Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari M458-T bude odhaleno v Ženevě

Ferrari
Ferrari
Ferrari
Ferrari
23 Fotogalerie
Diskuze (1)
Důkladně přepracovaného Ferrari 458 Italia s přeplňovaným osmiválcem se máme dočkat již v březnu roku 2015 na ženevském autosalonu.

Prvním sériovým Ferrari s přeplňovaným motorem určeným pro běžný provoz se stalo v roce 1982 Ferrari 208 GTB Turbo, které o rok později doplnil model GTS s odnímatelnou střechou. Tento dvoulitrový osmiválec se sice ve výrobě udržel až do roku 1986, ale dnes si na něj vzpomene jen málokdo.

V případě, že přijde řeč na turbodmychadla a Ferrari, pak jsou nejčastěji zmiňovány jen modely 288 GTO a F40, které zároveň patří k těm nejslavnějším zástupcům své značky.

Na osmdesátá léta a jejich nadšení pro turbodmychadla nyní v Maranellu navazují svými současnými modely s osmiválcovými motory. Po letošním uvedení modelu California T se totiž můžeme těšit i 458 Italia upravené ve stejném stylu.

Pro Ferrari je minimálně od osmdesátých let v podstatě tradicí, že s jedním typem překlene jednu i více generací u konkurence. Nejlepším důkazem jsou právě modely s osmiválcem před zadní nápravou. Jejich evoluce šla z modelu 308 na 328, následně dorazil zcela nový 348, který se proměnil v 355, aby jej nahradilo opět zcela nové 360, u nějž došlo v přerod na 430.

Nyní zde máme Ferrari 458 Italia, které se světu představilo v roce 2009 a čeká jej tedy důkladná modernizace, jejímž výsledkem se má stát model s označením M458-T, i když je pravděpodobné, že v Maranellu se vydají podobnou cestou jako u předchůdců a dostane zcela nové jméno.

Podle nejnovějších informací britského magazínu Car se má největší změnou stát výměna současného atmosférického osmiválce o objemu 4,5 litru s výkonem 419 kW (570 k) za dvojicí turbodmychadel přeplňovaný 3,8-litrový osmiválec z Californie T, ale naladěný na 500 kW (679 k).

V souvislosti s použití tohoto motoru má dojít i na řadu změn v konstrukci skeletu a chybět nebudou ani úpravy designu. Nové mají být přední i zadní partie a provedené změny budou vedle samotného vzhledu zaměřeny i na celkové zlepšení aerodynamických vlastnosti vozu.

V interiéru pak můžeme očekávat podobné změny jako u Californie T, jimž má vévodit nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím 6,5-palcové obrazovky. K novinkám bude údajně patřit i displej Turbo Performance Engineer (TPE), zobrazující informace o motoru.

Díky všem provedeným úpravám se bude jednat víceméně o nový model, který má přitáhnout nové zákazníky a stát se více než důstojným soupeřem pro Lamborghini Huracán LP610-4 s jeho atmosférickým desetiválcem o výkonu 448 kW (610 koní).

Vstoupit do diskuze (1)