Fiat 600: Výroba Seicenta skončí ještě v květnu
Fiat ukončí ještě v květnu výrobu modelu 600. Nejmenší a nejlevnější z Fiatů se zde vyrábí od roku 1997. Do konce letošního dubna vzniklo přes 1,3 milionu kusů, ukončením výroby se uvolní kapacita polské továrny pro výrobu nástupce Lancie Ypsilon. Neoficiálně se zmiňuje také umístění produkce nového Fiatu Uno v Tychách. Nástupce současné generace Fiatu Panda by měl naopak ve své příští generaci vznikat v italské továrně Pomigliano d’Arco.
Fiat Seicento se začal vyrábět na podzim 1997 jako nástupce Cinquecenta. Miniauto s délkou 3,34 metru se nabízelo se čtyřválcovými motory 0,9 l OHV (29 kW) a 1,1 l FIRE (40 kW). V roce 2005 byl přejmenován ze slovního názvu na číselné označení 600, které bylo poctou k padesátému výročí původního Fiatu 600. Od roku 2007 bylo Seicento na většině evropských trzích nahrazeno modelem Fiat 500.
Na domácím polském trhu zaznamenalo Seicento velké prodejní úspěchy. Celkem se zde prodalo 290 tisíc kusů, přičemž v letech 1999, 2000 a 2001 bylo Seicento nejprodávanějším autem v Polsku. Zájem zákazníků globálně opadl po představení Pandy, která fakticky zaujala místo hlavního městského auta v nabídce značky Fiat.
Z celkové produkce 1,3 milionu kusů směřovala více než polovina (724 tisíc) do Itálie. Za druhým Polskem je Německo s odbytem 82 tisíc kusů, následuje Velká Británie (46 tisíc kusů) a Španělsko, Řecko a Nizozemsko s přibližně 33 tisíci kusy.