Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 488 Pista oficiálně: Nejvýkonnější osmiválec v historii Ferrari!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 21. 2. 2018 • 02:08
13
7
Zobrazit náhledy (13)
Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista
Italové přivezou model 488 Pista na blížící se autosalon v Ženevě. Ještě před výstavní premiérou jej ale představili veřejnosti prostřednictvím prvních snímků a technických informací.

Model 488 Pista je nástupcem speciální řady osmiválcových sporťáků 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia a 458 Speciale. Ferrari s příjezdem nového modelu slibuje významný pokrok ve sportovní dynamice i technologiích.

Není se co divit, po sportovní stránce má automobilka na čem stavět. Auto se totiž vyvíjelo na základech zkušeností z vytrvalostních závodů WEC, ve kterých italská značka v posledních šesti letech pětkrát vybojovala titul v kategorii GTE. A opomenout nesmíme vlastní závodní sérii Ferrari Challenge, jež se koná již čtvrt století.

Ale zpět k samotnému vozu. Hmotnost se podařilo snížit o nemalých 90 kilogramů (suchá váha nyní činí 1280 kg) ve srovnání se 488 GTB. Podstatnější je ale samotná pohonná jednotka, jde totiž o nejvýkonnější V8 v historii automobilky. Motor s objemem 3,9 litru dodává výkon 530 kW při 8000 otáčkách a 770 N.m točivého momentu ve třech tisících otáčkách na sedmý rychlostní stupeň.

S takovým agregátem nedělá sporťáku problém zrychlení z klidu na stovku za 2,85 sekundy. Ještě impozantnější je ale akcelerace na dvojnásobnou rychlost, na kterou se 488 Pista vyšplhá za 7,6 s. Kdyby ani to někomu nestačilo, po německých dálnicích se může prohánět maximální rychlostí až 340 km/h.

Z technických inovací vypíchněme Ferrari Dynamic Enhancer, jenž se v silničním voze italské automobilky objevuje poprvé. Používá palubní software, který určuje brzdný tlak, což má proces brzdění zefektivnit.

Italové zapracovali i na přítlaku, který se ve srovnání se 488 GTB zvýšil o nemalých 20 %. Pomáhají tomu přepracované kanály, difuzory, ale i pozměněný zadní spoiler. Dynamické vlastnosti Ferrari jsou prý vyladěny tak, aby uspokojily všechny řidiče, od profesionálních závodníků až po sváteční nadšence sportovní jízdy.

Na další podrobnosti včetně prvních živých dojmů a ceny si musíme počkat do blížícího se autosalonu v Ženevě. Od startu tiskových dní nás už dělí méně než dva týdny.

Související články

Témata

Autosalon Ženeva 2020

Seznam premiér  Zájezdy  Historie  Kia Sorento  Renault Mégane 2020  Seat Leon  Škoda Kamiq Scoutline  Toyota Yaris 

Jubilejní 90. ročník autosalonu Ženeva se koná mezi 2. březnem a 15. březnem 2020. V pondělí 2. března odpoledne bude na výstavišti Palexpo vyhlášeno evropské Auto roku 2020 (COTY). Na úterý 3. a středu 4. března připadají novinářské dny, pro veřejnost je otevřeno od čtvrtka 5. března.

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
22. 2. 2018 13:13
To je krááása
Musím začít víc šetřit >:D
Avatar - Markus1
21. 2. 2018 20:32
Porno
Porno na kolesaaach
21. 2. 2018 15:08
Re: Fantazie!
Přiznám se, že taky nevím. Lehké, superrychlé a ještě k tomu krásné auto ;-)
21. 2. 2018 14:50
Re: Fantazie!
Kdyz to ctu, tak si rikam s cim ze prijdou po LaFerrari? :yes:
21. 2. 2018 10:19
Re: Fantazie!
suhlas ...dokonalost,vzhlad...a meno?....Talianske..ok >:D :yes: p.s GT3 je suuuper...ale toto.. paaaaarada :yes: >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku