a nezapomněla připomenout rozkaz nesahat na hrdý stav ujetých kilometrů. Ve snaze úplného odchodu se ještě vrátila a jemně poklepala na kapotu možná až intimním symbolem rozloučení.

Mechanici odhadují délku veškerých prací na půl roku. Během oprav Itoh dostala šanci využívat hybridní Nissan Kicks. Přetechnizovaný crossover působí jako sci-fi vedle klasické koncepce konzervativní Cimy. Není divu, že herečka pochválila veselejší barevnou kombinaci elektromobilu, ale „je to to neporovnatelné s Cimou, se kterou jsem už 30 let," napsala později. Za všechny nedostatky novodobé náhrady jmenovala jednoznačně horší výhled na všechny strany.

Související články

Témata
19. 5. 2021 14:58
Re: Co dodat? Holka má pravdu
I do stran se ten výhled dost zhoršil. Požadavky na bezpečnost posádky jsou nekompromisní. Asloupek musí být větší kvůli požadavku na pevnost a ještě by se tam měl vejít airbag. To si člověk ani moc neuvědomuje, dokud nesedne do starého auta. Ten výhled ze starého auta je často z dnešního pohledu něco neskutečného, ale raději nemyslet, jak by dopadla vážnější nehoda.
Avatar - lamal
19. 5. 2021 10:23
Re: Spredu
Spolahlivejsiu :D
Avatar - speedfred
19. 5. 2021 09:42
Spredu
to vypadá na kópiu Maserati.
Avatar - Roman Horký
19. 5. 2021 08:44
Co dodat? Holka má pravdu
Přirovnal bych to k (nucenému) stěhování starších manželů ze staré chaloupky do nového paneláku za komančů. Jasně, v paneláku sucho, čisto, teplá voda, novota. Ale přesto tomu něco chybí. Viz třeba Otík ve slavném kultovním filmu Jiřího Menzela. Taky jsem viděl kdysi nějaký asi právě japonský film o stařence, která se měla brzy stát nejstarší Japonkou nebo dožít 100 nebo tak něco. Jakmile se to rozkřiklo, udělali z ní celebritu, nakvartýrovali s k ní novináři, nakoupili jí všechno nové, nábytek, televizi... Do 14 dnů byla mrtvá.

A ano, výhled z většiny současných moderních aut je o hovně. Hlavně dozadu.
Články odjinud