Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari Pinin je opět na prodej

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Prototyp luxusního sedanu značky Ferrari vznikl na oslavu 50. výročí karosárny Pininfarina a v současnosti hledá nového majitele.

Ferrari Pinin se ve světové premiéře představilo v roce 1980 na autosalonu v Turíně a ve stejném roce se s ním mohli seznámit i návštěvníci autosalonu v Los Angeles. Na domácí půdě i na druhé straně Atlantiku tento koncept při svém představení dokonale šokoval veřejnost. Nejednalo se ovšem o tvary karoserie, ale o spojení dvou párů dveří se jménem Ferrari.

Téměř pět metrů dlouhý sedan, stojící na podvozku Ferrari 400 prodlouženém o 50 mm na 2750 mm, navrhl Diego Ottina pod vedením Leonarda Fioravantiho, zodpovědného za nejkrásnější vozy Ferrari od šedesátých až do konce osmdesátých let.

Ferrari Pinin vznikl původně jako statická studie, která nebyla schopna pohybu vlastní silou a do roku 1993 bylo uloženo ve sbírkách studia Pininfarina. Prvním soukromým majitelem tohoto Ferrari se v devadesátých letech stal Jacques Swaters, šéf úspěšného belgického týmu Ecurie Francorchamps a blízký přítel Enzo Ferrariho.

Další majitel získal vzácné Ferrari až v roce 2008 a postaral se o jeho proměnu z nehybného exponátu v plně funkční vůz, kterou vedl bývalý technický ředitel Ferrari Mauro Forghieri.

Mezi přední kola se nastěhoval plochý pětilitrový dvanáctiválec z modelu 512 BB, který s karburátory Weber poskytuje výkon 265 kW (360 k). Prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky jsou samozřejmě poháněna zadní kola. Pinin při své proměně dostal novou přední i zadní nápravu a na všech čtyřech kolech má kotoučové brzdy s vnitřním chlazením.

Prakticky po třiceti letech od své premiéry se Pinin v březnu 2010 poprvé pohyboval díky vlastnímu motoru. Úspěšné jízdní testy se uskutečnily na nepoužívané vzletové a přistávací dráze nedaleko Modeny.

Po kompletním zprovoznění bylo Ferrari Pinin ještě v roce 2010 nabídnuto k prodeji, ale nový majitel se nenašel. Další pokus o prodej se uskutečnil prostřednictvím aukce pořádané 26. října roku 2011 v Londýně, kde se očekával prodej za částku okolo 480.000 až 550.000 britských liber, ale ani zde se jedinečný vůz nového majitele nedočkal.

Po neúspěšných pokusech o prodej se Ferrari Pinin zúčastnilo řady akci, včetně výstavy pořádané v muzeu automobilky Ferrari k uctění památky Sergia Pininfariny v roce 2012.

Nyní je ovšem Ferrari Pinin opět na prodej a to prostřednictvím inzertního webu prestižního magazínu Hemmings. Podle dostupných informací prototyp stále vlastní majitel, který jej získal v roce 2008 a postaral se o jeho proměnu v plně funkční vůz.

V současnosti má Pinin najeto pouhých 250 km a je umístěn v Maranellu. Zájemce o něj si musí připravit minimálně 795.000 amerických dolarů (zhruba 19.955.000 Kč) a za tuto částku kromě pojízdného prototypu získá ještě jeden pětilitrový dvanáctiválec a kompletní dokumentaci od jeho zrodu až po současnost.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
23. 7. 2015 18:32
Re: To vám takhle jednou
Ano každy opakuje po nemcoch >:D
Avatar - RonJeremy
22. 7. 2015 22:53
Re: To vám takhle jednou
BMW E23 nevidíš? Ten boční profil zádi...?
Avatar - Stejsn
22. 7. 2015 22:43
Re: To vám takhle jednou
Jistě. Stejně dobré jako kecy jednoho slováka.
22. 7. 2015 17:07
Re: To vám takhle jednou
Opel pripomina len ta maska a bmw nevidim nikde takže čo. To je take iste ako tvrdit že to slavne audi quattro sa podoba na lanciu deltu (ale vlastne sa podoba) nooo??? Ale vlastne senator čo mal podobnu masku sa začal vyrabat neskor takže kecy jedneho čecha :D
Avatar - Pekelná Micinka
22. 7. 2015 13:14
Re: To vám takhle jednou
>:-[] zrovna jsem chtěl psát, že Omega by vyšla levnějc