Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500 1.0 BSG vs. Toyota Aygo X 1.0 VVT-i – Na hraně pozornosti

Leoš Káňa
Diskuze (4)

Pro prezentaci aut do 400.000 Kč jsme sáhli po Fiatu 500 a Toyotě Aygo X. Minivozy totiž zůstávají nadále nejlevnějšími osobními automobily na trhu. Jejich podíl však pomalu padá k nule, což nás hodně mrzí.

Při pohledu na české prodejní statistiky by se mohlo zdát, že se máme až moc dobře. Lidé si kupují hlavně drahá velká vozidla, nejdostupnější minivozy strádají. Nikdo neřeší, že velká SUV jsou proti malým modelům mnohem nákladnější na údržbu a provoz, produkují více emisí, platíte za ně vyšší pojistné a zabírají větší prostor při parkování.

Minivozy by měli milovat i ekologičtí aktivisté, protože díky své jednoduchosti nespotřebují při výrobě tolik energie ani surovin. Trochu paradoxně jsou ale s nástupem elektrifikace právě  miniauta první kategorií na odpis. S bateriemi výrazně podraží, takže pro chudší zákazníky budou nedostupná. A ti bohatší se přece nebudou uskromňovat.

Přitom i v segmentu miniaut nalezneme zajímavé jedince. Třeba třídveřový Fiat 500. Je neuvěřitelné, že moderní remake pětistovky z padesátých let minulého století se vyrábí již od roku 2007. Jen dvě zimy před ním z výrobních pásů kolínské továrny (tehdy TPCA) začal sjíždět nejmenší model Toyoty. Jenže pětidveřové aygo k nám loni dorazilo již v třetí generaci.

Setkání generací

Pokud bychom životní cykly automobilů překlopili do lidského života, byl by Fiat 500 již praprapradědeček. Ale naštěstí to na něm není vidět. Stále jde o stylového fešáka, který čerpá inspiraci od svého dávno přežitého předka. Roztomile zavalitý tvar s krátkými převisy je stále líbivý, stejně jako typické vytvarování přední části s kulatými světly a plnou maskou s logem uprostřed. Až na pár detailů se výraz nezměnil ani po výraznějším faceliftu v roce 2015, kdy se na zadních světlech objevil lakovaný panel.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Leoš Káňa
Diskuze (4)

Doporučujeme

25. 9. 2023 10:21
Re: 3dverak vs 5dverak
jdi uz do ***e
Avatar - Ja Prvni 123
24. 9. 2023 17:24
Re: 3dverak vs 5dverak
No, souhlas ze proti Aygu X mela byt aspon Panda Cross.
Ale jinak docela placas.

Clanek jsem necetl, ze jeden, dva clanky do roka platit nehodlam.
Avatar - Ada je zase tady
23. 9. 2023 23:20
Re: 3dverak vs 5dverak
Auto má mít diesel a manuální převodovku!
Avatar - 3_diamanty
23. 9. 2023 19:20
3dverak vs 5dverak
K aygu x by mi viac pasoval nejaky podobne pripeceny a nezmyselny ignis ... inak tych gycovych farebnych aygo x akosi nevidim skoro nikde ... to uz skor stretnem nejaky bentley continental... ale v cene yarisu ci fabie sa uz ani niet comu cudovat ... kym predosle aygo davalo zmysel... a to aj cenou ... a malo svoj revir.... to nove na tych gycovych uzkych megakolesach v cene o triedu vacsich aut uz je uplne zbytocnym kuskom na trhu ( navyse ide o prditko v podstate bez motora so zrychlenom na urovni staruckeho veterana favorita ... aktivna bezpecnost tu bude nula bodov... ehm ked sme uz pritom... ved za 17 litrov je 100 konovy o 2 triedy vacsi ceed a nie takyto predrazeny lenochod ) ...