Ferrari zvýší produkci, ročně chce vyrábět 9.000 aut
Po loňském odchodu šéfa Ferrari Luca di Montezemola se mnozí fanoušci maranellské automobilky báli, že jeho nástupce Sergio Marchionne bude honit prodeje, čímž vozy Ferrari ztratí svoji exkluzivitu. Po roce se tyto obavy naplnily, značka se vzpínajícím hřebcem ve znaku hlásí plány na zvýšení produkce.
Zatímco v posledních letech Ferrari omezovalo roční produkci kvůli zachování exkluzivity na zhruba 7.000 aut, v následujících letech chce firma zvýšit výrobu o 30 %. Díky tomuto zvýšení bude maranellská automobilka vyrábět do roku 2019 na 9.000 automobilů ročně.
Ferrari chce nárůstem počtu vyrobených aut pokrýt stále vyšší zájem klientů. Představitelé značky vysvětlují, že reagují na rostoucí poptávku zákazníků a obecně zvětšující se cílovou klientelu.
Přestože o tom značka příliš nehovoří, je patrné, že růstem produkce bude chtít navýšit své příjmy a zisk. Právě tyto hodnoty budou zajímat nové akcionáře. Část akcií Ferrari totiž bude od příštího týdne nabídnuto k prodeji na newyorské burze.
Důvodem nárůstu výroby pak může být i příprava nového základního modelu, o kterém se v minulých měsících čile spekulovalo. Spekulace podpořily testovací muly, které se prohánějí po Maranellu. Údajně se jedná právě o prototypy chystaného šestiválcového Ferrari, dosud přezdívaného Dino.
Na zachování exkluzivity ale výrobce zcela nerezignuje. Automobilka chce pečlivě sledovat zájem zákazníků a udržovat delší dodací lhůty, které jsou znakem jisté speciálnosti. Ferrari rovněž nadále bude náročnějším klientům nabízet exkluzivní modely s omezenou produkcí.
I z toho důvodu se analytici na rozdíl od mnohých fanoušků ztráty exkluzivity nebojí a spíše odhadují, že si ojetá Ferrari nadále udrží svoji cenu. Starší vozy se vzpínajícím hřebcem ve znaku si dnes drží hodnotu lépe než modely Aston Martinu nebo Bentley, což se patrně nezmění ani v blízké budoucnosti. Hlavně limitované edice totiž nadále budou exkluzivní a zůstanou tak zajímavým tipem k investici.