Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari zvýší produkci, ročně chce vyrábět 9.000 aut

David Bureš
Diskuze (14)
Ferrari si pod vedením Luca di Montezemola dlouho zachovávalo určitou exkluzivitu. Nyní však plánuje zvýšit výrobu o 30 %.

Po loňském odchodu šéfa Ferrari Luca di Montezemola se mnozí fanoušci maranellské automobilky báli, že jeho nástupce Sergio Marchionne bude honit prodeje, čímž vozy Ferrari ztratí svoji exkluzivitu. Po roce se tyto obavy naplnily, značka se vzpínajícím hřebcem ve znaku hlásí plány na zvýšení produkce.

Zatímco v posledních letech Ferrari omezovalo roční produkci kvůli zachování exkluzivity na zhruba 7.000 aut, v následujících letech chce firma zvýšit výrobu o 30 %. Díky tomuto zvýšení bude maranellská automobilka vyrábět do roku 2019 na 9.000 automobilů ročně.

Ferrari chce nárůstem počtu vyrobených aut pokrýt stále vyšší zájem klientů. Představitelé značky vysvětlují, že reagují na rostoucí poptávku zákazníků a obecně zvětšující se cílovou klientelu.

Přestože o tom značka příliš nehovoří, je patrné, že růstem produkce bude chtít navýšit své příjmy a zisk. Právě tyto hodnoty budou zajímat nové akcionáře. Část akcií Ferrari totiž bude od příštího týdne nabídnuto k prodeji na newyorské burze.

Důvodem nárůstu výroby pak může být i příprava nového základního modelu, o kterém se v minulých měsících čile spekulovalo. Spekulace podpořily testovací muly, které se prohánějí po Maranellu. Údajně se jedná právě o prototypy chystaného šestiválcového Ferrari, dosud přezdívaného Dino.

Na zachování exkluzivity ale výrobce zcela nerezignuje. Automobilka chce pečlivě sledovat zájem zákazníků a udržovat delší dodací lhůty, které jsou znakem jisté speciálnosti. Ferrari rovněž nadále bude náročnějším klientům nabízet exkluzivní modely s omezenou produkcí.

I z toho důvodu se analytici na rozdíl od mnohých fanoušků ztráty exkluzivity nebojí a spíše odhadují, že si ojetá Ferrari nadále udrží svoji cenu. Starší vozy se vzpínajícím hřebcem ve znaku si dnes drží hodnotu lépe než modely Aston Martinu nebo Bentley, což se patrně nezmění ani v blízké budoucnosti. Hlavně limitované edice totiž nadále budou exkluzivní a zůstanou tak zajímavým tipem k investici.

David Bureš
Diskuze (14)
Avatar - Petrolhead_CZ
16. 10. 2015 23:52
Re: Pá pá... ACZ....
Luca byl jedinečná osobnost a člověk, který dostal Ferrari na absolutní vrchol supersportovních a sportovních aut, člověk, pod kterým vyhrálo Ferrari v F1 tolik titulů, pod kterým vznikly ty nejlepší silniční Ferrari a hlavně ten, který tvrdě zastával cestu tradice, exkluzivity, zachování charakteru a automobilových emocí a excelence a hrdě pokračoval v Enzově odkazu. Enzo cestu vyšlapal, ale až s LDM se z Ferrari stala legenda, ikona a vzor pro ostatní. Nazvat ho jen ''manažerem'' je velká křivda, skoro až urážka.

Ohledně neúspěchů F1 v posledních letech - na vině nebyl Montezemolo, ale neschopnost lidí v odnoži F1, kde to prostě neklapalo na vícero frontách, změny přicházely, holt to nevycházelo. Bylo to dáno i tím, že značka od r. 2009-2015 vyrobila svá nejlepší silniční auta v historii a jak káže všeobecně známá úměra - čím lepší úroveň silničních strojů, tím horší forma v F1. Je to železné pravidlo. Letošní auto vznikalo pod Lucou taktéž a je vidět, že nic není černobílé. Rovněž se člověk musí ohlédnout za úspěchy Ferrari v GT závodění. Ve WEC a předchozím světovém vytrvalostním šampionátu nemá značka , jejich F458 Italia už tam ve třídě GTE Pro 4x vyhrála všechny 3 tituly, předtím se jim to v letech 2009 a 2010 povedlo s F430, letos bojují o poslední titul s Italií, příští rok přijde 488 a zkušenost s novou technikou. A není to jen WEC, ale také ELMS, International GT Open, Blancpain GT, ALMS, European Endurance Series, atd. kde se jim také fantasticky daří (několik mistrovských titulů). F1 není pro Ferrari alfou a omegou, zvlášť ne při jejím současném stavu. A věřím, že do roku 2020 Ferrari vstoupí do nejvyšší třídy LMP1, tvrzení, že nevyjde rozpočet a lidské zdroje jsou nesmysl.
Avatar - Hammunasakra
16. 10. 2015 23:47
Re: Pá pá... ACZ....
Jj agent Bureš to tu táhne ke dnu jako nás všechny ten ve vládě :-!
Re: Pá pá... ACZ....
Bures tento týden jede. Odpadové clánky o dieselgate, clánek o ruské znacce Moskvic s chybami, plácání o Ferrari,
Re: Pá pá... ACZ....
Buresi plácás.

Jedna z Buresových perel:
"Přestože o tom značka příliš nehovoří, je patrné, že růstem produkce bude chtít navýšit své příjmy a zisk."

Predstav si Buresi ze Ferrari nevyrábí auta jen tak pro legraci ale dokonce i pro zisk. To je novinka, co?

A co tak opravit ty nesmysly v tvém vcerejsím clánku o Moskvici?
Avatar - Ham.
16. 10. 2015 18:38
Re: Pá pá... ACZ....
[odkaz]