Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Bravo Made in Brazil: S motorem 1,8 16V Tritec

Aleš Dragoun
Diskuze (40)
Fiat Automóveis zahájil výrobu svého hatchbacku nižší střední třídy v brazilském Betimu. Bravo tak už nevzniká pouze v Itálii.

Nástupce obchodně neúspěšného Stila se v Evropě prodává od jara 2007, na brazilský trh přichází až po skoro čtyřech letech. Připomeňme, že běžní Brazilci Fiat berou jako svou domácí značku, byť má hlavní sídlo v daleké Itálii. Na výběr mají celkem dva motory.

Tím prvním je lokální šestnáctiventilová osmnáctistovka E.torQ alias Tritec. Ta dává při provozu na benzin výkon 96 kW (130 k) v 5250 min-1, pokud do nádrže majitel natankuje v nejlidnatější latinskoamerické zemi běžný etanol, dostane z motoru 97 kW (132 k). Točivý moment vrcholí hodnotami 180, respektive 185 Nm ve 4500 min-1, přičemž 93 % je k dispozici už od 2500 min-1. Přenáší se na přední kola buď pomocí přímo řazené převodovky, nebo samočinné Dualogic s možností ovládání tlačítky na volantu.

Kromě něj je možné zvolit rovněž přeplňovaný agregát 1,4 T-Jet, který se dováží z Itálie. Produkuje 112 kW (152 k) výkonu a 207 Nm točivého momentu již od 2250 min-1. Disponuje rovněž tlačítkem OVB (overboost), který krátkodobě zvýší plnicí tlak turbodmychadla, posilovač řízení po jeho aplikaci ztuhne. Je spřažen výhradně s šestistupňovou manuální skříní.

Výbavy jsou tři: Essence, Absolute a T-Jet. První dvě jsou určeny pro motor 1,8 16V, třetí již dle názvu pouze pro přeplňovanou čtrnáctistovku. Brazilské Bravo může mít až sedm airbagů (přední, boční, hlavové a kolenní pro řidiče), natáčecí mlhovky, rádio s navigací, přední xenonové výbojky, parkovací čidla a střešní okno Skydome.

Základní Essence má například manuální klimatizaci, elektrický posilovač řízení s funkcí City, šestnáctipalcová litá kola, rádio s CD a MP3, elektrická okna i víčko nádrže, dálkové centrální zamykání, či výškově i podélně seřiditelný volant, Za ABS je však nutné připlácet a například elektronicky řízenou stabilizaci nabízí pouze T-Jet.

Bravo nedostane už žádný další facelift a bude nahrazeno v již roce 2012 novým modelem, ale pouze na starém kontinentu. V Brazílii jeho produkce s největší pravděpodobností poběží i nadále, vždyť Stilo zde skončilo teprve před nedávnem.

Aleš Dragoun
Diskuze (40)
4. 12. 2010 18:34
Re: Brasil
Asi si už zapomněl, co o ní prohlásil ten vrchní boss na M., o tom kladivu na bavoráky :-)

Uplyne týden dva a stále stejné bláboly, prostě kromě těch pidiaut na to fiat ani se svými značkami (s výjimkou Ferrari a to jim odkoupí za chvíli VW) nemá a bravo, které tady před dvěma třemi lety fiatfans oslavovali jako nejlepší auto v Evropě a předpovídali mu první pozici v prodejích je najednou pro fiat okrajová záležitost. Spíš bych řekl, že celej fiat je pro automobilový průmysl, motorizmus a vše co s tím souvisí čím dál tím víc okrajová zaležitost.

A kurňa, jelikož zase nic, tak u superzprávy o zahájení nepříliš zajímavého a v Evropě ne příliš úspěšného typu po třech letech v Brazílii tady stačí zablábolit pár závistivých poznámek o oktávii a Meganu a jede se dál....

No jo, ale bez tohodle folklóru by to tady snad nešlo a redakce asi dostává od tady tak kritizovaného zastoupení fitau taky nějaké to všimné, když si člověk uvědomí, jak často jsou tady články o tomhle koncernu a čeho všeho se týkají - viz dnešní sdělení stran loga dvou skupin fiatu. Úsměvné, alespoń se člověk pobaví. Jenom doufám, že kromě ethicona se taky vyjádří wolff a taky bych si rád přečetl nějaký blábol od A2. Snad se dočkám zítra.

.
Avatar - Plautus
2. 12. 2010 08:30
Re: Brasil
1) áno
2) áno, máš pravdu...dokonca mám pocit, že mnohé autá súčasnej strednej triedy priestorom dokážu poraziť zástupcovia z nižšej strednej triedy
3) áno, je to tak
;-)
Avatar - Plautus
2. 12. 2010 08:28
Re: barvy
júhele, nepleť sem kožuchy svojej mamky >:D >:-[]
1. 12. 2010 20:52
Re: barvy
Ešte mi napíš, že vieš, o akých "líšťatách" píšem...
1. 12. 2010 20:04
Re: Brasil
bod 1) nema dalsi vyznam rozoberat, pravdu mas ty a aj ja
2) to bmw 3 bol len ako priklad, dosad namiesto neho mb c, alebo a4...ani jeden z nich neovplyva priestorom (najma ak pozadujes miesto aj na zdnych sedadlach)
3) BA nie je pupkom sveta (ani som to nenaznacil) ale poznam dost ludi (sukromne osoby), ktore rezignovali a svoje vozidla chodia sevisovat mimo BA. Az taky fajsmeker nie som (bez ohladu na znacku vozidla je to pre mna neprijatelne), ale je to vec pohladu a pochopim tych co to praktizuju